Friday, April 2, 2010

شوخی سیزده



نمی خواهم واژه ی دروغ را بکار ببرم که از آن نفرت دارم . بهتر است بگویم شوخی . آنچه که در پست قبلی نوشتم شوخی سیزده یا اول آوریل بود . اما بازتاب مهرآمیز این خبر من را شرمنده کرد . هرگز نمی خواستم باعث تکدر خاطر کسی شوم . تجربه ی جالبی بود . به من ثابت کرد که حتی یک شوخی حساب شده هم می تواند واکنش های غیر قابل پیش بینی در فضای وب به وجود بیاورد . من به آنچه می گویم اعتقاد دارم و به آنچه می نویسم متعهد هستم . پس هرگز حاشیه ها از ادامه ی راه منصرفم نمی کند . وقتی پستی را منتشر می کنم به تمام جوانب آن می اندیشم و اصلا هدفم از تاسیس این وبلاگ فراهم کردن بستری مناسب برای گفت و شنود مخالفین بوده . من آموخته ام که حرف حق همیشه شیرین نیست و سالهاست که به رفتارهای این چنینی عادت کرده ام . از تمام دوستان نازنین که با خواندن پست اخیر آزرده شده اند پوزش می خواهم و قول می دهم که تکرار نشود . البته تا سیزده بدر سال بعد !!! چند خبرگزاری محترم هم با استناد به این مطلب اخباری را منتشر کرده اند که تقاضا می کنم آن را با اشاره به شوخی سیزده اصلاح بفرمایند . البته اگر این کار را نکردند هم عیبی ندارد


جالب اینجاست که تعداد قابل توجهی از دوستان این شیطنت را تشخیص داده و برایم کامنت گذاشته بودند که من برای حفظ هیجان داستان آنها را منتشر نکرده بودم . حالا که تمام قصه را گفتم نظرات ایشان را هم تقدیم می کنم تا بعضی ها بدانند که این وبلاگ چه مخاطبان با هوشی دارد . برایتان در آغاز سال کاری موفقیت و شادمانی آرزو می کنم . خوشحال می شوم اگر منتظر پست بعدی من باشید

92 comments:

Unknown said...

پسر جان ، خیلی حالم گرفته شده بود . تازه میخواستم ار اس اس رو پاک کنم که یهو پستت اومد .
اما خلاصه موفق و خوش باشی رضا جان .

Anonymous said...

لوووووس

sahar said...

واقعا که..شما لذت میبری مردمو میذاری سرکار؟؟ از شما بعیده!! ..واقعا مسخره ست .. یه کلام میگید دروغ سیزده وخلاص؟
هرچند خوشحال شدم که دروغ بود..ولی کار جالبی نبود..!ش

ali said...

منم کلی حالم گرفته شد ،گفتم بعد مدت ها وبلاگ درست حسابی پیدا شد،اونم بسته شد

Anonymous said...

حیف شد
قبلا دید مثبت تری بهتان داشتم، اما در وبلاگتان شما را شیفته جنجال و درگیری با دیگران دیدم که ارزش شما را نزدم از بین برد

habib said...

خيلي لوس و بي مزه اي رشيدپور . آخه با هر چيزي هم كه نميشه شوخي كرد

Unknown said...

midonestam kheili bahooshi shokhihatam ba baghie fargh dare...

کورال said...

از این که در کامنت دونی پست قبل براتون از واژه دروغ سیزده به جای شوخی سیزده استفاده کردم عذر می خوام.

A.J.M said...

این شوخی سیزده نبودااااا
چاخان سیزده بود
:D
میگن رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
حالا حتی اگه وسط راه خداحافظی، پشیمون شدین و برگشتین و همه ماجرا رو انداختین به گردن شوخی سیزده، بازم ما قبول می کنیم
;) :D :P

Anonymous said...

بابا تو هم وقت گیر آوردی آخه!؟:))

Anonymous said...

khoob hamaro sare kar gozashTd ha ! :)))

haafez said...

kheili khub bud!!!vaghean gheire ghabele pishbini bud!

Anonymous said...

ببنيد همه ناراحت شدن آقاي رشيد پور.....تو اين چند ماهه اخير خيلي چيزهايي رو كه دوست داشتيم از دست داديم....ديگه فكر نميكنم تحمل حرف زور داشته باشيم....ما همچنان منتظر پستهاي شما هستيم......مرسي.....پئنه مهنوش

Anonymous said...

cheghadr delbari mikoni reza jan!!!

امير سررشته داري said...

رضا جان ديدي انتخاب "آتيش پاره" براي رضا رشيدپور درست بود. ارادتمند

علی said...

خیلی خوب شد.
باور کن دیروز تو فیس بوک می خواستم بنویسم که ایشالا این هم دروغ 13 است و می خوای اذیت کنی. ولی آخرین لحظه نظرم عوض شد و اون پست را نوشتم که تا کی می خواهی عقب نشینی کنی.


در هر صورت ممنون.
خوشحالم کردی.

فقط دفعات بعدی از این شوخی ها نکن، ما اعصاب نداریـــــــــــــم

arash said...

واه واه واه . يخ كني . تركيدم از خنده . اين شوخي ها را براي هلن جونت بكن كه برات قش و ضعف ميره

Anonymous said...

lotfan dige ba ma shookhi nakon . ma ham mesle dehnamaki bijanbe hatim !!

mohsen said...

رضا جان تو هم داری شیطون میشی ها.ای کلک . خیلی خوشحال شدم که شوخی کردی.

HO3EIN said...

مرز داری ؟

william said...

سلام
چقدر خوب
دیگه یه پای ثابت وبلاگت شدم
چون به راحتی یک نظر و فکر که دیروز بعد از خوندن پست قبلی به ذهنم اومد
رفتم بین مخاطبان با هوش وبلاگتون.
از گوگل ریدر نوشته هاتون رو دنبال میکنم
موفق باشید و پیروز و سبز

Unknown said...

ما با اين که عادت کرديم هر روز دروغ را بشنويم، اما از بعضي افراد انتظار همچين رفتاري نميره ولو به عنوان دروغ 13.
پس ادامه بده و مثل هميشه از جنجال لذت ببر!

Anonymous said...

salam
hamishe mikhondam matalebeto vali ta hala chizi naneveshte bodam.alan inghadr khoshhal shodam az inke dobare gharare benevisi ke zogh kardam o khastam azat tashakor konam ke ma ro tanha nazashti

me said...

به این میگن کمبود محبت!

Zohreh said...

خوشحالم شوخی بود
دیروز چندین نفر همین کارو کردند منم که آی کیو
گفتم ای خدا رحم کن چرا همه امروز اینجوری شدن ولی فکرم کار نمیکرد دروغ آوریله
بهرحال شاد باشین و قلمتون پاینده

ابراهيم زاده said...

ما منتظر پستهاي بعديت ميمونيم ولي اگه ميخواي دوباره سركار بذاري و مسخره بازي در بياري همين حالا بگو تا الكي الاف نشيم

ره بر said...

وقتی اومدی واسه جنگ مشهد که آقا ده نمکی هم بود مطمئن شدم که اهل جنجالی!
الان که اتفاقی اینجارو دیدم مطمئن تر شدم!:) خوشم میاد از آدمایی که جنجال رو علمی پی می گیرن و ازش نتیجه گیری می کنن.آفرین دست مریزاد

م.ک said...

به قول دوستی در فیس بوک " دروغ یک آوریل " برای کشور و مردمانی است که بقیه ی سال راست می گویند ...
ولی خوب شما اسمشو گذاشتید : "شوخی " ...
من خوشحالم از اینکه می مانید ، چون با ذکر خاطرات از بعضی افراد و انتقاد ها به کار یک سری دیگر از همکارانتان آدمو امیدوار می کنید...
البته امیدوارم همین جوری ادامه بدید.م

Anonymous said...

وای آخی گوگولی مگولی!!!

ارمیا said...

به قول فتحعلی اویسی:ای شیطوون
اما این کارت فقط برا تفریح نبود!!
feed backمیخواستی به قول فرنگیا: بگیری
دمت گرم

نيما said...

سلام جناب آقاي رشيد پور . ميتونم بپرسم چرا اين سرويس را براي وبلاگ خود انتخاب كرديد ؟ چرا به سراغ بلاگفا و .... نرفتيد ؟

Maryam said...

خيلي بيمزه بود جناب رشيد پور. حيف ما که تو پست قبلي سعي کرديم منصرفتون کنيم.
ولي دروغ چرا از اينکارتون بدمم هم نيومد! به اين فکر کردم که اطرافيانتون چه امتحاناي سختيو پشت سر گذاشتن تا شما بشون اعتماد کنيد
موفق باشيد

Maryam said...

خيلي بيمزه بود جناب رشيد پور. حيف ما که تو پست قبلي سعي کرديم منصرفتون کنيم.
ولي دروغ چرا از اينکارتون بدمم هم نيومد! به اين فکر کردم که اطرافيانتون چه امتحاناي سختيو پشت سر گذاشتن تا شما بشون اعتماد کنيد
موفق باشيد

Anonymous said...

دیشب خیلی دلم گرفت که گفتید دارید میرید اما الان خیلی خوشحالم که دروغ سیزده بوده . منتظر پست های بعدی شما هستم آقای رشیدپور

یک مسافر said...

اما بعضی ها هم فحش های آبدار و رکیک دادنا
:D
به هر حال بعضی وقتا شما راجع به چیزی اظهار نظر میکنین که در حدش نیستین و این اصلا کار خوبی نیست
البته هر کس در جایگاه خودش میتونه در مورد هر چیزی اظهار نظر کنه
اما مشکل اینجاست که شما در جایگاه خودت قرار نمیگیری
مثلا واقعا به نظرتون در حدی هستین که به اقای ده نمکی نامه بنویسین!؟
یا مثلا بهتر بود درباره فیلم دارا و ندار اظهار نظر شخصی میکردین
مثل هر بیننده دیگه

طاها said...

اينكار ممكن است به كم شدن بازديدكنندگان فيد شما منجر شود. همانطور كه مي‌دانيد عده زيادي از طريق فيد و گوگل ريدر مطالب شما را مي‌خوانند. من وسوسه شدم كه اشتراك فيد شما را بردارم اما با خودم گفتم كه شايد هر از گاهي مطالب جديدي بنويسيد

shanzelize said...

شما اگه جرات داري بازم از اين شوخي ها بكن تا بگم آقاي ده نمكي (بقيشو بيخيال) .
سال خوبي داشته باشي .

sahar said...

خوشحالم از اينكه پست قبل يك شوخي بيشتر نبود. نمي‌دونم نااميدي و شوكي كه با فكر از دست دادن يه چيز با ارزش و تازه به آدم دست ميده رو تا حالا تجربه كردين يا نه، اين اون حسي بود كه موقع خوندن اون پست داشتم. اميدوارم اون پست هميشه در حد شوخي باقي بمونه.

Faezeh said...

vaaaaaay cheghadr delam gereft o halam gerefte shod!!taze be hame ham goftam ke che posti gozashtid !
ama khoshhalam ke shukhi bud!

Anonymous said...

خیلی باحالی!باقالی!

دیبا said...

خیلییییی خوشحال شدم ... پاینده باشید آقای رشیدپور نازنین

محمود از مشهد said...

تحلیل روزنامه خراسان از دارا و ندار::
http://www.khorasannews.com/News.aspx?id=67458&type=1&year=1389&month=1&day=14

arezu .h said...

سلام آقای رشید پور
از این که دوباره برای ما می نوسید بسیار خوشحال شدم
باید بگم به نظر من این نوشته خداحافظی شما رو اگه بهش عمیق نگاه کنیم زیباترین و آموزنده ترین نوشته شما بود.گرچه در ابتدا بسیار ناراحت کننده و متاثر کننده برای من و همه خوانندگانتون بود وقتی کمی راجع بهش فکر کردم .با تمام وجود به این جمله ایمان آوردم :( در نا امیدی بسی امید است.....).هیچ وقت این جمله رو تجربه نکرده بودم و اینبار برای اولین بار تجربه کردم.اونطوری که شما خدا حافظی کردین و همه ناراحت شدیم اصلا دیگه فکرش رو هم نمی کردم دوباره شما برگردین.و این درس بسیار بزرگی بود برای من .اینکه همیشه در شرایط ناراحت کننده باز هم امیدوار باشیم .هر لحظه ممکن است که شرایط تغییر کند.ازتون بسیار سپاسگزارم .شما شوخی هاتون هم آموزنده هست .از اینکه دوباره وقت می زارین و برامون مطالب ارزشمند خواهید نوشت بسیار سپاسگزارم.و منتظر پست بعدی شما هستم.امیدوارم امسا ل هم سال بسیار خوبی براتون باشه و شاهد موفقیت های روز افزون شما و برنا مه های قشنگتون در صدا و سیما باشیم.و در پست های آینده شما خبر های بسیار خوبی از شما در این زمینه بشنویم .در سایه الطاف الهی پیروز و سر بلند باشید.آرزو حق پناه

The Innovative Muse said...

شوخی جالبی بود و خوشبختانه در حد همان شوخی سیزده باقی ماند. دقیقاً همان رویکردی را که در تلویزیون دنبال می‌کنید اینجا هم به نوعی پیگیر هستید و خیلی خوب آن سریالی را که به شعور مخاطب توهین می‌کرد مورد تفقد قرار دادید.
May the Muses be with you!

majal said...

از این کار شما برای خودم متاسف شدم

mashti said...

نقد دارا م ندار روزنامه خراسان::
http://www.khorasannews.com/News.aspx?id=67458&type=1&year=1389&month=1&day=14

majal said...

برای نمونه
چند روز پیش در رابطه با موضوعی به مطالب شما استناد کردم
و حالا پی بردم چقدر ساده لوح هستم

Far!d said...

یه کلام....خوشحالم...دمت گرم داش رضا
یه خواهش....
جماعت اخراجی ساز ، سیزدهم فروردین ، شب رو راحت خوابیدند...
تو رو خدا امثال آنها را بی خواب کن...
تو صدای اعتراض مایی...
برادرت - فرید

پریا said...

من دقیقا دو سه روز قبل شما رو لینک کرده بودم که دیدم یهو خداحافظی فرمودید!

البته من خودمم یه دروغ هنگفت13! گفتم تو وبلاگم و حتی تهدید به قتل هم شدم!

پریا said...

آهان
الان اون خط سبز رنگ رو اون بالا دیدم :)

پریا said...

وبلاگ شما چرا پیغام ثبت کامنت نمیده؟ آدم از کجا باید بفهمه کامنتش ثبت شد یا نه؟!

Anonymous said...

جناب رشید پور شما سعی کن یکم از خودت تو وبلاگ بیشتر عکس بزاری تا رسماً فوتو بلاگ بشه !
شما که اینقدر خود شیفته تشریف دارید
چرا وبلاگ مینویسید ! بکنیدش فوتوبلاگ رشیدپور ملت تکلیفشون روشن شه !
واقعاً از شمایی که تو رسانه هستید بعیده .
هم من و هم بقیه اگه خیلی دلمون بخواد شما رو زیارت بکنیم میریم گوگل و یه سرچ میکنیم عکسهای زیباتون رو میبینیم ! لازم نیست شما زحمت بکشید و در هر پستتون یک عکس درشت بزارید.

لطفاً ناراحت نشید . برای خودتون گفتم . لازم هم نیست این کامنت رو عمومی کنید

Anonymous said...

البته ما از همون اول میدونستیماااا. ولی مام خواستبم هیجان قضیه رو بالا ببریم.
...بله...

حمیده said...

آقای رشید پور سلام
می خواستم برای پست دیروز مطلب بنویسم با این مضمون که با همه ی انتقادی که به برخی از اجراهای شما دارم اما شما را فردی سمج(بار مثبت کلمه) می دانم و انتظار جا زدن از شما ندارم اما پست امروز همه چیز را تغییر داد کار جالبی بود، خوشحالم که می نویسید در ضمن از برخورد کارگردان و بازیگران "داراو ندار" با نامه شما جا خوردم ای کاش ظرفیت ها بالا می رفت

heshmat said...

كيفين ياخچيدين رشيدين پورين ؟

چوخ ممنون .

شوخي بي مزه اي كردي . تكرار نشه

یک شیرفروش said...

این تیزیت منو کشته رشیر پور جان
تو هات تاک هات بیشتر به چشم میخورد

مهم نیست said...

خوب یه چند فقره ای خبر پیوند و متارکه به عنوان دروغ سیزده شنیده بودم که رو هوا دست منتشر کنندگانشونو خوندم و توطئه دشمنان رو در نطفه خفه کردم !!! ولی خوب باید اعتراف کنم که شوخی شما زیرکانه و در بهترین موقعیت ممکن بود و شکستی شد در کارنامه من !!:دی

برقرار باشید

hami said...

سلام . دروغ سیزده جالبی بود
خوشحالم که این فقط یک دروغ بود واقعیت نبود
موفق باشید

khamol said...

شوخی خزی شده کلا این دروغ سیزده.مال شما هم چندان با نمک نبود

Maryam said...

Jaleb bood!!!!

Emshab man ke az ye mozoo'e dige

stress dashtam ba fahmidan Shookhi shoma

halam kheili khoob shod.

Movafagh bashin.

sahar said...

khaili khoshalaaaaaam :)

Anonymous said...

کارت درسته.
Keep on, keepin' on :)

متین said...

خیلی فکر کردی کسی هستی برا خودتا!
چطوری مسئول برنامه ی آقای سوپراستار؟

Hamid.Sedighi said...

خوشحال باشید چرا که بی صبرانه منتظر پست بعدی شما هستیم چه شوخی باشه چه جدی!

در ضمن همچنان منتظر ایمیل آدرسی از شما هستم

مهدی فیروزی said...

یعنی می خواید بگید تمام پست هایی که قبل از سیزده نوشته بودید راست بود؟! :)
حالا اینا رو بی خیال. اون ساعتی که دستتونه چند؟ زمانش رو نمی گم ها! قیمتش چند؟

میلاد said...

آقای رشید پور عزیز
ما در هر صورت دوستت داریم و هر جا که اثری از شما باشه ما هم با دل و جون میام

Anonymous said...

آقای رشید پور عزیز
ما در هر صورت دوستت داریم وهر جا اثری از شما باشه ما هم با دل و جون میایم.

terme said...

چند روز پیش گفتم بیام اینجا یه سری بزنم ببینم چه خبره ولی یادم رفت. خوب شد نیومدم وگرنه کلی ناراحت میشدم . کار خوبی کردین همه رو سرجاشون خوشکوندین :)

Unknown said...

Chokh Askihhhsan :D
Man bebila ozum adam sariaram , vali bujur sarinmamishdim!!

سبز آسمانی said...

احتمالا بعضی از آنها هم با همین توجیه ها دروغ می گن . نه؟؟؟
یکی اسم دروغ می زاره مصلحت یکی میگه شوخی یکی دیگه هم ...

بهروز said...

وروجک!!!
هنرمندا هم از این کارا بلدند!:D

Unknown said...

ای نامرد

مارو باش چقدر نظر و نیاز کردیم
(دروغ 15)
اشکال نداره ، نوبت ما هم میشه

sama said...

سلام
آقای رشیدپور من اولین بارم که به وبلاگت سر میزنم یه نیم نگاهی هم به پستای قبلیت انداختم می خواستم راجع به برنامه های ویژه تحویل سال که توضیحاتی داده بودین یه کوچولو بنویسم اولا به نظر من و خیلیاااااااااا(حتی می تونین نظرسنجی کنین)برنامه شبکه 3 فوق العاده بود یعنی صدا و سیما تا به حال چنین برنامه ای نداشته
دوما منظورت از اینکه نوشتی احسان مثل همیشه بود چی بود واقعا یعنی شما میگین که یه مجری هر دفعه باید به لحاظ شخصیت و اجرا خودشو تغییر بده به نظر من اجرای ایشون حرف نداره

و سوما،این سوما مال اونایی که خودشون فک می کنن احسان شبیه فرزاد اجرا میکنه اینو دیگه یه بچه 5 سالم به راحتی می تونه تشخیص بده که اجرای این 2نفر خیلی متفاوت قطعا خیلیا از حسادت و از سر عقدست که این حرف هارو میزنن

و در رابطه با دکور برنامه آقا احسانم بگم که خیلی زیبا بود حداقل از مال شبکه های دیگه که بهتر بود

آقای رشید پور امیدوارم ظرفیتتون بالا باشه و نظر منو به نمایش بزارین............

Unknown said...

سلام
نمی خوام بی جنبه بازی در بیارم ولی خداییش دیشب از ناراحتی خوابم نبرد. امروز هم یه مطلب تند و تیز علیه دارا و ندار توی یه سایت نوشتم. که حالا بماند. ولی خوب بهر حال خوشحالم که اولین اتفاق بد سال 89 به همین سادگی دروغ (شوخی) از آب در اومد . امیدوارم همه اتفاقهای بد هم همینطور باشند. از اینکه دوباره فرصت خوندن مطالبتون رو به من دادید متشکرم و البته قبل از اون خدا رو شکر می کنم.
سر فراز باشید و مثل همیشه سر حال

Anonymous said...

خیلی خوشحالم

سمیرا حسینی نژاد said...

به نام خدا

سلام عمو رشیدپور . واقعا ناراحت شدم . طوری که حتی دوست نداشتم برات کامنت بذارم . تازه می خواستم بگم خوابت و دیده بودم که اومده بودی وبلاگم و دیده بودی .

نمی دونم چی بگم ولی خوب فیلم بازی کردی ها ؟!!!!
باحسرت و تاسف به خواهرم گفتم که رضا رشیدپورم جا زد .

خوب دیگه بسه گله و شکایت . خوشحالم که هنوز در کنار دوستان هستی و هستی و هستی و هستی و..........

موفق باشی عمو . به منم سر بزن . خوشحال می شم .

خاونداقلبهایمان را تاریک و تباه نکن بعد از آنکه هدایت فرمودی آمین

سمیرا حسینی نژاد said...

به نام خدا

سلام عمو رشیدپور . واقعا ناراحت شدم . طوری که حتی دوست نداشتم برات کامنت بذارم . تازه می خواستم بگم خوابت و دیده بودم که اومده بودی وبلاگم و دیده بودی .

نمی دونم چی بگم ولی خوب فیلم بازی کردی ها ؟!!!!
باحسرت و تاسف به خواهرم گفتم که رضا رشیدپورم جا زد .

خوب دیگه بسه گله و شکایت . خوشحالم که هنوز در کنار دوستان هستی و هستی و هستی و هستی و..........

موفق باشی عمو . به منم سر بزن . خوشحال می شم .

خداوندا قلبهایمان را تاریک و تباه نکن بعد از آنکه هدایت فرمودی آمین

Anonymous said...

ای دروغگو. حالا بقیه سال رو راست میگی؟
به هر حال دروغ هم اگر بود خوب بود.

Anonymous said...

رضا گوگولی تو هم!!!!!!!!!!

Anonymous said...

سلام
من نمي دونم كي گفته شما اينقدر مهم هستي كه مي خواهي حالا مردم رو از نگراني در بياري.
بود و نبودت چه فرقي ميكنه

mohammad said...

تو كه راست ميگي شوخي سيزده بوده ببخشيد دروغ سيزده بوده چون درستش دروغه نميشه كه جانم بخاطر خوش اومد جناب عالي ژا رو هكه چيز گذاشت اگه اينجوريه از اين به بعد به شما ميگيم رشيد رضاپور خوبه ؟ منم اينجوري دوست دارم

Unknown said...

besyar shokhy bahaly boood. man ke keyf kardam.

هموطن شما.سیدنی said...

ازاین که برگشتیدخوشحال وعصبانی ام!البته چون دروغ 13خودم درفیس بوکم خیلی هاراعصبانی کرده چاره ای جزسکوت نیست!اقای رشیدپور،من ازهمکاران جام جم هستم.همیشه به تسلط شماحسودی ام می شد.مجری خوب چندتایی داشتیم ولی شمازیرک تربودید.من چنداجرای رادیویی داشتم که کارهای کوچکی بودویادش بخیر.ان روزهابه این دلیل به شماحسادت می کردم که می خواستم روزی باتسلط وزیرکی شمابرنامه های چندساعته رانه فقط اجراکه اداره کنم.بماند.به مددلطف انانی که می دانیم من وهمسرم مدتی است به خیل اوارگان ایرانی خارج ازکشورپیوسته ایم.شمابخوانیدمهاجران.اینجاهم به شماحسادت می کنم.خنده داراست.به این که فارسی راکه زبان مادریتان نیست بدون لهجه وفصیح صحبت می کنید!اگراین معجزه برای من درزبان انگلیسی رخ دهدمی توانم دانشجوی ممتازی باشم.فعلاکه لهجه انگلیسی ام داغون است.این که شماتوانسته ایدمن راامیدوارمی کندکه غیرممکن نیست ادم زبان غیرمادری اش راهم کامل وصحیح یادبگیرد.می دانم که می دانیدکه این کامنت چیزی برای انتشارندارد.فقط این که پیروزوکامیاب باشید

Unknown said...

سلام آقاي رشيدپور عزيز
اي كاش كسي دروغ نميگفت تا روز جهاني به اين نام وجود نداشت
ديدي يه دروغ كه به شوخي هم گفته شده بود چه داستناني شد
بياييد از امسال اين روز رو تبديل به روز ايراني راستگويي و صداقت بكنيم

roshan said...

من که شخصا نه جنبه دارم و نه اعصاب این شوخیها رو.لطفا دیگه تکرار نشه هاااا(با چشم غره)ئ

سحر said...

سلام
خیلی خوشحالم که شوخی بود
ولی از این شوخی شما حال من یکی که خیلی گرفته شد من واقعا شما و وبلاگتون رو دوست دارم امیدوارم همیشه باشید و همیشه سربلند و موفق
التماس دعا

Farzad Valizadeh said...

رضا جان
«دروغ سیزده» برای ملتی‌ست که در دیگر روزها راست بگویند٬ نه برای ما.

دوست بسیار قدیمی ات

Anonymous said...

الهی بمیریییییییییییییییی!!!!!
سکته مغزی و قلبی با هم در یک ان سراغم اومد!!!!

panahi said...

نه مثل اینکه واقعا بزرگ شدی .
التماس دعا

Anonymous said...

دروغ كه شاخ و دم ندارد ... خودتونو گول نزنيد... اگرم بخوايم اسمشو بزاريم شوخي خيلي خيلي شوخي بي مزه اي بود... نا اميد شدم ازتون... اعصاب ما به اندازه كافي خورد هست ديگه حوصله اين شوخي هاي بي مزه ي شما رو نداريم كه اعصاب ما رو به بازي بگيرين... گرچه خوشحالم كه بازم حضور دارين ولي متاسفم كه براي جنجال و يا هر چيزه ديگه ايي كه دليلتون بوده با اعصاب ما بازي ميكنيد... من از اون روز كه اون پست رو گذاشتين ديگه سر نزدم تا اومروزكه اومدم... باورم نميشد.. شما هم نا اميدمون كردين....

Anonymous said...

جهان سومی مثلا مهندس این جامعه ای خجالت بکش از نظر سنی با حضرت نوح قلقله بازی می کردی

64 said...

شوخی سیزده یا اول آوریل بود؟
رضا جان خجالت بکش!

اینجا «شوخی» یک اسم مستعار برای «دروغ» بود.
دروغ که شاخ و دم نداره.

مهم نیست این دروغ چی بود، مهم اینه که برای شما «این دروغ و رسم نازیبا» تجربه ی جالبی بود.

اگر این «دروغ اول آوریل» از رسوم ما ایرانی ها یا مسلمانها بود، باید بعنوان یک رسم نادرست سعی می کردیم ترکش کنیم. حال اینکه این از رسوم ما نیست و جای تأسفه که یک نفر فعال حوزه فرهنگی که خیلی ها مثل من دوستش دارن بیاد و توی پایه گذاری یک همچین رسومی توی جامعه موثر واقع بشه.

پست دروغ شما بیشتر از 100 تا فقط کامنت داشت. این نباید برای شما خوشایند باشه و بعنوان تجربه ی جالب تلقی بشه. باید یه تلنگری باشه که بیشتر حواستون جمع باشه که چیکار میکنید. شهرت شما وظیفتون رو مشکلتر میکنه!

موفق باشی
یاعلی