Monday, April 5, 2010

خاطره ی عاریتی


این خاطره را داریوش ارجمند برایم نقل کرد


ساعت یک نیمه شب پشت چراغ قرمز در تقاطع پل مدیریت با بلوار سعادت آباد ترمز کردم . چند ثانیه بعد یک اتومبیل پژو با چهار سرنشین در کنار من متوقف شد . ناخودآگاه داخل اتومبیلشان را نگاه کردم . همگی مشغول بستنی خوردن بودند . چهره ی راننده به نظرم آشنا آمد . بیشتر دقت کردم . آقای قالیباف - شهردار تهران - پشت فرمان نشسته بود

به سرعت نگاهم را دزدیدم تا متوجه کنجکاوی من نشوند . مخصوصا که خانواده اش هم سوار ماشین بودند . اما زیر چشمی آنها را تحت نظر داشتم . چند لحظه بعد آقای قالیباف شیشه ی پنجره را پایین کشید و با صدای بلند گفت " سلام آقای ارجمند . شب بخیر . خیلی دوست داریم ها ! " خیلی خجالت کشیدم . تا بتوانم عکس العملی نشان بدهم چراغ سبز شد و آنها رفتند . فقط توانستم برایشان بوق بزنم

39 comments:

arezu .h said...

سلام آقای رشید پور
خاطره جالبی بود و جالبتر از اون عنوان خاطره عاریتی
خا طره هایی که شما می نویسید چه عاریتی و چه اصل همه اش زیبا و آموزنده و دلنشین هست
باید بگم قلم نوشتاری شما فوق العاده زیباست.من هر کدوم از خاطره های شما را چندین بار می خونم.واقعا قشنگ می نویسید.
منتظر خاطره های اصل اصل از خودتون در پست های بعدی هستم
با تشکر و تقدیم احترام
آرزو حق پناه

عبوری said...

سلام
چند نکته برای آینده
1- لابد مثل همه ی آدمهای این زمونه سرتان خیلی شلوغه ولی هرروز می نویسید
قابل تقدیره منتهی امیدوارم ادامه بدهید و موقتی نباشه
2- در قضاوت هایتان سعی میکنید کاملا منطقی و محتاط باشید که اصل بسیار مهمی است امیدوارم در این زمینه هم ادامه بدهید. منتهی این یکی علاوه بر همت نیاز به آگاهی و تفکر هم داره که فعلا دارید ولی تضمینی برای دوامش نیست
3- علی مطهری گفته بود یکی از چیزهایی که پدرش تاکید داشته رسیدگی روزانه به "خود" بوده
فکر میکنم وبلاگ نوشتن یا اصولا نوشتن منظم یک چنین اثری داره امیدوارم از اثرات مثبتش برای ارتقای خودتان بهره ببرید

یک دانشجو

sahar said...

عالی بود..هر چی باشه آقای قالیباف مشهدی هستند..مشهدی ها اصلا مغرور نیستند..

Anonymous said...

آقا رضا عزيز سلام
يه پيشنهاد دارم
تا اونجايي كه من اطلاع دارم جايي نيست كه رسما در مورد محصولات فرهنگي مثل فيلم سريال آلبومهاي موسيقي نظرسنجي كنه
وبلاگ شما مي تونه در اين خصوص يه مرجع بشه
با آرزوي سلامتي و موفقيت براي شما

Anonymous said...

salam aghaye rashid poor khatereye ghashango jalebi bood mesle baghiyeye khatereha
rasti ye enteghad:montasher nakardane hameye nazarha ghashang nist in ehsas be adam elgha mishe ke baraye nazaresh arzeshi ghael nashodid

Anonymous said...

آخه بستنی خوردن آقای قالیباف هم شد خاطره؟؟؟ولی دمت گرم خیلی با حال بود

امین said...

سلام آقای رشیدپور
من از انتخاباتی که آقای قالیباف شرکت داشتن علاقه ی خاصی بهشون پیدا کردم
حالا که شما هم این خاطره رو درج کردن دیگه...
من مطالب شما رو هر روز دنبال میکنم ولی نظر نمیدم
ماشالله اینقدر نظرات زیاده که نظر ما گم میشه توش
موفق باشید

mozhgan said...

سلام.خسته نباشید
قلم قشنگی دارید.بی غل و غش و خاص مینویسید.
موفق و کامروا باشید

Anonymous said...

سلام
منظورتونا تز این خاطره نگرفتم یعنی همون نتیجه اخلاقیشا. ولی جالبه که اقای قالیباف هم میتونه با خانوادش تو ماشین بیستنی بوخوره
Amir gh

Hamid.Sedighi said...

سلام آقای رشیدپور عزیز
میخواستم بگم نظرسنجی جدید خیلی جالبه و موضوع جذابی داره به همین دلیل فکر میکنم یک هفته زمان کمی برای این نظرسنجی به نظر میرسه
با تمدید مدت زمان این نظرسنجی مطمئنا جوابهای محکمتری به دست میاد
در ضمن مگر این وبلاگ شخصی شما نیست؟
اگه هست پس چرا با عنوان محناطانه ی "مجاز" برگزارش کردید؟
اگه این نظر سنجی شامل همه خواننده های پاپ داخلی اعم از مجاز و غیر مجاز میشد صددرصد به جذابیتش اضافه میشد و به جای بعضی خواننده ها که هنوز رای نگرفتند میشد گزینه های خیلی خیلی پرطرفدار تر بگذارید
انتخاب داخلی من مجید خراطها است ولی چون شما گفتید مجاز من چاوشی رو انتخاب کردم و گزینه "دیگران" رو نزدم
جایشان خالی: مجید خراطها , محسن
یاحقی و خیلی دیگر

الان هم یادم اومد که توی یکی از نظرسنجی های قبلی که در مورد انتخاب هنرمند برتر بود نامی از "گلشیفته فراهانی" نبردید که نمونه ای از اقدامات محتاطانه شما بود

به امید نظرسنجی های صریح تر

در ضمن هنوز منتظر آدرس ایمیلی از شما هستیم

تک زنگ said...

سلام
جالب بود. ولی یعنی آقای قالبیاف در حال رانندگی بستنی هم میخوردن؟ خلاف قانون؟

Ainaz said...

nazar sanjie shomaro didam. be saite mosice ma ham sarbezandid. nazar sanjiha va matalb va naghdhaie kheili kheili khobi az khanandegane matrahe keshvar sorate migire. merci

سبز آسمانی said...

بابا اون بنده خدا هم آدمه ها
رباط که نیست

در ضمن چه نظرسنجی گذاشتی ها

hami said...

سلام. خاطره قشنگی بود
آقای قالیباف شهردار خوبی است.
و ایشان خیلی مردم دار هستند ولی امیدوارم از این مردم داری سواستفاده نشود.

Anonymous said...

با درود بسيار
خوشبختانه رضا رشيدپور توانست خيلي خوب خودش را از دايره ي مجريان بله قربان گو و كسالت آور بيرون بكشد و اعتبارش دلبستگي مردم به اوست
اميدوارم در ادامه ي راهت هر روز شاداب تر باشي
به گفتمان حاسدان و كوته انديشان زمانه كه كم هم نيستند توجهي نكن
در ضمن بازي خپراستار داشتي
در پناه حق
برادر تو هميد رضايي

Anonymous said...

با درود بسيار
خوشبختانه رضا رشيدپور توانست خيلي خوب خودش را از دايره ي مجريان بله قربان گو و كسالت آور بيرون بكشد و اعتبارش دلبستگي مردم به اوست
اميدوارم در ادامه ي راهت هر روز شاداب تر باشي
به گفتمان حاسدان و كوته انديشان زمانه كه كم هم نيستند توجهي نكن
در ضمن بازي خپراستار داشتي
در پناه حق
برادر تو هميد رضايي

سمیرا حسینی نژاد said...

به نام خدا
سلام . خاطره ی جالبی بود . البته به اندازه ی خاطره ی خودتون در مورد گاف عمو حسن نبود .

موفق باشید

خاوندا قلبهایمان را تاریک و تباه نکن بعد از آنکه هدایت فرمودی آمین

hosein said...

سلام خیلی جالب بود :دی

Anonymous said...

سلام اقای رشید پور
راستش من به تازگی وبلاگتون رو پیدا کردم
قبلا به سایت هنوز سر می زدم البته تا وقتی که می نوشتین .
بگذریم ................
می خواستم در مورد نامتون به اقای ده نمکی نظرم رو بگم راستش من این نامه رو خوندم و بیشترش رو قبول داشتم البته در مورد سریال دارا و ندار نظر خاصی ندارم چون سر جمع یکی دو قسمت رو بیشتر ندیدم و همون دو قسمت رو هم که دیدم کلی توی ذوقم خورد......و از اقای ده نمکی با شعارهای منحصر به فرد خــــــــــــــــــودش تعجب کردم که چی ساخته !!!!!
من بیشتر نظرم روی اخراجی ها و پیام ها و حرفاش است
شاید اون فیلم حرف برای گفتن داشت اما به چه بهایـــــــــــــــــــــی!!!؟؟؟؟
درسته که هدف مهمه اما وسیله هم برای رسیدن به هدف خیلی مهمه .
نمی دونم چرا انقدر فروش کرد ؟؟شاید به خاطر بیان سادش بود و استفاده نکردن از هیچ نمادی و همین باعث می شد مردم بدون اینکه فکر کنن خوشحال از اینکه حرف و پیام فیلم و به راحتی فهمیدن بدون اینکه حتی ذره ای روش فکر کرده باشن خیلی خوشحال به خونه هاشون می رن .
شاید اخراجی ها یه حرف مهـــــــــــــــــــــــــــــم واسه گفتن داشت و همون رو تـــــــوی فیــــــلم خیلی راحت گفت واسه همینم مردم خیلی خوششون اومد.
ولی یه فیلمی مثل روز سوم شاید ده تا پیام داشت ولی از این ده تا تو یک دونش رو به راحتی از خود فیلم می فهمیدی واسه فهمیدن اون نه تای دیگه باید روی فیلم ونمادهاش فکر می کردی تا می تونستی حرفی رو که فیلم برای گفتن داشته بفهمی؟
شاید ما مردم فکر کردن و زیاد دوست نداریم و فکر می کنیم که کار سختیه؟
شــــــــــــــــــــــاید!؟!
راستی واکنش خانم ولد بیگی به نامه شما رو هم خوندم یه کم تند بود ولی در مورد سوپر استار بیراه هم نمی گفت
همونطور که اول گفتم هـــــــــــدف مهـــــــــــــمه ولی وسیله هم برای رسیدن به هدف مهـــــــــمه
من سوپر استار رو خودم به خاطر خط سیر فیلم و نتیجه نهاییش خیلی دوست داشتم ولی کاش یه سری از حرمت ها و ارزش ها کمتر شکسته می شد...
در مورد اقای ده نمکی هم ایشون توی وبلاگشون نوشتن من نظر مخالف ها رو هم توی وبلاگم می نویسم اما از نظر من اگر ننویسن بهتــــــــــــــره چون به جای اینکه بیشتر به حرفای اون نظر مخالف فکر کنن بیشتر دنبال بهانه و هربه هستن برای تخریب شخصیت اون ادم اونم به بدترین نحو .
نمونش: اقای (ف-س) در وبلاگ ایشان و قرار دادن یه عکس شما بـــــــی ربـــــــــط به انتقادتون
(البته من به شخصه خودم اقای ف-س رو قبول ندارم ولی اعتقاد دارم ما ادم ها حق تخریب و زیر سوال بردن هم رو به هیچ بهانه ای نداریم)
من خودم بزرگ شده یه خانواده مذهبی هستم ولی نمی دونم که چرا انقدر همه جهت گیری ها در مورد همه چی با هم فرق کرده به راستی که ما داریم به کجا می ریم......................................................................

Unknown said...

سلام

سوال
فنجون
نهم
کافه
دریچه :

به نظر شما چرا بعضی از آدما از ازدواج می ترسن ؟!


منتظر
نظر
شما
هستیم
در
کافه
دریچه !

Anonymous said...

آقا رضا پارسی را پاس بدار . عاریت ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

امیـــــــــــر جوادیان said...

خیلی باحاله که زود زود آپ می کنید.

zahra said...

مام یه دفه داشتیم از دماوند میومدیم .یه دفه دیدیم کنارمون ماشین مجتبی کبیری و همسرش وایساد .داشتم ذوق مرگ میشدم !(علامت خنده تا بناگوش)

Maryam said...

ٍSalam

Be nazaram matlab kam avordin!!!

Az oon shookhi haye Ba Mazzatoon

ke Esfahan ba Raambod Javan

mikardin bezarin!!!

Ba vojood in bazam khoob bood.

pesarebaleg said...

برادر من این برای سومین بار میگم ای میل ات رو لازم دارم ، می خوام یک چیز بهت نشون بدم ، جون هرکی دوست داری بگو آدرس ایمیلت چیه . لا اقل بهم ایمیل بزن کارت دارم این هم آدرس میل من :
pesarebaleg@gmail.com

Anonymous said...

ربنا افرغ علینا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین

خبر اجرایتان را شنیدم ، خوب گند کشیدید به هشت سال جانبازی آن جانبازان
مثلث عمرت پر شده مراقب شیشه اش باش که نشکند

pooria said...

سلام آقای رشیپور.میگم شما که انقدر خوش قلم و با جرات هستید یه مطلبی هم درباره احساس رییس جمهور نسبت به قالیباف تهیه کنید.فکر کنم مطلب جالبی بشه!!!.درکل وبلاگتون عالیه.راستی چرا دیگه تو زنده رود ما اصفانیا مجری نیستید؟دلمون براتون تنگ شده.

مهدی فیروزی said...

خاطره رو بی خیال، بریم سر اصل مطلب
چی شده؟
آقای قالیباف قراره جایی "کاندید" بشه؟

Anonymous said...

اينم جواب من به فرج الله سلحشور :

آخه یکی نیست به این آقا بگه تو چیکاره ای ؟ وکیل وسیع مردمی که زرت و زرت بیانیه صادر میکنی ؟

تو برو همون یوسف پیامبرتو بساز . همین که با یوسف پیامبرت خیلی از آقایون را به تجدید فراش تشویق کردی معلومه چیکاره ای !!

اون سریال مزخفتم که پر بیننده شد فکر کردی شاهکار ساختی ؟ نصف بیشتر دخترا که به خاطر مصطفی زمانی این سریالو دیدند نصف بیشتر پسرا هم به خاطر زلیخا (با اون آرایش غلیظ و تحریک کننده) .

حالا اگه جرئت داری بازم بیا و از این و اون ایراد بگیر !

saeed1800 said...

آقای رشیدپور عزیز
کاش می نوشتید چه زمانی اقای ارجمند این خاطره رو براتون تعریف کرده و یه کم چرا!؟
و حالا شما در چه زمانی دارین اونو نقل و قول می کنین و یه کم چرا!؟

ممنون

Unknown said...

رضا رشیدپور شخصی که برای پیمودن پله های طرقی از دلقک بازی در لباس مجری گرفته تا تخریب در لباس منتقد نما و ... از هیچ نوعش فروگذار نمیکند!!!
سناریوی تخریب و توهین به محمد رضا شریفی نیا صرف شرکت در جمعی که نزد رهبر رفته بودند، تخریب چهره علیرضا افتخاری - حسین رضا زاده و مجریان سیماو...هرکسی که حامی رهبر و دکتر احمدی نژاد بودندو.... ، شکایت از سلحشور تا ده نمکی ادامه یافت و پایانی برای این سناریو ها متصور نیستیم!!!

نمیدانیم این جوجه منتقدر های مدعی رو کی باید نقدشون کنه؟

راستی رضا فکر میکنی مردم هالو هستن ؟ نمیفهمن ؟

دلقک بازی هاتو تو برنامه های مختلف سیما از یاد نبردیم!!!

خنده های لوس و قهقهه های سبک و دون شأن یک رسانه ملی

نمیدونم رسانه ملی چجور شده جای تو و امثال توی دلقک
وقت کردی یکمی بیشتر برای اون کسی که تو رو اجیر کرده برای تخریب خوبان دم بتکون

سالوسی و چاپلوسی هم حدی داره

Unknown said...

رضا رشیدپور شخصی که برای پیمودن پله های طرقی از دلقک بازی در لباس مجری گرفته تا تخریب در لباس منتقد نما و ... از هیچ نوعش فروگذار نمیکند!!!
سناریوی تخریب و توهین به محمد رضا شریفی نیا صرف شرکت در جمعی که نزد رهبر رفته بودند، تخریب چهره علیرضا افتخاری - حسین رضا زاده و مجریان سیماو...هرکسی که حامی رهبر و دکتر احمدی نژاد بودندو.... ، شکایت از سلحشور تا ده نمکی ادامه یافت و پایانی برای این سناریو ها متصور نیستیم!!!

نمیدانیم این جوجه منتقدر های مدعی رو کی باید نقدشون کنه؟

راستی رضا فکر میکنی مردم هالو هستن ؟ نمیفهمن ؟

دلقک بازی هاتو تو برنامه های مختلف سیما از یاد نبردیم!!!

خنده های لوس و قهقهه های سبک و دون شأن یک رسانه ملی

نمیدونم رسانه ملی چجور شده جای تو و امثال توی دلقک
وقت کردی یکمی بیشتر برای اون کسی که تو رو اجیر کرده برای تخریب خوبان دم بتکون

سالوسی و چاپلوسی هم حدی داره

roshan said...

آقای دکتر قالیباف بین مسوولین کشور جزو اوناییه که واقعا مخاطب قرار دادنش با عنوان دکتر برازنده اش است.خلبان و خوشتیپ هم که هست.از وقتی هم شهردار شده تهران دوباره داره زنده میشه.قابل توجه دوستان ساکن تهران که سری به منطقه تهران قدیم بزنند و لذت ببرند از بازسازیهای معابر و ساختمانهای قدیمی...من که اگر کاندید ریاست جمهوری میشد بهش رای میدادم چون توان ومدیریت و لیاقتش رو در یک شهر ده میلیونی ثابت کرده.ضمن اینکه رییس جمهور باید خوش لباس و خوشتیپ باشه که آدم دلش بیاد نگاش کنه یا وقت بگذاره سخنرانیهاش رو نگاه کنه!!!ولش کن وارد معقولات نشم بهتره

Anonymous said...

سلام
رشیدپور عزیز در دام انتخابات زودرس گیر نیفتی برادر!!!!!در گور قالیباف هم خبری نیست.دوست دارم و به وبلاگت سر میزنم اما لطفا از هیاهو دوری کن. تو از پس امثال ده نمکی بر نمیای. اینا ریشه در جاهای مخوف دارن. دوری کن.سراغ سیاست هم نرو تا ماندگار بمونی.

Anonymous said...

یا پیغمبر!!!!
این چه ادبیاتی هست
این کلمات چیه استفاده میکنین
یه کم دیگه ادامه بدین مستقیم تو کیهان استخدام میشین

آتنا said...

امروز تولد مهران مدیری بود کاری نکردین؟

www.atipic.blogfa.com

hosein said...

سلام آقا رشید پور

میدونم سرتون شلوغه ولی براتون امکان نداره چند دقیقه ای وقت برای مصاحبه در اختیار ما بزارید؟!

اگه لطف کنید نامه قبلیم رو جواب بدین ممنون میشم!



با تشکر فراوان

Anonymous said...

عشق است قالیباف !!!

یاشار said...

سلام آقای ارجمند . شب بخیر . خیلی دوست داریم ها