Sunday, March 28, 2010

آن پراید سفید


چند روزی سفر بودم . برای تماشای خاطره های کودکی به تبریز رفتم . حالا از آن شهر و آن سفر کوتاه برایم یادگاری باارزشی به جا مانده . یک تسبیح چوبی خوش رنگ

صد کیلومتر تا زنجان مانده بود . با سرعتی آهسته رانندگی می کرد . یک صندلی چرخدار روی باربندش جاخوش کرده بود . پراید سفید رنگ چهار مسافر داشت

در یک استراحتگاه بین راهی توقف کرد . من هم ترمز کردم و پیاده شدم . به طرف آنها حرکت کردم . بخار چای از چند متری مشخص بود . سلام کردم . من را نشناختند . مهم نبود . عید را تبریک گفتم . مرد خانواده با لبخندی صمیمی چند دانه پسته به من تعارف کرد . مهربانی و غیرت شورانگیزی در خط چشمانش پیدا بود . می خواست که دلیل احوال پرسی ام را بداند اما نمی پرسید . کنجکاوی را بهانه کردم و گفتم که دوست داشتم سرنشین های این اتومبیل را بشناسم که چقدر خرامان می روند

نامش حسین بود . چند روزی پیش از پایان جنگ ترکش خورده بود . قطع کامل نخاع . بانویی از تبار فاطمه و به نام مریم زندگی با او را لذت بخش یافته است . دو فرزند داشت . محدثه و یاسر . گلفروشی می کرد . همسرش را استاد تزیین دسته های گل می دانست

چقدر آرام و خوشبخت بود این مرد . بی هیچ گلایه . پر از طراوت و امید . انگار که به تمام آرزوهایش رسیده باشد . با خنده می گفت که یاسر تند تند راه می رود تا سهم من را هم رفته باشد . چشمانش پر از حس جاودانگی می شد هر لحظه که از محدثه حرف می زد . می گفت که دخترش نگهبان داروهای اوست . هنوز سرفه هایش بوی گاز خردل می داد

نیم ساعت گذشت . عزم حرکت داشتند اما نمی گفتند . به تسبیحی که در دست داشت نگاه کردم و با شیطنت گفتم فقط در صورتی از ماشینشان پیاده می شوم که آن را هدیه بگیرم . با سخاوت تمام نگاهم کرد و تسبیح طواف شده اش را به من بخشید و رفت

نیم ساعت دیگر کنار اتوبان به تنهایی نشستم و به عبور آن همه مسافر از جاده ی زندگی چشم دوختم . انگار تازه شدم . با یک نگاه . چند دانه پسته و یک تسبیح . کمی هم غصه خوردم

او از تمام احساس دویدن فقط یک صندلی چرخدار نصیبش بود اما چقدر از همه جلوتر پرواز می کرد . این روزها از تمام پنجره های شهر غفلت می بارد . بی خبری از مردان بزرگ این سرزمین . مردان بی ادعا

تنها کاری که ازدستم بر می آید نوشتن در گوشه ی غبار گرفته ی همین دفترچه است . به احترام تمام جانبازهای سرفراز ایران تمام قد می ایستم و دستان پرمهر پدران و مادران شهید را می بوسم و با صدای بلند می گویم که تمام لحظه های من فدای یک غزل از نگاه آنها باد

55 comments:

Anonymous said...

سلام.ای کاش همیشه به یاد این دلاور مردان باشیم ...کاش یادمان نرود که آنها برای دادن خونشان چه بی پروا راهی شدند .که همه جانشان همه دینشان،ناموس و آئینشان شده بود و هست و خواهد بود .
رفتار برخی مخاطبانت(نامه ده نمکی) با تو خوب نبود .یعنی آنها بویی از انسانیت نبرده اند که اینگونه به تو ناسزا میگویند .آنها نقاد نبودند قصاب بودند !!و دست مریزاد که به کسانی که انسانیت داشتند و با شرف و منصف یادداشت تو را نقد کردند و نقاط ضعفت را گوش زد کردند ...باز هم منتظر یادداشت های خوبت هستیم .ما به زخم های نیش این جماعت آگاهیم .لطفا دیگر اراجیف افرادی چون خلیل را منتشر نکن .
تقدیم به برادرم رضا رشید پور
زهرا 21 ساله از تهران

مهدی فیروزی said...

این چند خط رو در مورد پست قبلی تون می نویسم: آقای رشیدپور عزیز، در جای جای نامه ی شما خطاب به مسعود ده نمکی، یک نکته ای به چشم می خوره. که من اون رو به سوءتفاهمی از سوی شما تعبیر می کنم. اون هم اینکه شما، این آقا رو از اخلاقیون و اخلاق گرایان تصور کردید، ایشون رو در دایره ی اخلاق گرایان جای دارید، و بعد می پرسید چرا اخلاق را زیر پا می گذارید! اتفاقا ایشون هیچ تخلفی در جهت آرمان هاشون نکردن! مسعود ده نمکی همین بوده و هست و خواهد بود. بهتره دعا کنیم "شیوه های نمود و بروز" آرمان هاشون رو "شدیدتر" نکنن! خدا همه ی ما رو به راه راست هدایت کنه!

ابراهیمی درباغی said...

برادر رضا سلام
سال نو مبارک
سالی سرشار از عزت و سربلندی برای شما و هانواده محترمتان آرزو می کنم .
عزیز هستید ،عزیز تر باشید
صندلیهای چرخ دار زیادی در شلوغی شهر گم می شوند .
شاید تو بیابی و به ما بشناسانی
ایام بکام
ارادتمند شما
محمد حسین

sooses said...

سلام
بد نبود شما که اینقدر دم از آزادی میزنید چند تا نظر یا کامنت از مخالفاتون تایید می کردید
همون شما نبودید که داشت از تعطیلی روزنامه اعتماد گریتون می گرفت و میگفتید که باید باشه تا یه رنگین کمونی هم باشه
چی شد پس چرا فقط نظراتی رو که موافق شما هستن تایید میکنید

Anonymous said...

سلام آقا رضا
منتظر جواب شما به مطلب آقای ده نمکی بودم
صادقانه بگویم به نظرم مطلب ایشان خیلی خوب بود البته اگر از عکسی که از شما در وبشان گذاشته اند بوی توهین استشمام نکنیم

سنا said...

سلام عمو
خیلی خیلی این خاطره قشنگ بود
فکر کنم من اولین نفر باشه که کامنت میذاره..البته شاید
موفق باشی عمو
سنا

آشیانه said...

آقای قهرمان در مورد سوپراستار هم بنویس!!!! چرا در این فیلم بازی کردی؟! آیا دیالوگها و صحنه های غیر اخلاقیش را ندیده بودی؟! خلاصه اگه بی غرض به آقای ده نمکی طومار نوشته ای اثبات کن منتظریم!

Anonymous said...

سلام رضا جان
میبخشید یه کم خودمونی شدم، اما غرض از مراحمت خواستم به عرضتون برسونم : من و چند تن از دوستانم که همگی دانشجو همستیم، مؤسسه ای تحت عنوان "مؤسسه صراط منجی" راه اندازی کرده ایم که در آن به راهبرد ج.ا در راستای پیشبرد جنگ نرم میپردازیم. اما ما جوانان به اصطلاح با بصیرت و همت، با کمبود آرشیو با کیفیت جهت ساختن کلیپ و نرم افزار های مورد نیاز مواجه شده ایم. البته سروش سیما هست، ولی ما بودجه آن را نداریم«ولی اگر دوست دارید بدهید ما که ناراحت نمیشویم :) ». آرشیو در زمینه های : دفاع مقدس - فیلم های صدام - سخنان امام(ره) راجع به اسرائیل و فلسطین- سخنان رهبر عزیزمان در رابطه با 18 تیر - اتصال جنگ نرم با دفاع مقدس و ... که برای ما مفید باشد.
لذا عاجزانه از شما خواهشمندیم تا ما را در این راستا کمک کرده تا ما نیز با همت و کاری مضاعف، در هدایت مردم و علی الخصوص جوانان وطنمان به صراط مهدی منجی و دین مبین اسلام کمک کنیم.
هر کمکی ، حتی ناچیز ، ما را دلگرم تر میکند.

با تشکر
محسن
mke028@gmail.com
09359671176

جلال said...

با سلام و تبریک سال نو خدمت شما.مطلب قشنگی بود.بنده همیشه سئوال اساسی در مورد شما داشته ام،که امیدوارم بتونم جواب شما را از طریق وبلاگتون بگیرم.امیدوارم.
شما که پدرتان در راه دین ووطن شهید شده و گه گاهی از شهیدان و جانبازان یاد می کنید،چرا هیچ گاه از امام شهیدان یاد نمی کنید؟من که در هیچ برنامه ای از شما ندیده ام به سخنان مقام معظم رهبری استناد کنید یا از امام شهدا یاد کنید!آقا رضا این کار که دیگه سیاسی بازی نیست که بگید من وارد نمی شوم.لطفا ما را در این مورد روشن کنید.اصلا برایم مهم نیست به چه کسی رای داده اید ولی برایم مهم است که ببینم به آن چه پدراتان اعتقاد داشت اعتقاد دارید یا نه؟
در ضمن انتشار هر کامنت توهین آمیزی که به شما می شود نشان از صبر و بردباری شما نیست.آقا رضا اصلا برام قابل درک نیست وقتی به همسرتان ناسزا می گویند چرا شما منتشر می کنید.انتشار این کامنت ها علاوه بر اینکه نشانگر رذالت عده ای از کامنت گذاران است نشانه ی بی حیایی شما هم هست.شک نکنید.
در ضمن یادتان باشد عزیزانی که کامنت می گذارند یا در نظرسنجی شرکت می کنند درصد فوق العاده کمی از مردم جامعه هستند.پس کامنت ها را( چه به ضرر شما باشد چه به نفعتان)زیاد جدی نگیرید.
منتظر پاسختان هستم
حق نگهدار شما و خانواده تان

Anonymous said...

سلام
با همه ندونم کاریهات دوست دارم . بیا ببین چی نوشتم از دارا و ندار
شما نمی تونی ما رو از ده نمکی منزجر کنی . بدون

آتنا (مهران مدیری) said...

بله واقعا درست میگین
در مورد دهنمکی هم به دل نگیرید کلا آدم بی ادبیه و برخوردش باهمه همینطوره واسه همینم خیلی منفوره
راستی به وبلاگ من سر نزدید؟
یه خاطره از آقای مدیری هم تعریف کنید ممنون میشم

پریزاد said...

رسیدن به خیر مسافر ... سفر ابعاد عجیبی دارد برای فکر ... و اشک ٬ تنها قطره ی اشک ٬ بعد از خواندن این نوشته ی بی نهایت زیبایتان همه ی احساس من است
...

hamkhan said...

با سلام و احترام
خبرهای مربوط به وبلاگ شما در سایت خبررسانی وبلاگ های فارسی درج گردید .
خبرگزاری وبلاگ های فارسی زبان همخوان

arezu .h said...

Sallam bar shohada,sallam bar kesani ke ba jane khod ba khoda moamele kardand va che moameleh arzeshmandi va salavate khoda bar anan bad,va sallam be shoma aghaye Rashid pour,khosha be haletoon ke dar safar hayi ke darin negahetoon inghadr ziba va manavi ast,va az jadehaye bientehaye in tabiate sargardan bi etena gozar nemikonid va zibayihaye vaghei ro mibinid,( oon pride sefid)…….man vaghean kheli dars gereftam,va khosha be haletoon ke shoma ham farzande yeki az in shahidane bozorge keshvaremoon hastid ke baraye vateneshoon va baraye inke ma alan betoonim rahat zendegi konim dar rahe rezaye parvardegareshoon az jooneshoon gozashtand,bad az khoondane in khatere besiyar zib va arzeshmande emrooze shoma raftam sare mazare shohadaye shahremoon , va kheli khoshhalam ,azatoon binahayat sepas gozaram ,…..khoda hefzetoon kone,…..

کامران نجف زاده said...

به دل نشست

Anonymous said...

مثل همیشه فوق العاده و باز مثل همیشه رسا .. شیوا با قلمی روان تر از گفتار ..
ممنون

Anonymous said...

حس خوبی داشت ممنون
ایشالا بیام ایران و من هم این تجربه بین راهی رو داشته باشم.

Anonymous said...

آقای رشیدپور عزیز شما با استفاده از موضوعاتی خیلی ساده
منظور خودرا به زیبایی هرچه تمام تر بیان میکنید و این واقعا عالیه
انشاالله همیشه سربلند و پیروز باشید

سمانه said...

به یاد شهدای راه آزادی ایرانمان که مادرانشان همیشه عزادارند.

هومن said...

سه بار سعی کردم یه جوری کامنتم رو بنویسم که حس نکنی حس ترحم اومد توو دلم نسبت به این جانباز عزیزمون..
ساده می نویسم.. تو چشمام اشک حلقه زد..
آقا رضا چرا کسی با وجود نقص عضو چنان ایمان و خودباوری داره که منه آدم سالم و سر حال به خودمو خدای خودم ندارم؟

larisa said...

ممنونم که یاد آوری کردید بازهم..........واقعا ماداریم برای اون ها چه میکنیم الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Anonymous said...

توی سوال نظر سنجی به جای اسم مسعود ده نمکی بنویس اسفندیار رحیم مشایی
یه کم بخندیم
:))
حاشیه:کسی منتظر تایید شدن ....ئ

hamid said...

با سلام و احترام و تبریک سال نو ...
من نه طرفدار شما هستم .. نه طرفدار ده نمکی ... من طرفدار صداقت هستم .. طرفدار راستی ... پاکی ... آه خدایا .. چقدر غریب شده اند این واژه ها ..
اما شما رشید پور عزیز.. به گمانم اهل درد خود را نشان میدهی ... اعل .. اخلاق .. اهل ایثار ... نگاهی به فیلمهائی که در حال اکران هستند بیاندازید ... دیگر حتی در منزل هم با خانواده نمیشود آنها را تماشا کرد ...
آه ای کاش یک اهل دردی یک نقدی هم به آنها می کرد ..
آه .. چه بساطی داریم ما ... مرفهین بی درد ار درد میگویند ... بی اخلاقان .. از اخلاق دم میزنند .. آه خدایا ...

gg said...

جناب اقای رشید پور
با سلام و تبریک عید نوروز
هجمه قابل انتظار جناب آقای ده نمکی به نقد جنابعالی درداور بود. البته بیشتر از آن جهت که شاهدیم اخیراً ادبیات و فرهنگ جدیدی به ساحت مقدس هنر وارد شده و هیچ نوع نقدی را ولو مؤدبانه بر نمی تابد.
بگذریم... .



و اما

جناب آقای ده نمکی
با سلام

متأسفم برای جنابعالی که لقب هنرمند را بر خود یدک می کشید اما هنوز نمی دانید که یکی از الزامات عرصه هنر «نقد» و «نقادی» می باشد. متأسفم که وارد حوزه ای شدید که هنوز آداب مواجهه با نقادی را نمی دانید که اگر می دانستید نقد انجام شده بر سریالتان را چنین به سخره نمی گرفتید.

جناب آقای ده نمکی
واقعاً متعجبم که چرا به جای آنکه در مقام یک کارگردان پاسخ های مستدلی به نقدهای انجام شده دهید آن را به قضاوت عمومی گذاشتید. شاید پاسخ دهید که مردم بهترین قضاوت کنندگان هستند، ولی آیا دیگر کارگردان ها نیز از چنین اوصولی تبعیت می کنند؟ و اصولاً آیا یک کار حرفه ای چنین عملی را بر می تابد؟

جناب آقای ده نمکی

قصد دفاع از فرد خاصی را ندارم ولی انصافاً آقای رشید پور فقط نقدی محترمانه را انجام داد و بهتر نبود که شما در مقام یک کارگردان به جای آنکه محترمانه پاسخ ایشان را می دادید، این چنین زمینه را فراهم نمی کردید که لفاظی و اهانت های بی شمار طرفدارانتان را شاهد باشیم؟

جناب آقای ده نمکی

عرصه فرهنگ، محل مناسبی برای بکارگیری ادبیات و رفتار لمپنیسم نیست. امیدوارم همانطور که با تلاش زیاد و فراگیری دانش فنی به حوزه سینما و تلویزیون وارد شدید، تلاش نمایید که فرهنگ کار کردن در این حوزه را نیز بیاموزید.

مطمئنم که با تلاش و استعدادی که در شما سراغ دارم حتماً موفق خواهید شد.

مهم نیست said...

اوه اوه اینجا مثل صدا و سیما چه سانسوری حکمفرماست ! یعنی حتی اسم سورنا هاشمی هم جزو خطوط قرمزه ؟!!! خوب البته چهار دیواری اختیاری ! شاد باشید

Abi said...

سلام آقا رضای رشید پور عزیز با اجازتون من به عنوان برادر کوچیکتر شما شما رو آقا رضا خطاب میکنم اول از همه اینکه سال نو رو بهتون تبریک میگم ایشالا که تو سال جدید پله های ترقی و کمال رو چند تا چند تا برید بالا وبلاگ زیبائی دارید و از همه مهمتر قلم ساده و زیبائی دارید که هر خواننده ای جذب این صداقت کلامتون میشه من به عنوان یکی از خواننده های قدیمی این وبلاگ برای اولین بار که کامنت میذارم چون بیشتر از طریق گودر پستهاتون رو میخونم و شیر میکنم.دوم اینکه از اونجائی که همیشه احساس میکنم به جانبازان عزیز این مملکت مدیونم این بود که جسارت کردم و اینجا کامنت گذاشتم از همین جا هم دست تک تکشونو میبوسم و اعلام میکنم که خاک پای همه شون هستم
یا حق

امير said...

با درود
آقا رضا ما اصفهاني ها هيچوقت خاطره جمعه ها، زنده رود و رشيدپور را فراموش نميكنيم. براي من كه شخصا ديگه ديدن اون برنامه بدون رشيدپور صفايي نداره.
من نميدونم ما تا كي بايد شاهد اين باشيم كه توي كشورمون يه نفر تنها به دليل ابراز عقيده سرزنش بشه. من كاري ندارم كه كي چي فكر ميكنه. فقط همه بايد ياد بگيرن كه احترام، متقابله.
يادي از جانبازها و شهيدها كردي. وقتي اصفهان بودي و فاصله پل خواجو تا هتل محل اقامتتون را ميرفتي حتما متوجه مركز نگهداري اين عزيزان شدي. من هر روز صبح پياده از اونجا ميگذرم و همش فكر ميكنم ما به كجا خواهيم رسيد تا وقتي كه افرادي با استفاده از اعتبار اون كسايي كه جانشون را كف دست گرفتن و رفتن به جبهه ها هر روز شكم گنده تر و گردن كلفت تر ميكنند.
افرادي كه يه روز احساسي سياسي بودن ميكنند، فرداش احساس سينمايي، جاي تعجب نداره كه در چند ماه آينده به سرمربي گري تيم ملي فوتبال هم نائل بشن.
ببخشيد فكر كنم يه كمي تند رفتم.
به هرشكل شما وظيفه داري كه اين بي عدالتي ها و اين نا هنجاري ها را تا حد توانت افشا كني.
درود بر همه قلم ها و زبانهايي كه چاپلوسي را بر نميتابند.

شادزي

sahar said...

سلام..راستش نمیدونم این کامنت رو میخونید یانه؟ ولی من هر روز به وبلاگ شما سر میزنم..بعضی وقتا کامنت میذارم ..ولی نمیدونم چرا نیستش؟ ؟ تورو خدا حتما بهم بگین کامنت ها رو چرا نمیذارین..؟ باشه..؟ منتظرم
.http://donyayejvooni.javanblog.com/

Anonymous said...

سلام حالتون چطوره پس کجاییند شما دل اصفهانی ها برایتون تنگ شده مخصوصا برنامه زنده رود
من تازه آدس اینجا را پیدا کردم راستی آقای رشیدپور چندتا عکس ازتون دارم
به وبلاگم سربزنید
http://www.man4.blogfa.com/
دوستدارشما فرشته

hamid said...

سلام آقا رضا
خیلی چاکرم (به تشدید کاف
سال نو مبارک انشاالله سال خوبی در کنار خوانواده محترمتون داشته باشید و سایه تان بالا سر للن اشیدپور برقرار باشه
دلم واسه زنده رود تنگ شده
دلم واسه عبور و شب ومثلث شیشه ای تنگ شده
دلم واسه شما تنگ شده
خدا رو شکر که حضورتون با این وبلاگ بهمون قوت قلب میده
کل وبلاگ رو گشتم ولی آدرس ایمیلی از شما پیدا نکردم
ممنون میشم آدرسی در اختیار طرفداراتون قرار بدید
hamid_usa55@yahoo.com
حمید 19 ساله از آمل
یا علی مدد

بی نمکی و مسعود ده نمکی said...

--------------------------
اقای رضا رشید پور سلام
امیدوارم که خوب باشید...

در میان صدا و سیمایی ها کم هستند مجریانی که بنویسند...این که شما مینویسید خوب است...اولین بار است که می ایم اینجا امید که ادامه داشته باشد... یک روز با هم همکار بودیم..روزی که حالا یا در یادمان نیست و یا بر بال باد ها از یاد رفته است ...

باران said...

با سلام و تبریک سال نو
بعد از سالها خوندن ،نوشتنم گرفته ،خوشحال میشم دعوتمو اجابت کنی و سری بهم بزنی

Unknown said...

سینما و تلویزیون ظروفی نیستند که ما هر چه بخواهیم در آن ها بریزیم، آن ها ماهیتا برای ایجاد "تفنن، تفریح و تغفل" شکل گرفته اند و اگر بخواهیم رسانه های گروهی را به سوی غایتی که حضرت امام(ره) فرموده اند (دانشگاه عمومی اسلامی) بکشانیم، قبل از هر چیز لازم است که با تحقیق و تعمق در ماهیت این وسایل و موجبات آن ها، راه های خروج از "موجبیت تکنیک" را جست و جو کنیم و اگر بخواهیم محتوای سینما و تلویزیون را به سوی حق متمایل کنیم، تکنیک و ابزار سینما و تلویزیون، فی انفسهم، حجاب هایی هستند که باید خرق شوند.

شهید آوینی

Anonymous said...

تمام لحظه های من فدای یک غزل از نگاه آنها باد

Anonymous said...

سلام وتک تک لحظه های منهم فدای درد هجران مادران نازنین شهدا.نسرین

mansour said...

سلام آقا رضا
فکر کنم عجله کردی برادر در مورد نامه به مسعود ده نمکی.
با "هبوط انسنیت "که حکایت از تجاوز پدر به پسر دارد آپ شدم.
فقط بخونیدش نیازی به کامنت نیست
mansour.blogfa.com

Anonymous said...

سلام
وبلاگت رو اولین باره که میبینم. اونم به خاطر دیدن حرفات در باره دارا و ندار ده نمکی. اولش فکر کردم لابد خیلی غیر منصفانه نوشتی که ده نمکی اینقده از کوره در رفته. ولی انصافا نقد نرم و دوستانه ای بود و خشم ایشان همانند همفکرانش قابل پیش بینی و به جهت ژست هنرمند بودنش غیر قابل باور بود. به هر صورت دوست داریم.
فقط یه لطفی کن فونت وبلاگت رو عوض کن تا شکل و شمایل بهتری به خودش بگیره. فکر میکنم فونت تاهواما بهتر باشه.
TAHOMA

مهم نیست said...

احساس میکنم تو کامنت دونی شما یه اتفاق با مزه ای داره میفته ! شما خوب قاعدتاً مطابق سلیقه تون بعضی از کامنتا که به نظرتون بو داره تأیید نمی کنید . بعد طرف که میاد میبینه کامنتش نیست و نابود شده شاکی میشه یه کامنتی میذاره در راستای اعتراض و شما رو متهم می کنه به سانسور . بعد شما این کامنت دومیه رو تأیید میکنید ! خوب اینطوری با یه تیر دو نشون می زنید !با حذف کامنت اول ،اصل حرف طرف که به زعم خودتون بودار بوده مطرح نشده و خیال شمام راحته و با انتشار کامنت دوم که صرفاً پرخاش به سانسور شما بوده ، در مقابل بقیه مخاطبها ازتون رفع اتهام میشه که ببین فلانی چه دل گنده ای داره که همچین کامنتی رو پابلیش کرده !!:دی
حالا من یه پیشنهادی براتون دارم : یه سانسور کاملاً سازمان یافته !! :دی کامنتهای حاوی فحش و بدو بیراه رو به کل حذف کنید چه شخصی چه سیاسی چه هنری !!!!!چه فحش به خودی باشه و چه به بیگانه !! و در وبلاگتون هم این قانون جدید رو اعلام کنید . کامنتهای سیاسی رو تأیید کنید همه شونو ولی یه گوشه ای تو وبلاگتون ذکر کنید که مطالب کامنت دونی متعلق به افراد دیگه ست و شما هیچ مسئولیتی در قبالش ندارید !!! :دی مثل وبلاگ ویولت !( البته در مواقع اظطرار می تونید کل کامنت دونی رو حذف کنید)
خوب اینطوری یه کامنت دونی وزین حاوی عقاید کاملاً متنوع خواهید داشت :)

Anonymous said...

زنده باد... بسيار زيبا بود... ناخودآگاه اشك از چشمانم سرازير شد...

محبوبه said...

جناب اقای رشید پور ایا موضوعات بهتری برای نظر سنجی وجود ندارد؟
تا به حال با خودتان فکر کرده اید که چرا بسیاری از کامنت های این جای بوی سیاست می دهد؟(سبز و غیر سبز)
ایا واقعا متوجه ارتباط کامنت ها با برخی پست ها ی این وبلاگ نشده اید؟
چه چیزی را می خواهید اثبات کنید؟
بهتر بود که به جای سوال نظر سنجی می فرمودید:
طرفداران رشیدپور قلم به دست هستند و طرفداران ده نمکی با توم به دست.نظر مثبت شما چیست؟
خرده مگیرید که چرا این گونه می گویم و می گوییم که شما خودتان خواستید....حتی اگراذعان نکنید.
در سوال نظر سنجی از برخورد طرفداران ده نمکی با نامه ی اخیرتان گفته اید(نظرتان راجع به برخورد طرفداران ده نمکی با نامه ی من چیست)که گویی طرفداران ده نمکی از مریخ امده اند و مخاطبان وبلاگ شما که قرار است درباره ی این موضوع به قضاوت بنشینند از دنیای دیگری هستند.
من طرفدار شخصیت و منش و افکار ده نمکی هستم و خیلی فعالیت سینمایی اش را نمی پسندم
و طرفدار فعالیت حرفه ای شما در رسانه ی ملی هستم ولی ........
بله.درست است که برخورد برخی با شما درست نبود ولی برخورد شما(نامه) با ده نمکی چگونه بود؟!

Anonymous said...

درود!!!
آقای رشیدپور، خواهشا پاسخ این آقای ده نمکی رو بدید!!!
هواداراش بسیار بسیار تعریف می کنن
میگن جوابو داری؟؟؟ ما هم میگیم منتظر
پاسخ آقا رضای ما باشید؛
منتظریمااااااااااا

fateme said...

بسم الله.سلام جناب رشید پور...اشنا م...شاید بشناسیم اما خب فعلا بیخیال...
کل پستای این صفحه رو خوندم...تو بعضی از اونها هم عقیده ایم...ببین...موافقم که ده نمکی دیگه داره از یه زانر به تعبیر ما جوونها خز شده استفاده میکنه...من ه رسه تا فیلم نوروزی میبینم...وبه جرات میگم فیلم اون توفیق چندانی رو نداره....ببین مثالم همون روز مهمون شده فتحعلی اویسی خونه اون اقای جانبازه...از یه شعر مداحی به طنز رونده شد...این واقعیته و وجود داره ...اما اصلا قشنگ نیست...و ارائه مجدد اون در رسانه ملی مملکتی که ادعای اسلام و شیعهبود ن داره اصلا جالب نیست....بگذریم....از اون جانباز گفتی....بعضی هاشون هم از زندگی بریدن...از مردم....از خودشون خستن....
کاش خدا کمکشون کنه که نفهمیدن بعضی از ما رو تاب بیارن و راه درست قبلشون رو ادامه بدن....
موفق باشی داداش...یاعلی....

آناهيد said...

سلام. خسته نباشيد و رسيدن بخير. خوش بحالتون كه ميتونيد به جايي به اين زيايي بريد.
من به سهم خودم واقعا و حقيقتا براي كساني كه خون و جون و عشقشون رو براي اين خاك دادن احترام قائلم. حتي يك قطره خون اين جور آدمها مي ارزه به جون كسايي كه ارزش اين خاك رو نميفهمن و اينطور ظالمانه لگدمالش ميكنن.
من سر احترام فرود ميارم براي كساني كه اينگونه عاشقانه ميهنشون رو ميپرستن. واقعا انسانهاي قابل احترامين. به شرطي كه گاهي كساني پيدا نشن كه بخوان از اين امتياز اهورايي سواستفاده كنن.
ممنون از شما به خاطر اينكه يادي از اين آدمهاي والا كرديد.

larisa said...

واقعا آدمی که اینقدر بی ادب و بی فرهنگ هست رو میشه یه آدم فرهنگی دونست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چی فکر میکنند امثال ده نمکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

faranak said...

سلم جناب رشید پور . با آرزوی قلبی سلامتی و سعه ی صدر برای تحمل این جماعت عجیب و غریب . واقعا" برام دردناک بود خواندن اظهار فضلهای این جماعت . اما از شما هم گله مندم چرا کامنت های افرادی چون آقای جلال را تایید می کنید که از شدت تاثر آه از نهاد ما برخیزد ؟ وا قعا" متاسفم کاش لیاقت به زبان آوردن حتی نام امثال پدر فقید شما را داشتند و به خود اجازه ی این جسارت را میدادند افسوس ! جدا" لذت بردم از مطلب . قلبم می تپد برای این مردان مرد مردان آسمانی آه که جای شهیدانشان خالی است در این آشفته بازار . و چه مهجورند بازماندگانشان . ر پناهحق حقمدار باشید اجرتان با مولای شهیدان سالار شهیدان حسین بن علی (ع)

Unknown said...

سلام جناب رشید پور اولین باره که وبلاگتون میام خیلی وقت بود دنبال ادرسش بودم اما...
امروز موفق شدم با قلم زیبای شما اشنا بشم
بیشتر مطالبتون رو خوندم

به قلمتون تبریک میگم
برخود لازم دانستم با چند خط نوشته از ارایش بی نظیرتون در کلمات تشکر کنم
پایدار باشید

"مهسا"

جلال said...

با عرض سلام خدمت فرانک خانم(با اجازه آقای رشید پور)
ببخشید میشه بفرمایید بنده چه اظهار فضلی کردم.بنده فقط یک سئوال از صاحب این وبلاگ(آقای رشیدپور) پرسیدم.
واقعا من هم متاثر شدم که عده ای حتی حق پرسیدن سئوال را هم برای دیگران قائل نیستند.
من هم متاثر شدم از متاثرشدن شما به خاطر نام بردن از امام شهدا.
من هم متاثر شدم از قضاوت شما درباره شهدا.این ظلم بسیار بزرگی بر شهداست که فکر کنیم این عزیزان فقط به خاطر حس ناسیونالیستی آن مجاهدت ها را کرده اند ، آن ها در سر اهدافی بزرگتر از این داشته اند که صد البته حفظ خاک کشور هم از اهداف آنها بوده است ولی هدف اصلی بسیار متعالی تر از آن است ، خواهشا این عزیزان را با اهداف کوچک ، کوچک نکنید.
من هم متاسفم برای شما ولی مثل شما جرات تعیین لیاقت شما را ندارم که این کار فقط از دست یگانه هستی بر می آید و بس .حق نگهدار شما
جلال
25 ساله از اصفهان

سعید said...

سلام اقا رضا . میبینی چه زمونه ای شده . کسایی دم از عدالت میزنن که برای اولین کار سینماییشون نصف امکانات سینمای کشور از بهترین هنرپیشه ها و پول و جلوه های ویژه و ... راحت در اختیارشونه در حالیکه اون روی سکه این همه فارغ التحصیل با استعداد سینما داریم که حسرت ساختن یک فیلم کوتاه دارن . کسایی هم که تریبون دارن اگه انتقادی کنن کن فیکون میشن مثل شما یا حسنی عزیز
اون اقا که حاضر نیستم اسمشو ببرم از نفرت زیاد با اون عکسی که از شما تو وبلاگش گذاشت ذات خودشو نشون داد . موفق باشی

faranak said...

با سلام دوباره متاسفم جدا" متاسفم که خلط مبحث و مغالطه از آداب سخنوری است در این روزگار سرد . آقای محترم بنده جانم میتپد برای وطن اما در مرتبه ای بعد از عشقم به خداوند و مولا و جد بزرگوارم و من هرگز رشادت های بزرگمردان وطن را منحصر به حس ناسیونالیستی نکردم . تا حالا از خودتان پرسیدید که چرا هرکس نظری مخالف شما داشته باشد از مرحله باید پرت باشد و بی خیال خدا و پیغمبر .آقای زاهد عابد پرهیزگار پروردگار من . عشق من . زندگی من همان خالق هستی است و به جای خرده گرفتن از من سراپا تقصیر به خود بیاندیشید که به یک فرزند شهید فقید که جانش را برای آرامش ما داده است نسبت بی حیایی ندهید . من هم آن کامنت های بی شرمانه را خواندم اما باید می خواندم که بدانم کسانی که از نماز شب دم میزنند آن آیه ی قرآن شریف را نخواندهان که آنها را از ناسزا گویی بر حذر می دارد . خدا همه امان را به راه راست هدایت فرماید .در ضمن آقای رشید پور ما خواننده ی همه ی

یاسمن said...

چقدر خوب است فکر کردن به چنین بزرگانی که تعدادشان کم نیست . اما با نگاه ابزاری به این افراد کاملا مخالفم . اینها حق بزرگی به گردن ما دارند و باید حقوقشان محترم شمرده شود .
راستی چه خوب که شما در وبلاگتان بخش نظرات را حذف نکرده اید . به نظرم این برای شما یک امتیاز است چون خیلی ها این بخش را حذف کرده اند و امکان ارتباط دو طرفه وجود ندارد .

یاسمن said...

چقدر خوب که یادمان باشد این افراد روزی روزگاری چه کردند .اما با استفاده ابزاری از این افراد مخالفم و حس خوبی ندارم .
در ضمن خیلی خوب است که شما بخش نظرات را حذف نکرده اید بر خلاف عده ای از دوستان هنرمند وبلاگ نویس .این برای شما یک امتیاز است چون فرصت ارتباط دو طرفه با مخاطب را نه از خود سلب می کنید و نه مخاطب .

Anonymous said...

چقدر قشنگ نوشتید و چقدر ارزشمنده همین نوشتن. به جانبازها واقعا ظلم شده. من از نزدیک به درد دلهای چنتاشون گوش دادم.
میترسیدن از گفتن...آه

yasaman said...

سلام آقای رشیدپور.سال نو برشما و خانواده محترمتان مبارک.از شما یک خواهش دارم اگر در سایت شما بخشی به نام عکس هم باشد بسیار جذاب می شود .خیلی دوست بدونم دخترتان چه شکلی است لطفا عکسش را بگذارید و اسمش را هم بگوئید .یاسمن

baran said...

sala.sale no shoma mobarak.sali khob ba salamati barayetan arezomandam.tashakor mikonam az in hameh bahoshi shoma bikhod nist ke shoma ra az ham ja mahrom karkdehand va be jaye shoma mojriani hastan ke hechi sareshan nemishavad.baz ham tashakor mikonam az in hameh hosh va zekavat.az shome ye khahesh daram lotfan axe dokhtaretan ra dar site begozarid.va hamchenin javab commentha ra bedahid ke ma motmanen shavim ke shoma anhah ra mikhonid.mersi.baran

sr.mohamadi said...

باسلام؛
مطلب بسيار زيبا و تاثير گذاري بود.اين مملكت پراست از اين مردان وزنان بي ادعا و گمنام.كاش ميشد فارغ از تمامي مسائل سياسي و خط و ربط ها و سوءاستفاده هائي كه بعضيها از موقعيت اين بزرگواران نمودند، قدر وارزش واقعي اين عزيزان را بدانيم وارج نهيم.