Saturday, February 27, 2010

این یک فرودگاه بین المللی نیست


هشت سال پیش یکی از مهندسین ناظرسازه های فلزی فرودگاه امام بودم . با وجود آنکه طراحی این فرودگاه را یک شرکت فرانسوی به نام استروتال انجام داده اما بیشتر عملیات اجرا بر عهده ی مهندسان جوان ایرانی بود . از ساعت هفت صبح تا ده شب سر کار بودیم . همه ی دوستانم ذوق و شوق فراوانی داشتند و با تمام وجود و کمترین توقع مالی تلاش می کردند . محمود ... کیهان ... بابک ... احمد و ... این یک پروژه عظیم بود و چیزی که الان افتتاح شده حتی یک پنجم طرح اصلی هم نیست ............ دیشب قرار بود که ارمغان از فرانسه بیاید . چون شنیده بودم که کارمندان برج کنترل فرودگاه پاریس در اعتصاب هستند خواستم که تاخیر و یا لغو احتمالی پرواز را پی گیری کنم . به اطلاعات پرواز فرودگاه امام زنگ زدم .... 55678556 .... یک بار .. دو بار .. سه بار ... چهار بار ... پنج بار ... شش بار ... هفت بار .... هشت بار .... نه بار .... اشتباه نکنید اشغال نبود . کسی جواب نمی داد . بالاخره خانم محترمی گوشی را برداشتند . پرسیدم که آیا هواپیما از پاریس پرواز کرده ؟ فرمودند که اطلاعی ندارند !!! گفتم مگر آنجا اطلاعات پرواز فرودگاه امام نیست ؟ تایید فرمودند ! کمی عصبانی شدم و گفتم خانم محترم برای پرستیژ یک فرودگاه بین المللی خیلی بد است که شما گوشی را بر نمی دارید . فرمودند " برو بابا " .... از روی حیرت و ناچاری پای اینترنت آمدم که خودم جستجو کنم . سایت اطلاعات پرواز را پیدا کردم و جای شما خالی دلم می خواست که گریه کنم ! اگر کنجکاو هستید شما هم امتحان کنید تا ببینید طراحی و امکانات آن چقدر ابتدایی و کودکانه است .خلاصه پرواز انجام شد و من درست دوازده نیمه شب فرودگاه بودم . اجازه بفرمایید که از وضعیت نگهداری محوطه فرودگاه چیزی نگویم که حتما خودتان دیده اید ......... آن روزهایی که در کانکس های فلزی فرودگاه در گرما و سرمای طاقت فرسا در آن بیابان بی آب و علف با حقوق ماهی دویست و پنجاه هزار تومان کار می کردیم چه رویاهای قشنگی برای خودمان ساخته بودیم

11 comments:

Anonymous said...

آقاي رشيد پور پدر من از اصفهان به تهران 9 شب پرواز داشت ولي 12 شب بود و خبري ازش نبود....خيلي خيلي جالبه كه بدونيد اطلاعات فرودگاه ميگفت خبرنداريم......فكرش رو بكنيد...اطلاعات فرودگاه چيزي نميدونست.....ميتونيد حدس بزنيد چه حالي بوديم......پونه

arezu .h said...

aghaye rashid pour vaghean dark mikonam va kheli narahat shodam ,az hamin ja be khatere hame zahamati ke dar foroodgahe emam keshidin behetoon yek khaste nabashid migam,......(arezu haghpanah)

mr crazy said...

هه! اینجا ایرانه برادر جان...آقای وزیر بابت سقوط توپولف زحمت یه تسلیت نکشید! اطلاعات پرواز فدای سرت

آدم برفي said...

سلام رضا جان.
اين موارد و همينطور مشكلات ديگر جزو حقوق اوليه شهروندي آنقدر لگدمال شده كه اگه طلبشون كني همون جواب برو بابا رو مي شنوي!


www.coldwinter.blogfa.com

sahar said...

vaghean joz inke begam baese ta'asofe chize digeyi nemitoonam begam...

mehrnaz said...

wow,kheili narahat konandast...

سارا said...

استاد بیچاره من که بهترین استادی بود که تا به حال داشتم تو همون هواپیمای توپولوف بود.من که هر وقت می خوام از مسافرت برگردم عزا می گیرم از دست این فرودگاه مزخرف ،فکر کنین خسته هلاک ساعت 5 صبح میرسی بعد با اون حال باید بیای منتظر تاکسی وایستی.واقعا ادم باید به حال همه چی این مملکت اشک بریزه

Parham said...

اینجا ایران است ؛ همین

گاز نگیر said...

حدود 3 هفته پیش مسافرانی از لندن داشتم. ابتدا از فرودگاه هیترو وضعیت پرواز را از طریق اینترنت چک کردم. صفحه ورود و خروج پروازهای این فرودگاه به صورت پخش زنده آپدیت میشه. یعنی می دونی که مسافرات الان دم گیت هست یا هواپیما داره تاکسی میشه و غیره. اما سایت فرودگاه امام واقعا هم اشک آدم را در میاره. شماره اطلاعات پرواز هم ...
که خودتون توضیح دادید.

Unknown said...

چه رویاهای قشنگی برای خودمان ساخته بودیم
لطفا این جمله رو برای تمام خاطره های ما جوانان ایرانی ضرب در میلیون کنید!!

Unknown said...

برنامه ی ساختن فرودگاه قبل از انقلاب ریخته شده بود یعنی فرودگاه بین المللی
،توقف گاهی برای سوختگیری و ...
اما این پروژه پس از انقلاب به کشور های حوضه ی خلیج فارس کشیده شده
و فرودگاه کنونی فرود گاه پروازهای خارجی هستو بس س س س س س س س س س! ! ! ! ! ! !
منتظر می مانیم که این فرود گاه وارد میدان رقابت شود.!؟$