Tuesday, March 9, 2010

این صد نفر



در چند سال گذشته با دویست و هشتاد چهره ی هنری - سیاسی و اجتماعی گفتگوی تلویزیونی یا مطبوعاتی داشته ام . اسفند ماه پارسال خبرنگار خوش ذوق یکی از نشریات پرخواننده ی کشور از من خواست تا در مقابل نام برخی از چهره های سرشناس مهم ترین و بر جسته ترین ویژگی اخلاقی شان را بنویسم و یا مانند برنامه های خودم اولین واژه ای که پس از شنیدن نام آنها به ذهنم می رسد را بگویم تا در ویژه نامه ی نوروزی شان چاپ شود . در آن مقطع زمانی احساس کردم که چنین کاری حاشیه ی کاذب ایجاد می کند . از ایشان تشکر و عذرخواهی کردم . حالا که یک سال سپری شده و آبها از آسیاب افتاده طرح آن خبرنگار عزیز را در همین وبلاگ پیاده کرده و به شما دوست خوبم یاد آوری می کنم که مطالعه ی این فهرست صرفا سرگرم کننده بوده و ارزش دیگری ندارد

رضا کیانیان .......... آرامش
پرویز پرستویی .......... تواضع
جمشید مشایخی .......... احترام

محمد رضا گلزار .......... غرور

بهرام رادان .......... توازن

محمد هاشمی رفسنجانی .......... خوش اخلاق

مهدی کروبی .......... خونگرم

الناز شاکردوست .......... پر جنب و جوش

شهاب حسینی .......... درون گرا

مجید اخشابی .......... نجیب
رضا صادقی .......... اصیل

محمدرضا شریفی نیا .......... مرموز

مسعود ده نمکی .......... پارادوکس

تهمینه میلانی .......... طوفان

داود دانش جعفری .......... صادق

احمدرضا درویش .......... بازیگر

آتیلا پسیانی .......... دانایی

پوریا پورسرخ .......... مرام

گلشیفته فراهانی .......... باران تر از باران

امین تارخ .......... تعادل

عزت الله انتظامی .......... بزرگ

ابراهیم حاتمی کیا .......... خشم خفته

علی دایی .......... جنگجو

افشین قطبی .......... خیالاتی

رضا عطاران .......... بی خیال

مهناز افشار .......... سادگی

رامبد جوان .......... صمیمی

مهران مدیری .......... خیلی با هوش

مهرداد بذرپاش .......... مضطرب

سیروس گرجستانی .......... باحال

مریلا زارعی .......... بی احتیاط

فریبرز عرب نیا .......... فخر

مصطفی زمانی .......... لاجوردی

بهنوش بختیاری .......... صورتی

هانیه توسلی .......... حساب گر

شیلا خداداد .......... زلال

محمد اصفهانی .......... غیرقابل پیش بینی

بنیامین .......... خیلی جوان

باران کوثری .......... فهیم

امین حیایی .......... سفر

محمدرضا فروتن .......... عشق

ملیکا شریفی نیا .......... کودک درون

مهراوه شریفی نیا .......... حساس

مسعود کیمیایی ........... رفیق

محسن رفیق دوست .......... بازنشسته

سردارطلایی .......... مردد

دکترفالیباف .......... باهوش

علی یونسی .......... پنهان

غلامحسین پیروانی .......... قدیمی

فریباکوثری .......... کدبانو

سیاوش خیرابی .......... ساکت

امیرتاجیک .......... ناشی

احسان خواجه امیری .......... خجالتی

حسن جوهرچی .......... زرنگ

شهره لرستانی .......... بی اعصاب

حسن پورشیرازی .......... همین که هست

ماهایا پطروسیان .......... متین

علی رضا افتخاری .......... عجیب

علی رضا عصار .......... نوستالژی

علی لهراسبی .......... با معرفت

رویا تیموریان .......... زودرنج

مسعودرایگان .......... شیک

اکبر عبدی .......... خیلی بدقول

کامبیز دیرباز .......... با مرام

پژمان بازغی .......... کم دقت

مرجانه گلچین .......... خانه پدری

حمیده خیرآبادی .......... مادر

بهاره رهنما .......... دل نازک

مهتاب کرامتی .......... مهربان

مجتبی کبیری .......... خیلی ساده

حمید گودرزی .......... پول

شبنم قلی خانی ........... خانواده

داریوش فرضیایی .......... ادب

الهام حمیدی .......... بی حوصله

علی دهکردی .......... اشتباه

محمدرضا خاتمی .......... محافظه کار

زهرا اشراقی .......... جسور

علی کفاشیان .......... باد

علی عبد العلی زاده .......... کاربلد

سردار رویانیان .......... با اخلاق

جاسبی .......... پدرخوانده

احمد توکلی .......... اصالت

ابوالفضل پورعرب .......... بیراهه

نسرین مقانلو .......... وفاداری

علی نصیریان .......... صلابت

لیلا حاتمی .......... بی حاشیه

جمشید هاشم پور .......... تعصب

داریوش فرهنگ .......... پرنسیپ

داود رشیدی .......... سکوت

امیر قلعه نویی .......... کم تحمل

داریوش ارجمند .......... غیرفابل تغییر

مجید صالحی .......... خاکی

فرزاد حسنی .......... بنفش

عادل فردوسی پور .......... راز

بهروز صفاریان .......... خلاق

گوهر خیراندیش .......... نارنجی

محمد خاتمی .......... شکلاتی

علی انصاریان .......... رفیق

حسام نواب صفوی .......... بیلبورد

ناصر چشم آذر .......... رعد و برق

کلماتی که نوشته ام تابع احساس من در آن لحظه بوده و قالب خاصی ندارد . شاید جالب باشد که رضا رشیدپور را هم شما بگویید

124 comments:

Unknown said...

Reza Rashidpour------------khatte vasat

دختری در مزرعه said...

چقدر جالب بود. خیلی خوشم اومد ولی یه چن تا چیز مبهم بود و خوشحال میشم توضیح بدید(هرچند که شما جواب کامنت ها رو نمیدید!!!) ولی در مورد گلشیفته باران تر از باران منظورتون چی بود؟
در مورد عادل فردوسی پور راز؟؟؟
و در مورد فرزاد حسنی بنفش
من اصلا متوجه منظورتون نشدم دوست دارم شخصیت هاشون رو از دیدگاه شما بدونم.

و اما رضا رشیدپور از نظر من: پُر حاشیه

کامیار پ said...

Reza Rashidpor -> khosh sar va zabon

alireza said...

reza rashidpour= bombe energy

sr.mohamadi said...

رضارشيدپور= انرژي،پشتكار، قرمز

foroogh said...

با سواد

محسن said...

رضا رشيدپور = شومن کبير

محسن said...

رضا رشیدپور ======> سرگرمی

آتنا said...

سلام آقای رشید پور
من طرفدار مهران مدیری هستم و تنها وبلاگ همیشه بروز مهران مدیری رو مدیریت میکنم
خوشحال میشم تشریف بیارین
آقای مدیری هم واقعا باهوش و مهربان هستن
www.atipic.blogfa.com

حامد said...

رضا رشيدپور = فراموش شده و دنبال يادآوري خودش

Anonymous said...

آقای رشیدپور من تو پست قبلی کلی از شما تعریف کرده بودم ولی نظرم نبود که

Anonymous said...

بعدم کاش تو بلاگفا یی چیزی وبلاگ می ساختین اینجا کامنت گذاشتنشینا سخته
آقای رشید پور : مجری باهوش و بامعلومات و سرزنده و خونگرم

Anonymous said...

میدونم با محسن چاوشی برخوردی نداشتید چون فقط با چند خبرنگار محدود درارتباطه مگر نه اگر باهاش برخوردی داشتید مطمئننا شما هم پی میبردید این ادم همه صفات خوب در خودش داره
بیخود بهش نمیگن سلطان پاپ

Anonymous said...

رضا رشيدپور = شيك پوش، پر انرژي و خوش مشرب

سعید said...

رضا رشیدپور: نقابدار :دی

Anonymous said...

Bi hadaf, Doroghgoo va badghol, doost dari maroof bashi vali.....

Anonymous said...

tavahhom va khod shifteh.

مه آیین said...

رضا رشید پور ....... نارنجی

mrafiee said...

سلام آقای رضا رشید پور عزیز
از سال 83 که بعد از خبر ساعت 7 صبح برنامه طنز و دلنشین اجرا می کردی از شما خوشم اومد بطوریکه هر روز سر وقت بیدار می شدم و برنامه شما رو می دیدم راهی محل کارم می شدم. شخصیت جالب و دوست داشتنی داری و برات هرجا که هستی ارزوی موفقیت و سلامتی دارم . مخصوصا که عید نزدیکه و به همین بهانه برات ارزوی بهترینها رو دارم.
سرت سرد و دمت گرم و لبت همواره خندان باد.
مرتضی رفیعی از تبریز

maryam said...

مارمولک!
جسارتا البته!

ehsan mafi said...

رضا رشیدپور: منفعت طلب
البته عدم پذیرش اجرای اختتامیه جشنواره فجر از شما قابل تقدیر بود.

Anonymous said...

اینا خیلی با حال و قوی بودن:
محمدرضا شریفی نیا .......... مرموز
افشین قطبی .......... خیالاتی

رضا عطاران .......... بی خیال
ملیکا شریفی نیا .......... کودک درون
جاسبی .......... پدرخوانده(البته به نظر من پادشاه بهتره !)ا


رضا رشید پور................ کوپی اوغله( اقای رشید پور خودت آذری هستی ،اینی که من میگم اون جنبه ی اب زیرکاه بودن و مارمولک بودنشه)ا

امير said...

محمد رضا گلزار و ابوالفضل پور عرب رو خوب اومدي آقا رضا.
در مورد خودت:
رضا رشيدپور.............ماركدار

Reza Moussavi said...

Reza RashidPoor....Churchill

رها said...

رضا رشیدپور: انرژی، اعتماد به نفس و روی مرز!!!

حاجی said...

ابنه ای

farzane said...

رضا رشید پور سبز

شهريار said...

رضا رشید پور : شیطون

امین said...

رضا رشید پور:الکی خوش

Anonymous said...

رشیدپور:کسی که معنای لذت وموقعیت را میفهمد

آرمین مددی said...

رضا رشید پور : متفاوت

محمد said...

به نظرم نقابدار برات خیلی خوبه

طیبه said...

رشیدپور= خنده خاص، سریع الانتقال

طوبی said...

رضا رشیدپور...................آهویی دارم خوشگله

فاطمه said...

رضا رشیدپور: دماغ باددار

Anonymous said...

رضا رشيد پور : رانده شدة زنده روز

خداييش اين برنامه زنده رود رو كه ما از يه روشهاي عجيبي در تهران مي ديديم بدون رشيد پور همون بهتر كه بهش گفت مرده رود

انديشه said...

رضا رشيد پور====موفق
باهوش
دانا

Anonymous said...

رضا رشيد پور : كروات

Anonymous said...

reza rashid poor=tavana,atemad ba nafes,zirak,zaaya koon,ahsasati,khialati
va gharmaz

Anonymous said...

رضارشیدپور:خنده

محمدحسين said...

رضا رشيد پور : بلاگر
www.pazel-2010.blogfa.com

Anonymous said...

رضا رشیدپور .....نون به نرخ روز خور قهار

البته من شخصا دوستش دارم ولی خوب هست دیگه چه کار میشه کرد

Anonymous said...

محمدرضا خاتمی .......... محافظه کار

خوب عزیزم محافظه کار نباشه که جاش گوشه زندان بود

Anonymous said...

راستی چرا خاتمی بزرگ رو گذاشتی آخر کار ااا
تازه شکلاتی چیه خوبه به تو بگن قهوه ای
والا :))
یه گیرم بدم(در واقع سه گیر)! این زنده رود چی شد؟

یک مسافر said...

بامزه

Unknown said...

رشید پور:مارموز

انیتا said...

محکم

arman said...

رشید پور مردی که شیرین میزند

رها said...

مجری صادق و توانا

Anonymous said...

رشید پور=هوشیار اما نه مليجک طناز

Anonymous said...

رشيد پور : شيك باهوش سريع الانتقال

Anonymous said...

رضا رشیدپور: باهوش و کمی فرصت طلب که البته ناشی از همان باهوشیه

Anonymous said...

باهوش سريع الانتقال رو قبول داردم ولی شیک نیست. مخصوصا فریمهای عینکش من رو آزار می ده.

همنام said...

خوش خنده یادم رفت

Anonymous said...

آقای رشیدپور به حرف بدخواهاتون توجه نکنید اینا خودشونم نمی دونن چی می خوان و چی می گن
نمی دونم چرا انقدر بعضی افراد بی جنبن وقتی می گن نظر گذاری آزاده و هر کس راحت می تونه عقیدش و بگه فکر می کنن باید توهین کنن ،اونوقت میگیم چرا مملکت اینجوریه ،خوب ما تا وقتی خودمون نتونیم خودمون و بسازیم از کی باید انتظار داشته باشیم به خدا اگه آقای رشیدپور و امثال ایشون هم توهین های امثال شما رو ببخشن اونوقت خدایی هم هست که باید جوابشو بدین
به نظر من آقای رشیدپور یه آدم فوق العاده با معلومات و فهمیده ای هستند که واقعا صمیمانه برنامه اجرا می کنن

Anonymous said...

البته منظورم تو ان پست نبودا پستای قبلی که خونده بودم بی احترامی های چند نفر آدم و ناراحت می کرد

Anonymous said...

محمد رضا گلزار و بهرام رادانش برام عجیب بود

رضا رشید پور:رنگارنگ با رنگ غالب منطق

Anonymous said...

رضا رشیدپور :زنده رود اصفهان
رضا رشیدپور :پدر مهربان هلن
ستاری از اصفهان

Anonymous said...

یک نظر دیگم دارم
رضا رشید پور:مارموز...کمی هم نون به نرخ روز خور
چه میشه کردی...مخلوطی از رنگ ها و رفتار های مختلف

maximix said...

رضا رشید پور........وسط مایل به مرموز

Anonymous said...

Khianatkar (sanad daram), Dorooghgoo na CHAAKHAAN behtare begam khaali band, bi hoviat....dar arezooye super star shodan..... be har dari mizani va har lebasi miposheh va har chizi mige ta besheh.

Anonymous said...

Sir/Madam;

Avalan ke; Lotfan Sanad ro konid, ma ham bebinim. nemidonam chera onja hame zood josh miaran va ba dahan kaji response midan. Lotfan paton ro az gaz bardarid.

Dovoman; Super shodan Ideal hame hast. hata shomaaaammmmmmm!!!!! I believe. natanha chize badi nist balke khaili ham khobeh.

be ghole goftani: Being Self-titled and the most influential person is not bad at all.

Anonymous said...

zebel khan

gole said...

خیلی باهوش-اعتماد به نفس بالا-هواس جمع
Va the best مجری that I have ever seen...

Anonymous said...

مطلبي كه درباره مشايي نوشتيد روي اكثر سايتها رفته.....مواظب باشيد آقاي رشيد پور.....همين روزهاست كه سايت شما هم فيلتر بشه....و شما از نظر من پر انرژي....رك.....و مهربون هستيد.......پونه مهنوش

... said...

male mardom khor

arezu .h said...

reza rashidpour= akhareeeeeeeee maram va akhlagh
reza rashidpour= biste bist (20)
arezu haghpanah

Anonymous said...

male mardom khor, 100% movafegham!!!

Anonymous said...

bepar pelan tekrar misheh

Anonymous said...

سلام با هم همکاریم منم گوینده رادیو هستم اما همو نمیشناسیم
خوب خوشحالم از طریق سایت تابناک فهمیدم وبلاگ دارید
پس رضا رشید پور مساوی با فهمیدم وبلاگ دارید!

Anonymous said...

رضا رشیدپور : بهترین مجری تلویزیون ایران

چششون دراد که خوشون مرض دارن نمی تونن یه برنامه قشنگم تحمل کنن تو تلویزیون

Anonymous said...

khande

Anonymous said...

پسته خندان

Anonymous said...

What do you mean "علی دهکردی .. اشتباه"?

افسانه said...

رضا رشیدپور : دیوونه..قرمز

sahar said...

khaili jaleb bood :)

Anonymous said...

مخصوصا کروبی!
تو با این استعدادت چرا نمیری اونور آب
وقتی این شیخ دلقک رو خونگرم میدونی، میشه بهت گفت آخر استعداد

رضا مرندی said...

جواب تو أستین :D

YALNIZ said...

یاشاسین آذربایجان

Anonymous said...

رضا رشیدپور: فرزاد حسنی نیست

Arash said...

doost dashtani

زهرا said...

با هوش- قهقهه-باحال-زنده رود-جوک
مارموزم بعضی ها خوب گفتن ...خندیدم

Anonymous said...

رضا رشید پور : کار بلدِ گیر بده

دختر سرخ said...

reza rashidpoor=bombe enerji

Anonymous said...

رضا رشید پور=شیک پوش+اقیانوسی به عمق 1 سانت.

Hadise said...

reza rashid poor:delsooz

توئیگـــی said...

دوست داشتنی و شیرین

Anonymous said...

رضا رشید پور: صبح بخیر ایرانه 5 سال پیش

Anonymous said...

رضا رشید پور = توهم و خیالات بزرگ شدن

Anonymous said...

رضا رشید پور = با اخلاق. چیزی که این روزها کمیاب شده!!!!

Anonymous said...

رضا رشید پور = با اخلاق. چیزی که این روزها کمیاب شده.

Anonymous said...

هه يكي گفته وسط مايل به مرموز خيلي باحاله
ولي فوق العاده اي ها بابا وبلاگ
رشيد پور= يه چيز ديگه است

یحیی said...

رضا رشید پور= مسلط

hamidreza farhangi said...

رضا رشيدپور: high class

hamidreza farhangi said...

رضارشيدپور: هاي کلاس
قطبي و عطاران و گلزار و پرستويي را خيلي خوب توصيف کرديد

بت said...

رضا رشید پور...
لبـــخند

Anonymous said...

رضا رشید پور =10 مایل به هدف

Anonymous said...

چرا سردار رادان رو جا انداختين؟
رضا رشيدپور = رند

Anonymous said...

رضا رشید پور ادمی که از میون مثلا 10 ویژگی که ادم نیاز داره تا موفق باشه مثلا 8تاشو داره
مثل چی؟
ا-زبون باز
2-ای کیو بالا
3-مرتب بودن لباس
4-هوشیار
5-شناختن محییط
6-رفیق باز
7-جسور
و و و و

سیسس said...

کامران نجف زاده چی پس؟

بببب said...

کامران نجف زاده چی بی معرفت؟

Anonymous said...

رضا رشیدپور = ترکیبی از 10 واحد پیمانه "لوس" + 10 واحد "زبان باز" + 5 واحد پیمانه "زبل". یه کم ادویه "لوس" رو کم کن.:))))) خلاصه خیلی مخلصیم آقا. راستی اینقدر هم سر حرف و حدیث های خاله زنکی حرص نخور پیر می شی.

Anonymous said...

باهوش و زرنگ اما بی رنگ و ریا

آتنا said...

سلام
میتونم بپرسم چرا اینقدر مهران مدیری رو دوست دارین؟
www.atipic.blogfa.com

امير سررشته داري said...

آتيش پاره

ehsan said...

رضا رشیدپور : با استعداد و نترس

شهرام said...

reshidpoor dost dashtani

Anonymous said...

مطمئنید پولاد کیمیایی نبود؟

fatemeh said...

taraghghi

Anonymous said...

رشید پور............بی خیال

یک طرفدار said...

رضا رشیدپور=زاپاس الاپرا

Anonymous said...

reza khan=goole namak,
khodemooni

paria rahimi said...

ترک
از وقتی که خیلی بچه بودم(درست مثل کیت وینسلت) عادتم هست که با خودم مصاحبه می کنم به خصوص این کار رو هر روز تقریبا تصور می کنم تو یک برنامه تاک شو دعوت شدم و چند اسم ازم می پرسن و من جواب می دم متن یکیش :
مجری - گل شیفته فراهانی
من - یادمه حدود 10 سال پیش بود که یک برنامه پرطرفداری اون روزا بود به اسم شب شیشه ای این سوال رو آقای رشید پور که اون زمان مجری برنامه بودن از خانم مریلا زارعی پرسیدن و ایشون گفتن عزیز دل سینما
امیدوارم خانم زارعی این اجازه رو به من بدن تا منم از همین عبارت استفاده کنم

peyman f said...

رضا رشيدپور-----------آزاده

Anonymous said...

به نظر من شما رو نمیشه توی یه کلمه توصیف کرد.چند تا میگم :
مشکوک - باهوش - محتاط (با وجود اینکه خیلی محتاطید اما همیشه بد گیر میفتید!!)- خوش پوش

Anonymous said...

شانس

Anonymous said...

دوست داشتنی .فهیم. جزو عده ی کمی که در بین مجریان ایران برای بیننده احترام قائل میشه و خوب میپوشه و به خودش میرسه/ بازم دوست داشتنی/نمیدونم من که خیلی دوست دارم از اولین برنامه های رادیوییت تا الانم همه رو دنبال کردم
SHABNAM

علی سلطانی said...

رضا رشید پور : پر انرژی

:) !!! کودک درون said...

رضا رشیدپور = لیاقت

آتنا said...

سلام سال نو مبارک
اگه با مهران مدیری هم خاطره جالب دارین بفرمایین ممنون میشم
همه میدونیم چقدر دوسشون دارین

بر عکس said...

رضا رشید پور : خرس
:))
ببخشید ... من یه کم خلم ... همین که ساعت 5 صبح نسشته ام دارم کامنت می ذارم در حالی که خیلی وقته حال وب خودم رو نپرسیده ام یعنی دیوونه ام ...
راستش از رضا رشید پور یاد خیلی چیز های دیگه هم می افتم ... یاد ترکیدن پروژکتور ... یاد عبارت نظرات شما کارشناسانه نیست (در واقع مال من هم کارشناسانه نیست ... پس خرس رو خیلی جدی نگیرید)یاد عبارت "هلن من !!!"یاد جواب یکی از اس.ام.اس ها با مضمون لباس هاتون رو از کجا می خرید و جوابتون "از لباس فروشی های معتبر شهر تهران" واز امشب ب بعد یاد برج ازادی =دیسکوی بزرگ و بهار بنفش طبیعت ...
خب ... شما بی نهایت شبیه یه بنده خدایی هستید که ما بهش می گفتیم اقای خرس ...و این که مدیونین اگر فکر کنین من حتی به اندازه ی ثانیه ای تو نخ این
جناب خرس بوده باشم
در هر حال این جناب خرس رویایی است که
بود
هست
می ترسم که بماند
و می دانم که می ماند
;(
حاشیه: محض قافیه دار شدن گفتم خرس هنوز هم رویاست
مطمئنا نظر شما هم همینه که خیلی زشته ادم از روزی که توی ازمون ارشد قبول می شه ریش پورفسوری بذاره ...البته جای شکرش باقیه با یه کلاسور زیر بغلش این ور و اون ور نمی ره
حاشیه.2:آقااا شرمنده ... ما چت زدیم اصلا الان که فکر می کنم از شنیدن رضا رشیدپور بیش تر یاد عبارت "نظرات شما در جهت دهی به این برنامه موثر است" می افتم ...ئ

Anonymous said...

بی احتیاط ولی بچه شهید، کمی به طرف سایه

Unknown said...

رشید پور:موذی

Narges said...

رضا رشید پور : خوشحال، گاف بگیر، یه عالمه معلومات زرد:D

پریا رحیمی: کامنتت خیلی خنده بود....حال کردم....انشاا.. به آرزوت برسی:)