Sunday, March 7, 2010

ما همه بی نظیریم


درست یک ساعت پس از آنکه در این وبلاگ خاطره ای از الناز شاکردوست نقل کردم چند نفر در صفحه فیس بوک من سوال مشترکی پرسیدند ...... آیا الناز شاکردوست با علیرضا حقیقی ازدواج کرده است ؟ ....... من با دیدن این سوال جا خوردم . چون در سفر روز قبل ایشان حتی یک کلمه هم راجع به این موضوع صحبت نکرده بود و من هم هیچ حلقه ی ازدواجی در دستش ندیده بودم . با این وجود کنجکاو شدم و بلافاصله موضوع را پیگیری کردم . همان طور که حدس می زدم پاسخ منفی بود . بنابراین در جواب دوستانم در فیس بوک این مطلب را تذکر دادم که اسناد آن هم موجود است ! تا این جای داستان اصلا مهم نیست . ماجرا جایی جذاب شد که دوست نازنینی که احتمالا به هیچ عنوان تحمل من را ندارد در یک پیام مکتوب که به انواع کلمات سبک و سخیف آراسته بود از من ایراد گرفت که چرا توهم دارم و خزعبلات را به جای اخبار تحویل مردم می دهم واصولا آدم دروغ گویی هستم چون خبر ازدواج فلانی با فلانی را سایت تابناک زده . با حیرت فراوان به این سایت سرزدم و فهمیدم که خبر را به نقل از خبر آنلاین نوشته . این داستان را رها کردم تا چند ساعت پیش که تکذیب تند الناز با این جمله که من این آقا را اصلا نمی شناسم در بسیاری از سایت ها منتشر شد . حالا این همه نوشتم که چه شود ؟! لطفا به این چند نکته دقت بفرمایید ..... یک - سیستم خبر رسانی آنقدر در کشور ما بی ضابطه و غیر حرفه ایست که حدسیات یک خبرنگار به عنوان خبر منتشر می شود .... دو- متاسفانه اخبار زرد و مسایل شخصی افراد آنقدر در جامعه ی ما پر مخاطب است که سایت هایی مانند خبرآنلاین و تابناک آن را در صدر اخبار خود قرار می دهند .... سه - ما فقط همدیگر را نصیحت می کنیم . مثلا خود من . از دیگری ایراد می گیرم اما غافل از آن که خودم هم یک بخش از وبلاگ و وقت با ارزش مخاطبم را به این موضوع اختصاص داده ام !!! ای کاش روزی فرا برسد که خبر مهم برای هموطن من اولین تصویر همایش دانشمندان جوانش باشد و نه آخرین گمانه زنی ازدواج ستاره هایش

32 comments:

سحر said...

باهاتون موافقم آقای رشیدپور. نمیدونم واقعا چرا این خبرها باید انقدر برای مردم مهم باشه. به ما چه ربطی داره که تو زندگی خصوصی هنرمندها چه میگذره؟! واقعا این خبرها رو که می شنوم ناراحت میشم.

Unknown said...

با سلام
رضا جان خیلی مخلصیم
جای شما در برنامه زنده رود شبکه اصفهان واقعا خالیه
میخواستم در مورد نظر سنجی در مورد شخصیت ها نظرمو بگم!!
تو رو خدا دست از مقایسه و همه آدمارو تو یه قالب مطرح کردن برداریم
ممنون از برنامه های خوبت در شبکه اصفهان
امیدوارم باز هم شمارو ببینیم.

مینا said...

سلام و درود

نوشته هاتان برایم جالب است.هر چند باشما در مواردی و درباره کسانی اختلاف نظر دارم که خب در تعاملات نظری هیچ بد و عجیب نیست.اما خوب است ...همینکه هستید و می نویسید خوب است...باشید همیشه و مایل بودید سری هم یه سرای ما بزنید

دختری در مزرعه said...

خوب خدا خیر شما بده که شما حداقل این خبر و تکذیب میکنید و حقیقت رو بیان میکنید.
واقعا چرا اینقدر ازدواج بازیگران و ستاره ها رو مهم میکنیم؟ توهین نمیکنم ولی اونا هم مثل بقیه هستن. مثل بقیه ازدواج میکنن. عاشق میشن و یا شاید طلاق بگیرن. اینقدر این مسائل کوچیک رو بزرگ میکنیم تا مسائل مهم در حاشیه قرار میگیره.
باز هم ممنون از شما

Asal Cheshm said...

سلام
ممنون آقاي رشيدپور بابت اصلاح اين خبر عجيب!
اما باوركنيد آنقدر اين خبر دقيق و با جزئيات در سايتهاي مختلف درج شده كه خواننده فكرمي كند خبرنگار مذكور در جشن حضور داشته و فقط اجازه انتشار عكس ها را ندارد!

راستي جاي شما در برنامه زنده رود خالي است !

Anonymous said...

واقعا درست مي فرماييد اقاي رشيد پور متاسفانه در جامعه ما اينجور خبرها از گرماي بيش از حدي برخوردار است البته فكر مي كنم بخاطر جوان بودن جمعيت ماست كه بيشتر دنبال اين گونه خبرها هستن
ضمنا وبلاگ بسيار جالبي داريد من تازه به صف خوانندگان شما اضافه شده ام

majal said...

حالا میتونیم به آقای دری حق بدیم؟

Anonymous said...

اقای رشیدپور زنده رود چی شد پس
ای بابا خدا این شریفی نیا ها رو هدایت کنه
ما هم که کلا سبزیم کاری به الناز ملناز نداریم خوش باشند الهی در هر صورت

Anonymous said...

اقای رشیدپور زنده رود چی شد پس
ای بابا خدا این شریفی نیا ها رو هدایت کنه
ما هم که کلا سبزیم کاری به الناز ملناز نداریم خوش باشند الهی در هر صورت

Anonymous said...

ببخشید دو بار شد از طرف اون بالایه

اکسیر هنر تبلیغات said...
This comment has been removed by a blog administrator.
آزاده said...

حرفاتون تلخ بود ولي واقعيت داشت! از همه مهمتر كه سيستم خبررسانيه ما اونقدر ضعيفه كه سايتهاي مثلاً حرفه اي خبري هم زرد مي زنن!

پرنده روی سیم said...

خبر فوری
هارون ارشید: در هارونیه زندانی سیاسی نداریم

masoud said...

لب از ترشح می پاک از برای خدا-که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد

بابک said...

سلام
راستش اصلا از شما خوشم نمی آمد از نوع صحبت کردنتان پشت دوربین تا خنده های اعصاب خورد کن و البته شباهت گفتاری با دیگر مجری تلویزیون تا اینکه اتفاقی وبلاگتون رو خوندم از اولین نوشته تا آخرینش و کمی نظرم عوض شد اصلا کلا عوض شد نمی دونم باز تو تلویزیون کار می کنید یا نه ولی همین که اینجا کمتر خود سانسوری دارید خوبه
در ضمن بابت اینکه قبلا جور دیگری نسبت به شما فکر می کردم عذر خواهی می کنم

masoud(masmairas@yahoo.com) said...

جناب رشیدپور خیلی آقایی ظاهرا و البته نود و نه درصد باطنا -------------------------------به لطف خال وخط از عارفان

ربودی دل- لطیفه های عجب زیر دام ودانه ی توست

Jahandar said...

سلام جناب رشیدپور،خوبین؟سه تان گته:

1- من از قدیم طرفدار مشا و طرز اجراتون و برنامه هاتون بودم،کلن شما رو دوست داشتم،از هون زمانی که با اون ساعت سواچ تو صبح بخیر ایران اجرا میکردین و 405 داشتین و به ایرانخودرو تیکه مینداختین

2-یک خاطره: فکز کنم زمستون 86 بود که باتفاق یکی از اقوام به خیابون جمهوری رفتیم، تقریبا جلوی پاساژ بزرگمهر یه جای پارک دیدیم و رفتیم توش پارک کردیم که یه ماکسیمای آبی آسمونی کنارمون وایساد،شما بودین،چند نفر اقای محاسن دار مسن تر از شما هم تو ماسشین بودن : با لخن همیشگیتون و تقریبا یک لبخند به پهنای صورت گفتین : آقا این جای پارک مال ما بودا!!!؟ ماشین این فامیل ما یک 206 نقره ای بود گفت :ببخشید اقای رشیدپور ندیدمتون ولی جا هم نمیشدین اینجا و شما رفتین! که خوب البته برخورد این فامیلمون برخورد زشتی بود

3-همه به من میگن از نظر چهره شبیه شما هستم و صد البته شما خوش تیپ ترین! و جالبه که هر عینکی کی میخرم 2 هفته دیگه میبینم شما جلوی دوربینین و همون چشمتونه! الانم عینک من شبیه این عینکی هستش
که توی عکس بلاگ روی چشمتونه،

4-من خودم خیلی علی دایی رو دوست دارم و با حرفاهای شما درباره اعتماد به نفس و ذکاوتشم موافقم

5- بنز مدل یک میلیار تومنی نداره، s65amg رو هم اگه با عوارز گمرک و پلاک محاسبه کنیم میشه 600 میلیون تومن
موفق و پیروز باشید

دغايغ said...

سلام آقاي رشيد‌پور
يا به قول مجري‌هاي امروزي تي وي سلام رضاجان،‌چه خبرا؟!
از اين افشاگري شما بسيار سپاس‌گذارم و بي‌شك اين پست شما تاثير زيادي بر افزايش سطح دانش عمومي جامعه داشته است
خداوند زيادتان كند انشا‌ءالله

mikh said...

درود
جایت در جعبه جادویی اصفهانیها خالیست اما جعبه دلمان لبریز از وجود رشیدپور است. آخرش هم نفهمیدیم چه شد زنده رود را کشتند.
به امید اینکه روزی ببینم در وبلاگت حرفهایت را رک بزنی. نه سر بسته و کنایه وار

Mehdi Tey said...

سلام آقا رضا(به قول خودمون ریضا)
ببخشید اسم کوچیک صداتون کردم
انقدر دوستتون دارم و عاشق کارهاتون هستم که به خود اجازه رو دادم که اینطوری صداتون کنم
۱-جمله اخرتون رو اگر من بودم اینجوری مینوشتم
ای کاش ستاره های جوانهای جامعه داخل زمین فوتبال و توی جعبه جادو و سینماها نباشه
ستاره هایی که از دور خیلی خوش آب رو رنگ هستند اما وقتی کمی به اونها نزدیک بشی بوی تعفن تو دماغت میپیچه
امیدوارم ناراحت نشید
۲- اصفهانیهای عزیز میگن جای شما و برنامه زنده رود خالیه راست هم میگن یه بار قسمت شد خونه پدرزنم برنامه شما رو دیدم آقای میلانی هم بودند و شما گفتین بدون خونریزی اصفهان رو فتح کردیم :D
اما من میگم جای شما تو تبریز خالیه!!!
امیدوارم شما رو تو صدا و سیمای تبریز هم ببینیم
یا حداقل پستی در مورد تبریز تو وبلاگتون بخونیم
یادمه یه بار تو شوی تلویزیونی که اقای رحمان مفاتحی و آقای سلیمانی مجری بودن شما هم اومده بودید و حسابی هم با آقای سلیمانی خندیدید و ما رو هم شاد کردید
راستی عاشق خنده هاتون هستم

Anonymous said...

سلام آقای رشید بابا ببخدا خیلی ماهی
دمت گرم
اقای رشیدپورخواهشا بگید ماچطور کامنت خصوصی بزاریم؟چون من یه صحبت خصوصی داشتم
دوستون داریم
یاحق
((ملبکا

arezu .h said...

sallam aghaye rashidpour,faghat mitoonam begam yaddashte emroozetoon mahshar bood,dastetoon dard nakone,.....arezu haghpanah

حامد said...

اقای رشید پور این چیزا که باید براتون عادی شده باشه الان کدوم رونامه راست مینویسه حالا هر موضوعی! الان می نویسند تا فروش بره. شما یک مجله یا روزنامه که درست بنویسه معرفی کنید، مخصوصا مجله یا شده جدول یا شده فیلم.

راستی شما به هیچ کس لینک نمیدید؟؟
اگه اجازه میدید من شما رو لینک کنم. منتظر حضور سبزتون در وبلاگم هستم
مرسی

hedz said...

خواهش می کنم همه چیز رو به همه چیر ربط ندید... توی هالیوود هم از این شایعات خیلی زیاده...اونقدر زیاد که بازیگر نمی دونه باید به کدوم پاسخ بده...اونوقت شما با یه خبری که از اول هم بی اساس به نظر می رسید دارید الکی بازارگرمی می کنین تا ایرادگیری رو روی دور تکرار بگذارید
....

هلیا said...

با بخشی از حرفهای شما موافقم اقای رشید پور.. اما در این زمینه به شما خوندن وبلاگ بهروز تشکر رو توصیه میکنم. که خوندنش خالی از لطف نیست و بالاخره هرچی باشه اونها کمی بیشتر از من یا شما در کارهای خبری پیرهن پاره کرده اند...

Anonymous said...

Ba salam khedmate jenabe rashid poor az mahdood mojriane ba ettela va ba akhlaghe seda va sima: Akharin paragerafe neveshtatoon besiar delneshin yaftam ,vali be nazare man ageh negahi be nevehtehaye webloge khodetoon bendazid por az matalabe be estelah zard mibashad !!! shoma ageh vaghean be in mozo eteghad dashtid khodetoon ham say mikardid be ezaye har yek khatereh az yek varzeshkar ya honarmand (oonam az noe zardesh na az noe asil va vagheish ), hade aghal ye khatereh ham az yek daneshmand , nokhbeh ya yek andishmand tarif mikardi ! omidvaram nagid ke ba injoor adama barkhord nadarid ke in ozre bad tar az gonah mibashad!
Omidvaram matlabam post besheh,
Ba tashakkor
Dr N. Irani

ندا said...

سلام آقای رشید پور
می خواستم در مورد موضوعاتی صحبت کنم که شاید ربطی به مطلبی که آپ کردین نداشته باشه.اول این که من اصفهان زندگی می کنم و برنامه زنده رود رو خیلی دوست داشتم و سعی می کردم هر هفته این برنامه رو تماشا کنم .بیشتر هنرمندا مهمون زنده رود بودن به غیر از گلزار عزیزمون .من به شخصه همش اس ام اس می دادم به این برنامه و حضور رضا گلزار رو در خواست می کردم ولی هیچ وقت میسر نشد.بیشتر شبیه گله و شکایت بود چون دیگه زنده رود تموم شده.در مورد نظر سنجیتون هم باید بگم که اصلا معتبر نیست چون هر کس می تونه چند بار رای بده.

fafar said...

حرف شما درسته اما همه جای دنیا این مسائل جذابیت داره و به نظرم تا حدی قابل قبوله،حالا اینکه ما همه خیلی از موضوعات اساسی رو ول کردیمو چسبیدیم به این خبرهای سطحی بحث جداگانه ایه،کلا واسمون حاشیه مهمتر از متنه.

توئیگـــی said...

ای کاش روزی فرا برسد که خبر مهم برای هموطن من اولین تصویر همایش دانشمندان جوانش باشد و نه آخرین گمانه زنی ازدواج ستاره هایش

عالی بود

Anonymous said...

سلام
ممنون آقا رضا که این حرفها را می نویسی
من به شخصه کلی از اینجور دغدغه های تلبار شده دارم که فرصت بیانشان را ندارم

یا حق

Anonymous said...

این جمله: "ای کاش روزی فرا برسد که خبر مهم برای هموطن من اولین تصویر همایش دانشمندان جوانش باشد و نه آخرین گمانه زنی ازدواج ستاره هایش" بسیار کلیشه ای و نچسب بود.

Anonymous said...

سلام آقای رشیدپور
من شخصا از آقای کاشانی شنیدم که خانوم شاکردوست معمولا سر تمرین آقای حقیقی میاد دنبالشون
فکر نمیکنم حاج حبیب دلیلی واسه دروغ گفتن داشته باشه
دوستون دارم
شادیتان افزون مهرتان پاینده