Saturday, April 3, 2010

مهارت آقای سوپراستار


این خاطره را برای اولین بار و برای تغییر ذائقه می نویسم . تصمیم گرفته بودم که محمدرضا گلزار آخرین مهمان شب شیشه ای باشد . آن روزها مشغول بازی در فیلم توفیق اجباری بود . پس از ماجراهای احمدرضا درویش خیلی از بیننده های برنامه خموده شده بودند و آمدن محمدرضا به آخرین شب شیشه ای می توانست یک پایان خوشحال کننده و عامه پسند باشد

تلفنی با او صحبت کردم و قرار شد تا همان شب برای خوردن یک فنجان چای به خانه اش بروم . توفیق اجباری همان جا فیلمبرداری می شد . سر راه بستنی خریدم و دوازده نیمه شب در خانه را زدم . محمد رضا کمی خسته بود ولی مثل همیشه مهمان نواز . بالاخره او یک آذری اصیل است ! کلی با هم گپ زدیم

محمد رضا دوست داشت که برنامه اش متفاوت باشد و از من نظر و ایده می خواست . راستش را بخواهید من هم خسته تر از آن بودم که فکری به نظرم برسد . نیم ساعتی با همین حس و حال گذشت تا ناگهان چشمهای گلزار برق زد . درست مثل ای کی یو سان ! با صدای بلند گفت .... فهمیدم

طرح محمدرضا این بود که لابلای برنامه من یک سوال شخصی از او بپرسم و او هم با استناد به نقض حریم خصوصی از صندلی خود بلند شده و استودیو را ترک کند . با این کار هم مخاطبان برنامه به اوج هیجان می رسیدند و هم با زبان بی زبانی به خیلی ها حفظ حریم خصوصی شهروندان گوشزد می شد

با او موافقت کردم و گفتم که بهتر است که استودیو را ترک نکند تا بیننده ی برنامه مورد بی احترامی قرار نگیرد و او هم پذیرفت . حالا باید تمام تلاشمان را می کردیم تا آن برخورد ساختگی میان من و گلزار روی آنتن زنده طبیعی به نظر برسد . شاید تا ساعت پنج صبح آن صحنه را دهها بار تمرین کردیم . درست مثل یک سکانس از یک فیلم سینمایی

هنگام پخش برنامه هردو نفرمان استرس داشتیم . رضا عطاران هم بود . پانزده دقیقه از برنامه گذشت و لحظه قرار فرا رسید . محمد رضا گلزار با خونسردی و مهارت تمام نقش خودش را بازی کرد و البته من هم کم نیاوردم . این اتفاق به اندازه ای طبیعی اجرا شد که به جرات می گویم اکثریت قریب به اتفاق بیننده ها متوجه ساختگی بودن آن نشدند . شما هم برای تماشای این صحنه می توانید به سایت یوتیوب مراجعه کنید و قضاوتتان را در مورد مهارت ما دو نفر (!) بنویسید

30 comments:

دختری در مزرعه said...

من وقتی دیدم گلزار بعد از سوال شما بلند شد تو دلم گفتم چقد بی جنبه است :دی خیلی هم ازش اون لحظه بدم اومد:(( کار جالبی بود ولی ای کاش تو همون برنامه میگفتید..
پس از این به بعد هر چیز غیر عادی تو برنامه های شما به چشم خورد به حساب یه نقشه از پیش طراحی شده میذارم!!!

sahar said...

پس یادم باشه هیچ وقت این جور چیزا رو باور نکنم..همش فیلمه
گلزار که کلا خوب بازی نمیکنه..حالا شما رو نمیدونم آقای رشید پور..

Anonymous said...

یادمه تو اون برنامه رکورد اس ام اس های تلویزیون هم شکست

یک شیرفروش said...

برنامه رو دوباره از اول تا آخرش دیدم

دو بار شملا و گلزار گفتین که دیشب
الان فهمیدم جریان چیه

کاش وسطاش بلند میشد می رفت
چون دقیقا اولای برنامه بود که این کارو کرد و خندیدن شما قبل اون تعجب داشت

چون مجری باید عصبانی میشد

در کل بازم میگم که همشهری هوشمندیت قابل ستایشه

راستی نمیدونستم گلزار هم آذریه

Anonymous said...

عجب!!!!!!!!!!
پس ما اینجا ببو گلابی هستیم دیگه
.....پس مارو مسخره کردید دیگه

hami said...

سلام.
جالب بود.
البته امیدورام مثل دعوای شیث رضایی با علیرضا حقیقی نبوده باشد.

Anonymous said...

youtube filter has azizom!!!

kasra said...

سلام.توی سایت یوتیوب چی بنویسم که این قسمت از برنامه بیاد؟

مهدی said...

رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون
شما که تا گلزار بلند شد رنگ از رختون پرید
با این مطلب هم حتما می خواهید این کار زشت گلزار رو توجیه کنید

arezu .h said...

چه انتخاب خوبی بود آقای رشید پور که اینبار در مورد برنامه شب شیشه ای برامون نوشتید و جالبتر اینکه در مورد مصاحبتون با آقای گلزار نوشتین.آذری ها مردمانی بسیار خوب هستند مثل خود شما که فکر کنم شما هم اصلیت آذری داشته باشید.من وقتی اون صحنه رو دیدم دقیقا حدس زدم که این صحنه ساختگی باشد ولی فکر نمی کردم نقشه آقای گلزار باشد.فکر می کردم طرح شما باشه چون شما سازنده برنامه بودین ولی اونقدر هر دوی شما این صحنه رو طبیعی بازی کردین که در نگاهی دیگر با خودم گفتم شاید هم واقعا این اتفاق افتاده است .به نظر من شما طبیعی تر این نقش رو بازی کردین تا آقای گلزار چون آقای گلزار به محض بلند شدن خیلی سریع مکث کردو شروع به خندیدن کرد .ولی نحوه برخورد شما و اینکه خیلی طبیعی مثل همیشه به حرکت ایشون خندیدین و بهشون گفتین(: اولش گفتم چرا بلند شد).بسیار طبیعی بود و در هر صورت بسیار جالب بود.یک بار دیگر به خاطر ساختن این مجموعه برنامه بیسار قشنگ ازتون تشکر می کنم و بهتون خسته نباشید می گم .امیدوارم شاهد برنامه های جدید تری از شما هر چه زودتر باشیم.
شاد و سربلند باشید.با احترام –آرزو حق پناه

Anonymous said...

آ ذری اصیل!
.منظورتان کدام یکی هست شما یا آقای گلزار
تازه تا آنجا که یادم شما اصفهان به عنوان شهر دوم انتخاب کردید

Anonymous said...

salam,aghaye rashd poor khaste nabashid.oon barname va vije barnameye eido hich vaght yadam nemire alitarin barnamehaee bud ke didam.ama nemidunestam ke in jarian az pish taeen shode bude ama motmaen budam ke aghaye golzar be khatere ehterami ke baraye mardom ghaelan hich vaght barnamaro tark nemikonan ama motmaenan oon ghesmaty ke aghaye golzar golftan MIRAM HA !!!!! az ghabl barname rizi nashode bud va man vaghean oon bakhsho doost daram.
movafagh bashid

زهرا 21 تهران said...

چه جالب ؟منم خیلی تعجب کردم که گلزار اون حرکتو کرد .خیلی خوب فیلم بازی کردین ...حالا بگو ببینم دیگه کجا ها مارو سر کار گذاشتی ؟؟؟

faranak said...

مثل همیشه عالی . یادآوری این ماجرا خیلی خوب بود . ولی خیلی ها از جمله خودم فکر نمیکردم که ساختگی باشه .کلا" برنامه ی جالبی بود یعنی قسمت آخر . یک پایان فوقالعاده !

برعکس said...

اون روز هم اول آوریل بود آیا؟؟؟

hosseine8 said...

حداقل لینک یوتیوب رو می ذاشتین

مریم said...

اما من پیداش نکردم! 6 قسمت رو دیدم از یوتیوب یه جاهاییش هم زدم جلو رفت آخه وقت نداشتم ببینم اما پیداش نکردم. اگه شما خودتون لینک رو میذاشتین خیلی خوب بودااااااااااا

Anonymous said...

طبیعی بود ما همه باور کردیم

Anonymous said...

واقعا متنی که برای اپت انتخاب کردی قشنگه اقای رشید پور.....
((مهارته اقای سوپر ستار))
واقعااااااااااا رضا گلزار بازیگره بابا رشید ای کاش زودتر اینو میگفتی پسر نه الان که تقریبا یک قرن و نیم از برنامت گذشته و رضا ی بیچاره ی من پیشه چشمه همه یه ادمه بی جنبه ی خودخواه جا زده شد!!!!!اههههههه خیلی حیف شد اخه چرا؟؟؟؟؟
ولی نمیدونی چقدر لذذذذذت بردم از شنیدن این خبر و خوندنه این اپ!!!!!
وای الهی فداااااااااش شمممممممم خودش این نقشرو کشیده!!!!!!!!واااااااااااااااااااااااای قربونه اون ذهنه طلاییش برم......ولی به خدا ناروا میگن اونایی که میگن رضا بد بازی کرد و تابلو بود و اینکه رشید پور بهتر بازی کرد به خدااااااااااا من از اون بیننده هاییم که میلیمتری به تمامه جزییاته کاراکتری که دارم تماشا میکنم دقت میکنم حالا چه بازیگر توی فیلم در حال بازی کردن باشه چه مثه اتفاق شما و اقای گلزار تو شب شیشهای .......ولی واقعااااااااااااااااااااااااااا تحسین داره که انقدددددددر نرمال بازی کردین.........نرماله نرماااااااااااااااال!!!!!
خیلی طبیعی بود باریکلا اتفاقا وقتی رضا از صندلی بلند شد اون تیکرو که اصلا صورتش تو بازیگری غوغا کرد یه جور نشون داد که انگار اره ....ها ها ها هااااا...از توی مجری انتقام گرفتم ادبم شدی....ترسیدی!!!!!
و این تیکه ای که از دهنش پرید که گفت :ترسیدیا!!!!
و با هم خندیدین......بابا شیرینتر از عسل!!!!!اااااااااا الان که اومدم بزار خودمو بهتون معرفی کنم اقای رشید پور ببینید من قبل از اونم توی اون اپتون((باز باران بی ترانه))توی اون براتون چنتا کامنته طولانی نوشتم که اسمم گفتم روشا موسوی....یادتونه!!!!!
خوب الان اون خانومه زی زی جوجو یادتونه که 11 فروردین 89 بهتون زنگ زد همون خبرنگار سینماییه که بهتون گفت پیام تبریک برای تولد اقای گلزار رو بگید......خوب اون یادتون اومد.....اون یه وب داره به نامه رسانه ای نو که میخواست پیام تبریکتونو توی اون بنویسه چون رسانه ای نو مخصوص اقای گلزاره یعنی اسمه اصلیش اینه:((رسانه ای نو برای محمد رضا گلزار ))
خوب زی زی جان دوسته منه و من معاون اول اون وبم روشا!!!!!
و یکی از طرفدارای سه اتیشه ی گلی سوپرستار که خیلیا زیاد دلشو میشکونن با یه جملهای که خیلی ریلکس از زبونشون میات بیرون و میان تو وبتون میزنن که((خوب گلزار که بازیگر نیست و بازیگری بلد نیست((
واقعا که
اقلا یه خورده با ادبتر و با فرهنگتر و هنریتر در مورده بازیش حرف بزنین نه اینکه همه ی زحمات و پدردراومدنای این بازیگرو برای اینکه بتونه الان تو این جایگاه وایسرو با یه جمله ی بی اهمیت فوت نکنین بره هوا!!!!!!
در کل اقای رشید پوووووور خیلی حال کردم با این اپت چقدرم حیف شد که دیر دیدم اپتو اهههههه.....

Anonymous said...

وای کامنتم ثبت نشد......
الانه که همه موهامو بکنم باش کلاگیس بسازماااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!

Arash said...

مجید جان دلبندم این لینک یوتیوبی رو هم میذاشتی دیگه یک ساعت جوانان مرزوبوم رو ویلوون اینترنت نمیکردی... نمیدونی این شبکه جهانی ام الفساده آخه!!ا

Unknown said...

سلام آقا رضا
ساختن اين جور صحنه ها اشكالي نداره ولي اشكال كار اونجاست كه بعدش نگفتيد ساختگيه
شما نبايد براي جذب بيننده به شعور مردم توهين كنيد
هيچ چيزي بهتر از صداقت نيست
فكر مي كنيد حالا چند نفر از اونايي كه اون صحنه رو ديدن اين مطلب رو تو وبلاگتون خوندن
مردم فريبي پيشه ... است

Unknown said...

رضا رشیدپور شخصی که برای پیمودن پله های طرقی از دلقک بازی در لباس مجری گرفته تا تخریب در لباس منتقد نما و ... از هیچ نوعش فروگذار نمیکند!!!
سناریوی تخریب و توهین به محمد رضا شریفی نیا صرف شرکت در جمعی که نزد رهبر رفته بودند، تخریب چهره علیرضا افتخاری - حسین رضا زاده و مجریان سیماو...هرکسی که حامی رهبر و دکتر احمدی نژاد بودندو.... ، شکایت از سلحشور تا ده نمکی ادامه یافت و پایانی برای این سناریو ها متصور نیستیم!!!

نمیدانیم این جوجه منتقدر های مدعی رو کی باید نقدشون کنه؟

راستی رضا فکر میکنی مردم هالو هستن ؟ نمیفهمن ؟

دلقک بازی هاتو تو برنامه های مختلف سیما از یاد نبردیم!!!

خنده های لوس و قهقهه های سبک و دون شأن یک رسانه ملی

نمیدونم رسانه ملی چجور شده جای تو و امثال توی دلقک
وقت کردی یکمی بیشتر برای اون کسی که تو رو اجیر کرده برای تخریب خوبان دم بتکون

سالوسی و چاپلوسی هم حدی داره

Unknown said...

باید به آقای گلزار تبریک گفت که انقدر طبیعی اینکار رو انجام دادند که واقعا ما باورمون شده بود تا اینکه چندوقت بعد جایی خوندم که ساختگی بوده.خوب آقای گلزار تک سوپر استاره اگر این کارو خوب انجام نمی داد جای تعجب داشت

پدرام said...

وقتی بعد از اینهمه وقت این موضوع رو مطرح میکنی به خواننده هم حق بده که فکر کنه طرح موضوع یه جور عذر خواهی از گلزار برای نقض حریم شخصی باشه

Reza Marandi said...

اقا کسی لینکی از این موضوع نداره ؟
من هرچی گشتم تو Youtube پیدا نکردم این لینکو

Narges said...

من که برنامه رو دیدم متوجه نشدم که با هم قرار گذاشتید که این بازی رو بکنید، شما نقشتون رو خیلی بهتر از محمدرضا بازی کردید..هر چند که واضح بود به اندازه ای که باید از رفتنش جا می خوردید جا نخوردید!...من همون جا فهمیدم که محمدرضا از قبل فکری داشته که اینکارو بکنه....چون خیلی غیر طبیعی بازی کرد....اون موقع پیش خودم فکر کردم این آدم چقدر خود نماست که نمی تونه بیاد یه مصاحبه ی درست انجام بده و بره ...باید حتما خودشو مطرح کنه...مگه فکر کرده کیه!!!!.......شما هم البته خیلی باهاش راه میومدید، در مقایسه با بقیه ی مهمان هاتون که به قول بهرام رادان فقط دنبال گاف گرفتن بودید!...حالا چرا؟نمی دونم!...در حالی که هممون می دونیم اگه می خواستید خیلی خوب میتونستید کیش و ماتش کنید..ولی نخواستید اینکارو بکنید!...من کسی نیستم که از آقای گلزار بدم بیاد...فیلماشم همرو دیدم...بازم باشه میرم میبینم...چون هم خوشگله هم هاته!....ولی این که میگه من به خاطر قیافم و با تکیه به قیافم تو سینما نیستم و اینا دیگه یه کم فکر کنم راست نیست...خنده دار هم هست....شما هم که خوب هواشو داشتید تو برنامه دیگه....

Narges said...

من که برنامه رو دیدم متوجه نشدم که با هم قرار گذاشتید که این بازی رو بکنید، شما نقشتون رو خیلی بهتر از محمدرضا بازی کردید..هر چند که واضح بود به اندازه ای که باید از رفتنش جا می خوردید جا نخوردید!...من همون جا فهمیدم که محمدرضا از قبل فکری داشته که اینکارو بکنه....چون خیلی غیر طبیعی بازی کرد....اون موقع پیش خودم فکر کردم این آدم چقدر خود نماست که نمی تونه بیاد یه مصاحبه ی درست انجام بده و بره ...باید حتما خودشو مطرح کنه...مگه فکر کرده کیه!!!!.......شما هم البته خیلی باهاش راه میومدید، در مقایسه با بقیه ی مهمان هاتون که به قول بهرام رادان فقط دنبال گاف گرفتن بودید!...حالا چرا؟نمی دونم!...در حالی که هممون می دونیم اگه می خواستید خیلی خوب میتونستید کیش و ماتش کنید..ولی نخواستید اینکارو بکنید!...من کسی نیستم که از آقای گلزار بدم بیاد...فیلماشم همرو دیدم...بازم باشه میرم میبینم...چون هم خوشگله هم هاته!....ولی این که میگه من به خاطر قیافم و با تکیه به قیافم تو سینما نیستم و اینا دیگه یه کم فکر کنم راست نیست...خنده دار هم هست....شما هم که خوب هواشو داشتید تو برنامه دیگه....

hadis said...

‫من کلا شما رو دوست دارم و همیشه از کاراتون لذت می‌بردک ولی حالا که فهمیدم کاراتون ساختگی و برای جلب بیننده اونا رو فریب میدین واقعا حالم گرفته شد! به نظ من کار جالبی نبود! به تلویزیون و پخش زنده هم بدبین شدم!

- said...

I just saw some parts of "2 sisters" last night on internet.
It is one of the shameful movies which is made recently. It seems to me this movie was an advertisement clip for BMW,Benz, and furniture.

Dear Reza Rashidpour, how can you count Golzar as "super star". His play is hilarioussssssssss and embarrassing. Apparently Ms. Niki Karimi have recently joined to this type movie club, good for her!!!!!

Super star has definition. This guy CAN NEVER BE counted!

Please give my advice.

Thank You.