Friday, February 5, 2010

باز باران بی ترانه




یادش بخیر ! قدیم ها وقتی باران می آمد نیمکت چوبی و کهنه ی حیاط خانه ی مادر بزرگ حسابی نم می خورد وتمام خاطره های دخترک زیبای آن کوچه ی پر شمشاد تازه می شد . دانه های باران قطره های اشک همه ی مادر های نگران را پنهان می کرد و در همه ی باغچه ها بوی آرامش می رقصید ... آن روزها کجاست ؟ ... دیگر کسی باران نمی خواهد . اشکها پنهان شدنی نیستند . دلها خشک و چترها خیس است . جای رعد های مست کننده را برق اضطراب گرفته . حتی باران هم خودش نیست ... دیگر برای تشنگی شمعدانی ها راه باز نمی کند . او هم به راه بستن عادت کرده . پنجره های بخار گرفته را چه کسی شکست ؟ من رویش خاطره هایم را نوشته بودم ........... این باران نیست . گریه ای ست که راه گم کرده

17 comments:

Anonymous said...

ای خداااااااااااا الان خودمو تیکه پاره میکنم خودمو از دستت رشید پور
((روشا موسوی))
تهران_پاسداران
میدونی چیه چون دوست دارم تو رو تیکه تیکه نمیکنم با خودم این کارو میکنم!!!

Anonymous said...

wooooooooow....
my gooooooood
reza!!!!
فکر نمیکردم بتونم کامنتمو ثبت کنم پسر
اوووف
عرق جبینمو الان پاک کردم ببین من همون روشا هستما منو با این اسم بشناس از این به بعد
راستی ببین من تا حد فوق فوق تیم ملی دوست دارم خیلی با حالی.....اوه اوه اگه بدونی روزایی که شبه شیشه ای برنامه پخش میکردی و اس ام اسی هاییرو میخوندی که بهت اهانت میکردن و بهت میگفتن:هر حلقه از برنامه میگزره بی سوادیه مجری بیشتر برامون ثابت میشه.....واااااااااای من میخواستم خودمو تیکه پاره کنم اخه میگفتم بابا جون این رشید پور اگه مثه فرزاد حسنی و علی خانی ماشالله کمپانی رو بود و هر دفعه اگه گریه مهمونشو در نمیوورد راحت نمیشد پس دیگه باهاش چیکار میکردید؟؟؟؟؟
در کل دیگه خیلی در عجب بودم!!!!
واقعا!!!!
ببین اصلا مجریه با ادب به درده این ملت نمیخوره میدونی چیه حتما باید مثه خودشون پررو باشی و با لحنه شمر ذالجوشن باهاشون حرف بزنی تا دوست داشته باشن!!!!
ای خدا دارمک میخندم الان به حرفام ولی خوب دیگه واقعیته!!!
راستی ببین من کامنت بی خودی نمینویسما باااااااااید جوابه کامنتمو بدی!!!
اگه ندی دیگه دلم میشکنه میترسم سقفه خونت رو سرت خراب شه.......
شوخی کردم....بازم دارم میخندم!!!!
ببین سلامه منو به اونن جوجو کوچولوت((هلن)) و به همسره جیگرت برسون بهش بگو جیگره منه.....زنتو میگم نه خودت ...جوگیر نشی!!!!
در کل دیگه ببخشید به بزرگترم یه خورده بی ادبی کردم!!!
خب حالا تو هم زیاد بزرگتر نیستی در ضمن میدونم بابا در حد المپیک جنبه داری نه مثه بعضیا که با دو تن عسلم نمیشه قورتشون داد!!!!
تو خودت عسلی بابا.....
خوب دیگه اووووف چقدر حرف زدم راستی ببین دعام کن هفته دیگه یه امتحان سخت دارم قراره جد بزرگوارم از تو قبر بیات جلو چشم!!!
البته احتمالا بیات با اون استاد!!!
وای دیگه واقعا الان دستمو میگیری پرتم میکنی بیرون!!!
یه چند لحظه دیگه تحملم کن الان دیگه میرم فقط یه خدافظی و دیگه بابای!!!
هیچی دیگه وقت نمیخوات دیگه برو بابا...خداحافظ!!!

Anonymous said...

اهان یه چیز دیگه خیلیم من از دستت عصبیم بابته کارتون یا کارت توی اون ویجه برنامه ی تولد امام رضا ....اقا تو که با گلزار فامیلی نمیتونستی یه تلفن برداری محترمانه بهش بگی طرفدارات دارن اینجا جون میدن؟؟؟؟
چرا خدایی چرا رشید پور دعوتش نکردین میدونی من از ساعته چند تو حیاطه سر وئایساده بودم مثه این زنجیریا گوشیمو گرفته رو به اسمون که بلکه اس ام اسه 6 صفحه ایم بهتون برسه که توش تقریبا پاتونم بوس کرده بودم از التماس که به پدر پدر جدتون قسم بابا گلزارم دعوت کنین یا اینکه اقلاااا یه مصاحبه....اگرم میخوای بگی مصاحبه نمیکنه که اصلا نمیتونی رو سرمو شیره بمالی چون خودم کاملا اخلاقشون اشنا هستم و میدونم انقدر متواضعه که یه نون خشکی بخوات باهاش مصاحبه کنه خیلی مهربون با اون لحنش((دیدی لحنش چقدر خنده داره مثه این بچه مثبتا خیلی با ادب میگه)):ای وای الهی بگردم باشه عزیزم!
.............ای خدا مردم از خنده از دسته این سوپر استار که دیگه زیادی متواضعه و به طرفداراش رو میده نه؟؟؟؟
فکر کنم باهام موافق بشی....
حالا اینو ولش کن بحث عوض نشه فکر نکن گناهتو بخشیدم....چرا نیووردییییییییییییییییییییییییییییییییش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خفت بکنم الان!!!!نه ولش کن لازمت داریم هنوز میزارم واسه بعدا!!!!
اونموقع که دیگه همه از دستت خسته شدیم اونموقع میام خفت میکنم!!!
خوبه؟؟؟؟
شوخی کردم راستی یه سواله شدید الضروری ازت داشتم!((این شدید الضروریو خودم اختراع کردم تعجب نکن))
چه کنیم دیگ با نمکیم!!!!
خوب داشتم میگفتم سوالمک این بود که بگو دقیقا چه نسبته فامیلی با رضا داری؟؟؟؟
ببخشید منظورم رضا گلزار اذریه عزیییییییییزم بود؟؟؟
بدو زود تند سریع بگو چه نسبتی باهاش داری؟؟؟
خوب دیگه مرسی دیگه واقعا بای
((روشا موسوی))
21 ساله

Anonymous said...

راستی این همه نطق کردم اخرش یادم رفت بهت بگم خیلی با حال مینویسی!!!!
راستی اینم حتما بگم که من عاشقه شعر و نویسندگیم اخه پدر بزرگه گرام و پدرشون شاعر بودن و هر کودوم یه دیوان دادن بیرون که البته انقدر شعراشون قدیمیه و کلمه های قلمبه سلمبه داره که جوجه هایی مثه من چیزی ازشون سر در نمیارن!!!
حتما باید اقای رشید پوره ملک الشعرا باشی که بفهمی این قلمبه سلمبه هارو!!!!نه؟؟؟
الانم سه هفتست که کلاس نویسندگیم شروع شده و همشم حضور پیدا میکنم!!!!
اینم گفتم که از بازیه تو خوشم میاد وای نمیدونی اولین بار که نوبته صحبت بهم داده شد من مثه این گاگولا به جای اینکه اسمه بازیگرای قدیمیه مثلا هنریرو بیارم اسمه یه مشت گاگولو اووردم وای همه یه جور نگام میکردن استادمم داشت ولو میشد رو میزش از خنده منم مثه این نی نی ها که میخوان گریه کنن اشک تو چشام جمع شده بود عصبی شده بودم((مثه گوجه سرخ))اخه نمیدونی چجوری خز شدم اون وسطه ....راستی یه چیز بگم منو نمیخوری....
ترخدا عصبی نشیا !!!!
خودتو کنترل کن دارم باهات تمرین تقویته جنبه میکنم !!!!!
اسمه یکی از اون گاگولا که گفتم تو بودی!!!!!

نظرت چیه!!!!

وای با من کاری نداری!!!

فکر کنم الان به دستت شهید شم!!!

بااااااااااااااااااااای!!!

arezu .h said...

matne emroozetoon fogholade bood ,etefaghan hamin emrooz jomeh sobh shahre ma baroon oomad va man yade in shere doorane koodaki baz baran ba taraneh ....oftade boodam,vali in matni ke shoma neveshtid binahayat zibast ei kash nomrei balatar az 20 vojood dasht ke be in matne zibaye shoma dade mishod ,bish az n bar in matn ro khoondam
(گریه ای است که راه را گم کرده....

besyar zibasttttttttttttttt
afarin bar in enshaye ziba va in ehsase ghashangetoon(arezu haghpanah)

mehrnaz said...

aghayeh rashidpour in matnetoon bi nazir bood,yaniiii perfecttttttt,mashallah shoma hameh fan harifinaaaaaaaa,ham mohandseh memar,ham kargardan,ham khalaban ,ham mojriyeh nemooneh va hata shaaeer o nevisandeyeh khoobi hastin,vaghean ensaneh bahoosh az paseh in hameh maharat bar miad,doost daram yek roozi meslhe shoma basham....

Anonymous said...

وااااااااای اقای رشید پور....
ببخشید...
من شرم کردم از خودم((یه جورایی لپام سرخ شد))
واااای...
اینجا چقدر همه مودبانه و کتابی حرف زدن و من مثه این بچه بی ادبا.....
میخوام بگم این همه صمیمیتم توی صحبتام به معنی گستاخی و بی ادبیم نیست اقای رشید پور .....احساس صمیمیتم نسبت به مجریه محبوبم منو به نوشتن این نوع انشا واداشت!!!
در کل معذرت میخوام!!!!
واااای!!!
مامییییییی!!!
بای!!!

Anonymous said...

راستی یه خواهش
خوااااااااااااااااااهش.....
بگین متولده چه ماهی هستین!!!
باید بدونم
باید که نه.....
گفتم یعنی اگه شما دلتون بخوات من هر شب مزاحمتون بشم بیام فاله روزتونو براتون بنویسم!!!!
همینجور واسه تفریح...
کیف میده نه؟؟؟
ولی خدایی فالاش خیلیییییییی راسته!!!
واسه چنتااز دوستام که میرم براشون یاد داشت میکنم چند ماهه دارن شااااخ در میارن و میگن واااااای روشا چقدر اینا راسته!!!!
منم گفتم بدونم متولده چه ماهی هستین اگه دلتون خواست بیام فاله هر روزتونو براتون بنویسم!!!
روحتون شاد شه!!!!

hani said...

reza
jan cheghdar ghashang darbareye baroon migi....bazam mano yade khaterate khoshe koodaki andakhti....vaghti baroon mibare too shomal rooye barghaaye sabze darkhte narenj...booee be mashamet mirese booye khake khis va booye barge sabze narnji ke az ashke abrha tar shodeh...rooheto navazesh mideh...barge sabze sabze narenj...booye rahaaee va booye .....azadi

تينا رادفر نژاد said...

به نام خدا
سلام آقاي رشيد پور خوبين ؟؟خيلي خوشحال شدم كه شما هم توي دنياي مجازي هستين بابا آقاي رشيد پور ما منتظرتون بوديم تو اصفهان يهو كجا گذاشتين رفيتن چشمم جمعه ها به تي وي خشك شده ها (نيشخند ) من تازه اين جا را كشف كردم ببخشيد ها اگه دير امدم اما انشالله از اين به بعد بيشتر سر ميزنم .براتون ارزوي موفقعيت ميكنم و انشالله دوباره تو اصفهان ملاقاتتون كنيم .

Anonymous said...

باز باران بی ترانه...گریه هایم عاشقانه...میخورد بر بام قلبم....yade in sher oftadam

Anonymous said...

بياببين چه باروني واسه دل عاشق من اومده"=دیگر کسی باران نمی خواهد؟
دلها خشک و چترها خیس است؟

زهرا ناظمی said...

سلام
خوب هستید؟
چه قدر جالب که شما هم وبلاگ دارید..
خیلی لذت بردم..
اینکه صمیمی می نویسید و زیبا..
تبریک می گم بهتون..
خوشحال می شم به من هم سر بزنید..

فکر می کنم اگه وبلاگ رو به مامان و بابا نشان دهم، خیلی خوشحال می شوند.
شاد باشید

Anonymous said...

zire baran raftan ba to va ehsase zibaye to raftan/ mahv gashtan sard gashtan az zamin delsard gashtan /az game del tard gashtam zire baran dar negah mehrabanat ashk bodan /zir baran ba to bodan ari ba to bodan zibast./5shanbe badjori baron omad man ba ye dost gharare molaghat dashtam ama be dalile terafik kheyli dir residam.badjori khis shodam ama.....gosh dadam be ahanghaye ziba va on chizi joz ye ehsase zibaye barani nabod.va man on roze baranira dost daram.moonica

arezu .h said...

زندگی باید كرد
گاه با یك گل سرخ ، گاه با یك دل تنگ ، گاه باید رویید در پس این باران ، گاه باید خندید بر غمی بی پایان .(Arezu Haghpanah)

تينا said...

زيبا بود

Anonymous said...

و...اي كاش تو آن كسي بودي كه در باران شبانه ئ اشكهايم از راه مي رسيد..شبهايي كه فريادت ميزدم...در آغوش آرامت جايم ميدادي و عطر نفسهايت نشانم ميداد كه نتوانسته اي باران اشكهايم را تاب آوري.و تو همان كسي ميشدي كه درست عاشقش شده بودم.كسي كه در اوج نيازهايم از راه رسيد و تنهايم نگذاشت.اي كاش ميگذاشتي فكر كنم درست عاشقت شده بودم.اي كاش...ه