Wednesday, April 7, 2010

این غم بهار نشان


آبان ماه گذشته برای ساخت یک مستند - داستانی در شهر مشهد به رضا بنفشه خواه زنگ زدم تا برای بخش هایی از این پروژه دعوتش کنم . با روی گشاده پذیرفت و از من خواست تا محمود را هم دعوت کنم . راستش را بخواهید ابتدا به خاطر مشکلات مالی قبول نکردم . اما آقا رضا گفت که محمود تا حالا مشهد نرفته و دلش می خواهد به پابوس امام رضا برود . دلم لرزید و بلافاصله برای هر دو نفر بلیط گرفتم


وقتی محمود بنفشه خواه را دیدم به شدت جا خوردم . بسیار مریض احوال بود . اما با تمام دردی که داشت لحظه ای خم به ابرو نیاورد و مثل همیشه خنده های دلنشینش خستگی را از تن بچه های پشت صحنه دور می کرد ... چقدر صمیمی بود و متواضع


دیروز برای دومین بار در سال جدید بغض کردم . خبر پرکشیدن بنفشه خواه عزیز برایم دردآور بود . تمام ساعات بامداد امروز را به تماشای راش های آن مستند گذراندم و در خلوت تنهایی خودم کمی هم گریستم


متاسفم که به فاصله جند روز باید این جملات را تکرار کنم که ...... چه آسان باران خاطره ها را به رنگین کمان ستاره ها می فروشیم و این رسم روزگار ابری ست ... آری


این غم بهار نشان را به خانواده ی محمود نازنین و مخصوصا به آقا رضای عزیز که در صبوری و اخلاق خوش زبانزد تمام اهالی هنر است تسلیت می گویم




30 comments:

پریزاد said...

تسلیت به خانواده ی مرحوم بنفشه خواه و هم به شما ... گمان می کنم این روزها به طرز بی رحمانه ای دردناک شده اند ... غم انگیزترند این فقدان هنرها که دچارش می شویم ... روحشان آرام و خداوند به همه مان صبر دهد
!

فریده said...

سلام...
کاش وقتی زندگی فرصت دهد گاهی از پروانه ها یادی کنیم
ما همه روزی از اینجا می رویم ،کاش این پرواز را باور کنیم.

خدا رحمتش کنه .روحش شاد و یادش گرامی

Unknown said...

R.I.P

ققنوس said...

من نیز متاثر شدم
روحشان قرین رحمت الهی باد

arezu .h said...

سلام آقای رشید پور
امروز خبر متاثر کننده دیگری به فاصله کوتاه چند روز را دوباره در وبلاگتون خوندم
خبر چیده شدن گلی دیگر از بوستان هنر به دست گلچین روزگار
و بیان خاطره ای که از ایشان در رابطه با سا ختن فیلم مستند در مشهد داشتید دو چندان بغض گلویم را فشرد و اشک چشمانم را سرازیر کرد.و افسوس خوردم که ای کاش می تونستم حتی برای دقایقی کوچک این استاد فرهیخته در عرصه هنر را از نزدیک می دیدم.
این اولین باری است که برای کسی که ندیده ام اشک می ریزم. انگار که سالهاست که در کلاس درسش شاگردی کرده ام .معلوم می شود روح ما آدم ها چقدر می تونه نزدیک به یکدیگر باشه .امروز تکه ای از آن پرواز کرد.
من نیز درگذشت این استاد فرهیخته عرصه هنر را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری تسلیت عرض می کنم.
رفتی و دل تا سحر خوا هان توست
رفتی و یک آسمان گریان توست
رفتی و یک خاطره مانده هنوز
خاطرم در حسرت دیدار توست
رفتی و آیینه ها یارم شدند
در نگاهم آیینه سوزان توست
روحت شاد ای همیشه ماندگار
با تقدیم احترام _آرزو حق پناه

Anonymous said...

آقای بنفشه خواه کی فوت کردند؟امروز؟

Anonymous said...

خدا رحمتش کند.
Amir gh

Maryam said...

Man ba shanidan khabarhaye Dargozasht hamishe ghamgin misham,

va ta moddati baavar nemikonam...

Roohash shaad va aaram...

hami said...

سلام.
مرحوم محمود بنفشه خواه مرد خوبی بود.
من این مصیبت را به خانواهد ایشان و مخصوصا برادر هنرمند ایشان و همه دوستداران ایشان تسلیت میگویم

مهتاب said...

سال شروع نشده پر پر شدن هنرمندانمون شروع شد.... این چه حکایتیه که هر سال رو باید با غم از دست دادن عزیزانمون شروع کنیم...

Hamid.Sedighi said...

لیست کامل نامزدهای خبرسازترین چهره سال از نگاه مجله تایم که تو این لیست اسم مهندس موسوی ؛ زهرا رهنورد ؛ شیرین عبادی از ایران هم هست
http://www.time.com/time/specials/packages/completelist/0,29569,1972075,00.html
آقا رضا اگه اینو تایید نکنی خیلی ......

ناشناس آشنا said...

سلام
وقتی خبر را شنیدم متوجه نشدم چه مدت است که روبروی تلویزیون
خیره ماندم! خبر از دست دادن یک هنرمند دیگر
تا دم دمای صبح فکرم را مشغول کرده بود
به وبلاگ که سر زدم و مطلب را خواندم،وقتی فهمیدم محمود بنفشه خواه تا قبل از آبانماه پارسال به مشهد نرفته!! من هم بی اختیار به خود لرزیدم
اما کمی امیدوار شدم چون تو باعث شدی مرحوم بنفشه خواه به آرزوی قلبیش برسد
امید آن دارم و از آستان پاک و منور ضامن آهو درخواست شفاعت برای
آن مرحوم
روحش شاد
باقی بقایت

محمدرضا مهرپویا said...

آقا رضای عزیز

تقدیم به مهربونیات

به همون بغض توی چشات قسم

یه روزی به ابر چشمات می رسم

ابرو از رسم نگات ور می دارم

آفتاب همیشگی جاش میذارم

سبز آسمانی said...

بازگشت همه به سوی اوست.

hoda said...

سلام
...ومن نیز مثل هر انسان عاشقی متاثرشدم روحش شاد
...وفقط خاطره هاست که چه شیرین و چه تلخ دست ناخورده به جا می ماند

Anonymous said...

رشيدپور جان آقا محمود و آقا رضا و آقا بيژن چه نسبتي با هم داشتند ؟

ممنون ميشم اگه جوابمو بديد و به سؤالم كم محلي نكنيد

Anonymous said...

روحشون شاد.عجب سالی بشه امسال.
اما پست جالب قبلتون:در مدیرانی که اینهمه انتقاد بهشون وارده شما چطور هوشمندی پیدا کردین من موندم!

Anonymous said...

سلام جناب آقای رشید پور
از نقدتون درمورد سریال های بیگانه خوشم آمد
همچنین یادداشتی رو از شما تو سایت خبریمون زدم
از ما راضی باش
یا علی

حاجی پور
سایت خبری تی تی نیوز
www.titinews.com
info@titinews.com

امین said...

وبلاگ شما و آقای دهنمکی را به پبوندهای وبلاگم اضافه کردم کل کل های جالبی دارید!!!

ولی جون من چفدر شما و شهریاری مثل همید.

برنايي سابق said...

سلام آقاي رشيد پور . مي خواستم چند خطي را در خصوص پست خبرگزاري برنا بنويسم. اولا من از طرف دوستان شرافتمند برنا از شما عذر خواهي مي كنم. روزي كه ما قلم در دست گرفتيم حفظ شرافت انسان ها را ياد گرفتيم. البته دوستان باشگاه جواني بازهم مثل هميشه با انتشار اخبار زرد و توهين آميز تمامي تلاش هاي دوستان برنايي را زير سوال بردند. بهتر است شما هم همه را در يك قالب قرار ندهيد. اميدوارم مهندس بذرپاش با درايت مثال زدني فكري به حال اين خبرگزاري نو پا كند. من هم به دليل اعتقاداتم و شرافت كاري چند ماهي است از اين رسانه خارج شده و يا به دليل سبز بودن اخراج شدم. ما صبر پيشه مي كنيم همانا خداوند با صابرين است.

آتنا said...

نه من اشتباه کردم شما خیلی هم مهران مدیری را دوست ندارین وظاهرا همش ظاهریه

Anonymous said...

روحشون شاد...
آقای بنفشه خواه رفتن و خیلی ها غمگین شدن... اما شاید واسشون بهتر بود که تو این شرایط ایرانمون نباشن و سختی ها رو نبینن... این شاید قدری شادمون کنه آقای رشید پور مهربون

Anonymous said...

سلام
اقای رشیدپور می دونم این پست جای خوبی برای انتقاد نیست اما تا اپ بعدی معلوم نیست مرده باشم یا زنده ؟! پس همینجا عنوان می کنم :
چرا فقط از این و اون از چهره های محبوب و مشهور مایه میذارید ؟!یکم هم ابتکار عمل داشته باشید .... خلاقیت و هنر تون فقط در همین حده ؟! با فلانی اینجا بودم !... با بهمانی اونجا بودم !! این اونو گفت !!! ... اون اینو گفت !!!! یکی نیست بگه اخه ادمه حسابی اگه از خودت حرفی برای گفتن نداری چرا بلاگ میزنی ؟!اسمشم میذاری فقط چند خط ! اسمش رو تغییر بده به دفتر خاطرات ! تا بازدیدکننده ی بلاگ همون ابتدای کار تکلیفش رو بدونه !
از من گفتن از شما .....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سوره عیوضی said...

خیلی دوسش داشتم.کاش وبلاگ رو باز نمیکردم

گیله مرد said...

چو باید سرانجام درخاک رفت//خوشا آنکه پاک آمد وپاک رفت////عرض تسلیت به خانواده هنرمند بنفشه خواه وتمام دوستداران هنر در ایران/بدرود

Unknown said...

رفتن آنجا معنا پیدا میکند که بودن معنایی نداشته باشد. کاش ما هم میرفتیم و این روزها را نمی دیدیم. روزهایی که .... بماند.
روحش شاد

فاطمه جعفریزاده said...

سلام....الان جا خوردم....چراا خه؟

Anonymous said...

اولين دفعه اي كه امسال بغض كردي كي بود كه اين دوميش بود؟

Unknown said...

سلام جناب آقای رشیدپور من جمشید عبداللهی هستم دانشجو رشته فیلمسازی من خودتان و کارهای شما را خیلی دوست دارم و برایم قابل احترام هستید واز نبودن شما در رسانه ها خیلی ناراحتم خیلی دوست دارم اگر امکانش هست در خصوص رشته ام با شما در ارتباط باشم لطفا در صورت امکان جوابتان را ایمیل کنید با تشکر از شما

مهراوه شریف said...

:(