Thursday, January 28, 2010

اینجا تونل توحید است


می دانید که رشته تحصیلی من مهندسی عمران است . چند وقت پیش برای کسب تجربه و دست مریزاد گفتن به کارگرها به تونل توحید رفتم . جذاب تر از لطف آقایان مهندس استقبال گرم هموطن های کارگر بود . از همه جا بودند . لرستان و آذربایجان و بوشهر و...... نجیب و پر تلاش . خیلی با هم حرف زدیم . از دوستانشان برایم گفتند که در همین تونل جان باخته اند و از اشتیاقی که به آبادانی ایران دارند . آنها با همت و غیرت قلب زمین را می شکافتند تا راه برای من و تو باز شود . دو ساعت گذشت . جوان خوش لهجه ای کنارم آمد و با هزار خجالت از من پرسید که آیا اجازه می دهم که با من عکس بگیرد ؟ به خودم لرزیدم و تمام سرنوشت دور سرم چرخید ... مگر در برابر دست های پینه بسته ات چه ارزشی دارم که اجازه می خواهی ؟ از خدایم باشد که طرح صورت من با نقش غیرت تو در یک قاب جا بگیرد . راستی مگر جوان این کشور چه می خواهد جز یک قطره احترام و یک جرعه قدرشناسی . خدایا چقدر غافل مانده ایم از این همه نجابت که در رگهای این نسل می جوشد . چه دانشجو باشد چه کارگر ... اگر نگاه پر معنی آنها را نمی بینیم ایراد از قد کوتاه ماست ... کوتاهی می کنیم

6 comments:

arezu .h said...

afarin bar tavazo va forootaniye shoma,baz ham mesle hamishe yek darse gashang dige az neveshtehatoon gereftam mamnoonam

arezu .h said...

rasti aksetoon ham besyar ghashang va honari ast.vaghean vaghti chehre shad va khandoonetun ro mibinam hame ghoseham az yadam mire va shad misham

Dorsa.M said...

خیلی زیبا....!واقعا به خدا کیه که قدرشونا بدونه...!:(

harfedel said...

vay che tavazo va forotaniiiiiiii,shoma mayeye eftekhare iran va irani hastin,vali khodemonima ba chand khat ch eghoghai mikonid malome enshatonam to marese hob bode,ba chand khat adamo majzobe neveshtehaton mikonin(2r3a golnan)

mehrnaz said...

raty shoma be joz mohandesi omran ,karrgardani ham khoondin dorosteh?
vaghean ma iranian be dashtaneh honarmandi mesleh shoma eftekhar mikonimm.......

Anonymous said...

this is verry beautiful.very nice picture.i love you.shaletonam dost daram khoshgele.