Sunday, April 11, 2010

نفت بخرم ؟







امروز یک خبر خوب شنیدم . قرار است به زودی سری جدید کلاه قرمزی ساخته شود . حتما صندوق پست یادتان هست . هنر بی نظیر حمید جبلی در صدا پیشگی و چهره ی فوق العاده مهربان ایرج طهماسب . شاید جالب باشد بدانید که مثلث جبلی - طهماسب - معتمد آریا با هم هم دانشکده ای بوده اند



به هر حال .... چند وقت پیش یک گفتگوی تلویزیونی با ایرج خان انجام دادم . تازه از فرنگ برگشته بود . زیاد سر حال نبود . انگار زندگی در خارج از ایران برایش خوشایند نبوده . از هر دری حرفی زدیم . از کلاه قرمزی گرفته تا رفیق بد . لابلای حرفها به آقای طهماسب گفتم که احساس می کنم فیلم سینمایی رفیق بد به قدرت کارهای قبلی نیست . ایشان هم پاسخ مشخصی ندادند و گفتند که این نظر شخصی من است



در فاصله ی پخش آگهی های بازرگانی ایرج خان حسابی از من گلایه کرد که چرا چنین حرفی را روی آنتن گفته ام . دلیل دلخوری اش برایم مفهوم نبود . ایشان معتقد بودند که حرفهای مجری روی ذهن مردم تاثیر شدید می گذارد که البته من موافق نبودم . به اعتقاد من مردم با هوش تر از آنند که حرف امثال بنده را بدون تحقیق و تدبیر شخصی بپذیرند



باز هم به هر حال (!) .... دلم برای صداقت ناب و سمبولیکی که در گفتگوی بین کلاه قرمزی و آقای مرجی (!) وجود داشت تنگ شده . شما چطور ؟

38 comments:

sahar said...

من و خیلی های دیگه با کلاه قرمزی بزرگ شدیم. این عروسک دوست داشتنی و صدای دوست داشتنی تر (حمید جبلی) و مجری مهربونش (ایرج طهماسب) برای من یک عمر خاطره ست. به شدت دوستشون دارم! خدا حفظشون کنه که دل میلیون ها ایرانی رو شاد می کنن با این عروسک دوست داشتنی و کلی خاطره می سازن برامون. به نظر من ماهایی که با کلاه قرمزی بزرگ شدیم به ایرج طهماسب و حمید جبلی مدیونیم...

Unknown said...

اين بهترين خبري بود كه در سال 89 شنيدم.اميدوارم كه ديگه دروغ 13و... نباشه. كلاه قرمزي بهترين برنامه اي بوده كه تا به حال صدا و سيما تهيه كرده است

arezu .h said...

سلام آقای رشید پور
واقعا خبر بسیار خوبی بود
کلاه قرمزی ... فاطمه معتمد آریا و ایرج طهماسب رو من خیلی دوست دارم همینطور پسر خاله
چون خاطرات دوران کودکی من هستند.واقعا با این برنامه بر می گردم به روز های کودکی واقعا چه زود گذشت روزهای کودکی.....
متاسفانه من مصاحبه شما رو با ایرج طهماسب ندیدم.اما سوالی که شما از ایشون پرسیدین به نظر من جای پرسش داشت.
واقعا این برنامه یکی از کارهای موفق و ماندگار بود که همه دوسش دارن.
من هم دلم واقعا برای کلاه قرمزی و آقای مجری تنگ شده
و امیدوارم هر چه زودتر سری جدید این برنامه دوباره پخش بشه
با تشکر از خبر خوبی که دادین آقای رشید پور
با احترام - آرزو حق پناه

پسر بالغ said...

من تو همه عروسک های تلوزیون عروسک (( جرا )) با صدا ÷یشه اولیش خیل دوست داشتم . عالی بود . ولی با مدیریت های جدید شبکه پنج روز به روز داره برنامه ها بد تر میشه .

sana said...

خیلی ممنون آقای رشید پور
خیلی خبر خوبی بود آخه من عاشق کلاه قرمزی واز همه مهمهتر صدای آقای جبلی
راستی آقای رشید پور صدای عروسک پسر خاله هم صدای آقای جبلیه؟
ممنون چه جواب سوالمو بدید چه جواب ندید
سنا

Anonymous said...

وااااي......اين سه نفر خيلي دوست داستني هستن.....خيلي در كارشون موفق هستن.....ولي منهم در مورد فيلم رفيق بد با شما هم عقده هستن آقاي رشيد پور......مرشي.....پونه مهنوش

سمانه said...

آقای رشیدپور شما دیگه چرا بعضی نظرات رو حذف می کنید؟!

Anonymous said...

آقاي رشيد پور بسيار عزيز و دوست داشتني
سلام
چقدر خوشحالم که سالم و سرحال هستيد.دلمون براي ديدنتون تنگه.خيلي!

hami said...

سلام.
من عاشق کلاه قرمزی و اون پسر خاله ی بامزه اش هستم
امیدورام هر چه زودتر این کار شروع بشود.
بی صبرانه تا ان موقع منتظر برگشت کلاه قرمزی هستم

Unknown said...

سلام

سوال
فنجون
دهم
کافه
دریچه :

"به نظر شما آیا هرچیزی رو باید تجربه کرد ؟"

فنجونای کافه دریچه بالاخره دو رقمی شد! سه رقمی هم میشه؟ آیا ؟

منتظر
نظر
شما
هستیم
در
کافه
دریچه !

عباس صالحی said...

سلام. اولا اگه وقتتان اجازه داد یه سر به ما بزنید.
بعدشم اینکه می خواستم بگم لطفا یه تلاشی بکنید و برنامه عبور شیشه ای رو ادامه بدین. برنامه خیلی خوبی بود برای کم کردن عطش مردم از شناختن هنرمندان.

م.ک said...

بر خوبی بود ، بعد از ضد حال " پخش سریال جومونگ" خبر از این دلچسب تر نمی شد .. :))) م

Anonymous said...

:(تازگی ها خیلی ضعیف می نویسید :(

Anonymous said...

سلام اقای رشیدپور
جلوی تقلب تو نظرسنجی رو بگیرید از دیشب به طرز عجیبی ارای خواجه امیری همینطوری میره بالا با چه روش تغییر ایپی یکی همینطوری هی رای میده

ashkan said...

چاکر اقا رضا :دی
این نظرسنجیتم که تابلو شد تو این یه هفته که نظرسنجی برگزار میشه خواجه امیری اراش به اندازه ای که تو این چند ساعت رای اورده نیورده بود :دی
یکی بدجور بیکار بوده نشسته همینطوری با نرم افزارهای تغییر ایپی کلی رای بهش داده اختلاف 200 تایی چاوشی باهاش الان شده 40 تا تا یه ساعت دیگه با این وضع میزنه بالا !

Anonymous said...

خیلی عالیه
این بهترین خبر امروزه واقعا!
امسال عید منتظرش بودم اما وقتی دیدم خبری نیست خیلی حالم گرفته شد

راستی...زنده رودم بدون شما صفایی نداره ها....تند تند مرجی!عوض میکنن...اما هیچکی رشیدپور نمیشه.
امیدوارم برگردید

طوبی said...

سلام
عید پارسال فوق العاده بود. به خاطر پخش کلاه قرمزی. آقای مرجی یه نمه پیر شه، خب ما هم بزرگ شدیم. جالب قضیه اینجا بود که پارسال به جای بچه ها ما جوونا همراه با مامان باباها کلاه قرمزی تماشا میکردن. 8 شب هم بود، خوش موقع.
امیدوارم خبرتون به واقعیت بپیونده...

تابان said...

من عاشق کلاه فرمزی ام
در مورد رفیق بد با شما موافقم

Anonymous said...

سلام.لطفا خبرهایی از خودتان را هم در فقط چند خط بنویسید که در حال حاضر که شما را در تلویزیون نمی بینیم بدانیم چکار می کنید راستی یه سوال شما در رادیو اجرایی دارید؟ همینطور در مورد همسرتان خانم نغمه مهرپاک خیلی وقت است که ایشان را دیگر در تلویزیون نمی بینیم لطفا کمی هم در باره ایشون بنویسید.و برای چندمین هزار بار لطفا خواهشا جواب ایمیلها را بدهید.
یاسمن

Anonymous said...

سلام. از خانم معتمد آریا گفتین ولی یه چیزایی رو نگفتین. این خیلی بده. فکر کنم دلش گرفته.

... said...

سلام
نمی دونم چرا هرکار می کنم نمی تونم خودم رو راضی کن مکه از افکارتون خوشم بیاد

Anonymous said...

سلام رضا جان.چطوری؟
آخی ...یادش بخیر ...این نوستالژی
نسل ما با ایرج و حمید نازنین گویا هنوز تمامی ندارد.راستی از تهیه کننده برنامه شنیدم شاید اگر همه چیز دست به دست هم بدهد یک روتین 50قسمتی برای تابستان خواهند ساخت.

Unknown said...

بله. الکی هندونه دادن زیر بغل مردم هم یه شگرد شده. مردم ما خیلی با‌هوش و زیرکند ولی ما زیرکتریم و کارمون رو بلدیم.
ایناهاش: http://rezarashidpour.blogspot.com/2010/04/blog-post_03.html
این‌جا مردم ما باهوش نبودند؟

امیرعلی said...

سلام
جناب رشیدپور من فکر می کنم علت همه این تغییر آرا زمان زیادی هست که برای این نظر سنجی در نظر گرفتین
شما برا بقیه نظر سنجیاتون 7 روز رو در نظر گرفتین اما برای این 10 روز
تا جمعه همه چی داشت خوب پیش می رفت تا اینکه ظاهراً یکی از دوستان طرفدار آقای یگانه شروع کرد به دستکاری و نزدیک شدن آرای آقای یگانه و خواجه امیری
حقیقتش من اون لحظه خیلی ناراحت شدم و با اینکه می دونستم این سیستم مبتنی بر آی پی هست یعنی با یه فیلتر شکن می شه چندین بار رای داد ولی این اجازه رو به خودم ندادم که دست به چنین کاری بزنم
که دیدم ظاهراً دوستان دیگه ای دست به این کار زدند
هر چند رده بندی تغییری نکرد اما باعث شد درصد آرا دیگر خواننده ها پایین بیاد
امیدوارم زمان رای گیری بی دلیل زیاد نشه تا باعث این جور کارا بشه
ممنون

امیرعلی said...

چون احتمال می دم کامنت قبلی رو به دلیل گفتن راه حل حذف کنید متنمو با حذف اون قسمت مجدداً می نویسم:
سلام
جناب رشیدپور من فکر می کنم علت همه این تغییر آرا زمان زیادی هست که برای این نظر سنجی در نظر گرفتین
شما برا بقیه نظر سنجیاتون 7 روز رو در نظر گرفتین اما برای این 10 روز
تا جمعه همه چی داشت خوب پیش می رفت تا اینکه ظاهراً یکی از دوستان طرفدار آقای یگانه شروع کرد به دستکاری و نزدیک شدن آرای آقای یگانه و خواجه امیری
حقیقتش من اون لحظه خیلی ناراحت شدم و با اینکه می دونستم چطور میشه چندین بار رای داد ولی این اجازه رو به خودم ندادم که دست به چنین کاری بزنم
که دیدم ظاهراً دوستان دیگه ای دست به این کار زدند
هر چند رده بندی تغییری نکرد اما باعث شد درصد آرا دیگر خواننده ها پایین بیاد
امیدوارم زمان رای گیری بی دلیل زیاد نشه تا باعث این جور کارا بشه
ممنون

sahar said...

نخیر دوستان هیچم اینطور نیست اقای رشیدپور ما طرفدارای خواجه امیری چون امروز اخرین مهلت شرکت در نظرسنجی بود تو همه وبلاگ های طرفدارای احسان به همه طرفدارای احسان جان گفتیم بیان رای بدن برای همین امروز تعداد رای های داده شده به خواجه امیری زیاد شده چون همه طرفداراش اومدن رای دادن تو این نظرسنجی هر نفر فقط میتونه یه رای بده از هر کامپیوتر

panahi said...

سلام
این خبرتون راست بود
آقای مرجی بالاخره پیش بینی ما هم درست از آب در آمد شما مجری خوبی شدین .روزها چقدر زود می گذرن
نویسندگینون واقعاّ خوبه
ولی در مورد بازیگر شدن تجدید نظر کنین

سبز آسمانی said...

وبلاگتون از بعضی سایتا زودتر آپ میشه

پریزاد said...

من عاشق حمید جبلی و ایرج طهماسب هستم ... اتفاقا رفیق بد را خیلی خیلی دوست داشتم هر چند بیشتر از آنچه که خوب بود می توانست خیلی خیلی بهتر باشد !!! یکی از فیلمهای سینمایی ایرانی که عجیب به آن علاقه دارم و تا حالا چند باری هم دیده ام ٬ و باز هم اگر پیش بیاید می بینم ٬ فیلم خواب سفید است ... به نظرم حمید جبلی در فیلم بیشتر از هر چه صداقت و هنر است !!! نمیدانم شاید همان کلاه قرمزی که یک تنه در فیلم حرف می زند و هرگز هرگز هرگز تکرار نخواهد شد ... جبلی ها ٬ طهماسب ها ٬ و معتمد آریاهایی که در هنر پیشگی داشته ایم تکرار نشدنی اند ... دعای همیشگی ِ حضور و سلامتی اشان را دارم ... کلاه قرمزی جدید که ساخته شود شاید کمی سادگی ٬ صداقت و مهربانی هم بیاید ... همیشه خوش خبر باشید آقای رشیدپور و به دور از دلتنگی
!!!

حامد عبداللهی سفیدان said...

خبر وجود وبلاگ شما را از مجله وزین نسیم بیداری خواندم
در ذیل خبری مربوط به حاشیه مصاحبه با آن آقا
از این که هنوز هستیر خوشحالم
چون فعلا صرف بودن خیلی مهم است

مهدی فیروزی said...

ما هم همینطور

Unknown said...

سلام جناب رشید پور
خاطرات کلاه قرمزی و پسر خاله از ذهن ما پاک نمیشه.
همین چند وقت پیش بود که برای یک برنامه تلویزیونی قرار بود برای اولین بارجلوی دوربین اجرا داشته باشم به استدیو می رفتم. توی راه بجای اینکه حواسم به اجرا باشه و مثل همه اونهایی که برای اولین بار قراره اجرا کنن استرس داشته باشم بی اختیار یاد شعر معروف کلاه قرمزی افتاده بودم که می خوند" آقای راننده یالا بزن تو دنده /// دارم می رم به تهرون می خوام برم تلوزیون"
حال یادش بخیر.

Anonymous said...

اگر قرار باشه مثل یکسری از فیلمها فقط به خاطر اسم کلاه قرمزی فیلم دیگری تهیه شود... همان بهتر که با خاطراتش بمانیم

درنین said...

سلام

البته مشکل الان بنزین است، ولی‌ خوب.

بهترین ها

یاسمن said...

یادش به خیر کلاه قرمزی و پسرخاله با همه خوبیهایشان . چقدر دلم برای آن روزها تنگ شده است . عاشق چکمه های کلاه قرمزی ام .

مهراوه شریف said...

کلاه قرمزی بی نظیره
هنوز هم شنیدن موسیقیش آدم رو مجبور می کنه کار و زندگیش رو ول کنه بره بشینه پای تلویزیون و تا آخرش رو ببینه
...
کلی هم گریه کنه
...
خدا کنه باز شروع به کار کنن

Unknown said...

خواستم یه چیزی بگم اما فکر کردم دیدم نظری ندارم

مرد نامرئی said...

آخه برادر من!
اگه میخواست که خودش جلوی دوربین میگفت
خیلی کار زشتی کردی اینو نوشتی
ناراحت شدم
خیلی زیاد
!