Monday, March 8, 2010

زاپاس المشایی


بعضی چهره ها بسیار خبرسازند . مثلا آقای مشایی . به هر سایت خبری که سر می زنم حتما نشانه ای از او هست . می دانید که مدتی مدیر رادیو تهران بوده و احتمالا برخی کارکرد های خبری را آموخته باشد . شاید به همین دلیل تلاش می کند تا خودش را در صدر اخبار نگه دارد . من خاطره ی عجیبی از ایشان دارم و این مطلب را برای اولین بار مکتوب می کنم . تمام هماهنگی های لازم برای حضور وی در برنامه ی مثلث شیشه ای انجام شده بود . خود من چند بار با تلفن همراهشان تماس گرفته بودم . شب قبل هنگامه قاضیانی مهمان برنامه بود . انتهای برنامه حضور رحیم مشایی در برنامه ی فردا را اعلام کردم و از خانم قاضیانی خواستم که اگر سوالی از ایشان دارد بپرسد . چند لحظه ای صبر کرد و بعد گفت .... از ایشان بپرسید که چرا بسیاری از بناهای تاریخی را با کاربری کافی شاپ و سفره خانه ی سنتی اجاره می دهند ؟ ....... تا اینجای داستان همه چیز طبق روال پیش می رفت تا اینکه ساعت چهار بعد ازظهر تلفن همراهم زنگ زد . مدیر روابط عمومی سازمان میراث بود . با لحنی تند حضور رحیم مشایی در مثلث شیشه ای را منتفی اعلام کرد . حدس می زنید دلیل این کار چه بود ؟! ظاهرا ظهر همان روز ایشان به همراه آقای احمدی نژاد از کاخ موزه ی گلستان بازدید می کنند و در آن میان خبرنگار یکی از خبرگزاری های مهم کشور سوال دیشب هنگامه قاضیانی را از آقای مشایی می پرسد . ایشان اخم ها را در هم می کشند و می گویند که این حرفهای بی اساس را چه کسی گفته ؟ خبرنگار مربوطه هم هول می کند و به جای قاضیانی می گوید رشیدپور . طوفانی برپا می شود که مپرس ! با صدای بلند دستور می دهند که من به برنامه ی این آقا نمی روم و از این حرفها ......... حالا یک سال می گذرد و احساس می کنم اصولا وقتی پاسخی برای یک سوال منطقی نداریم تنها راهی که می ماند عصبانیت نمایشی است ! خلاصه حتی مدیران سازمان هم از تصمیم غیر حرفه ای ایشان دلخور شدند و کلی پشت سرشان غیبت کردند ...... من هم به مهرداد بذرپاش زنگ زدم تا به عنوان یک چهره ی شاخص از جناح دولتی به برنامه بیاید . او هم آمد و روی آنتن خودش را زاپاس المشایی معرفی کرد

36 comments:

harfedel said...

salam ,hich nazare khasy nadaram faghaam mikhastam avalin nafar bashamt ke comment mizare,*2r3a*

Anonymous said...

az chi tajob kardin
mage nemidonin to iran azadi nazdik be motlagh darim

Anonymous said...

hamoon behtar ke nayomad. har chand jenabe zapas ham vaghean gheyre ghabele tahamol budan. bazrpash az ham daneshgahiyaye man bud. az nazare darsi besyar besyar zaif. sahmiye ham dasht. tamame vaghtesh ham to basijo ... bud. hala bar asase ghaedeye shayeste salari!!!!!! shode masoul javanano ... midr amel.
dar sorati ke bachehaye besyar bahooshe sharif, kheylihashoon bikarand.

arezu .h said...
This comment has been removed by the author.
دختری در مزرعه said...

آقای رشیدپور این برنامه مثلث شیشه ای مثل همون شیشه ای هست؟ من چون کانادا زندگی میکنم برنامه های شما رو از سایت های مختلف دانلود میکنم. مثلث شیشه ای رو ندیدم میخوام بدونم آیا هنوزم پخش میشه؟ ممنون

Anonymous said...

سلام اقای رشید پور عزیزمن طرفدار شجاعت شما هستم در مورد این اقایان محترم هیچ چیز عجیب نیست همون جور که با کشور هر کاری دوست دارند میکنند مردم که دیگه چه عرض کنموقتی میگن ازادی نزدیک به مطلقه و وحدت موج میزنه من باشم دیگه سراغ بقیه حرفاشون نمیرم به شما هم همینو پیشنهاد میکنم خدا همه متوهمین رو شفا بده

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
baroon said...

آقا اگه دوس داری سایتت جذابتر بشه با ما تماس بگیر
baroonebahari@gmail.com

Anonymous said...

اقای رشید پور تو این نظر سنجی که قرار دادید چرا اسم یک رپر نیست(مثلا : هیچکس یا زدبازی یا یاس یا حتی ساسی مانکن)شما یک ادم فرهیخته هستید به من توضیح بدید که چرا صدا و سیما همش دوست دارد رپ را سبک شیطان پرستان معرفیی کند؟؟؟؟ موسیقی رپ توجه جوون های مملکت رو از لس انجلس به ایران کشاند و این بچه ها تو کارهاشون حرفایی زدند که تا حالا کم تر کسی تونسته بود بزنه ..... هیچکس حس وطن پرستی قوی بین جوونا ایجاد کرده ولی بازم هفته ی پیش دیدم تو شبکه ی 3 تو یه برنامه که موضوش شیطان پرستی بوود قسمتی از کلیپ یه مشت سرباز رو نشون میداد ......

Anonymous said...

رضا جان کارت درسته..خیلی دوست دارم یه بار از نزدیک باهات هم صحبت بشم....اگه جای خاصی هست که بشه اونجا دیدت لطفا بگو ...

Anonymous said...

رضا جان مواظب خودت باش. هر کی حتی تو فکرش هم به مشایی بد فکر کنه، یه حالی ازش میگیرن. خلاصه حواست باشه. اول فیلترت میکنن و بعدشم به عنوان جاسوس و محارب...

amir said...

سلام آقای رشیدپور
من امیر هستم از اصفهان
فقط میخواستم بگم جاتون تو زنده زود خیلی خالیه
بئون شما اصلا صفا نداره

mohsen said...

سلام . کل مطالبه وبلاگت رو نیم ساعته خوندم . جالب بود نیم ساعت سرگرم شدم .
همنطور که گفتم فقط سرگرم شدم و چیزی بهم اضافه نشد و آقارضایی که دم از فرنگ(فرهنگ) میزنه فکر نکنم هدفش این باشه و یادمون باشه از اینو اون نیست از ماست که بر ماست . مایی که از وضعیت فرهنگی حال حاضر گله داریم خودمون دیکه نمک رو زخم بی فرهنگی نپاشیم و فقط سرگرم سرگرم کردن مردم نباشیم و در این بین سعی کنیم التیامی بر این درد باشیم .
این رضا رشیدپوری که خودت میگی فکر بتونه تو این مسیر قدم برداره البته به قول جناب سعدی :
من آنم که خود دانم.
محسن

نگار نیک نفس said...

سلام آقای رشید پور
حالتون چطوره ؟
بسیار زیبا می نویسید
همیشه شاد باشید و برقرار
با تشکر
نگار نیک نفس

کامیاب said...

آقای رشید پور عزیز سلام.من اصفهانی هستم میشه در رابطه با توقیف برنامه ی زنده رود توضیح بدین.من تازه با وبلاگتون آشنا شدم .خیییلی باحالی!!!

طوبی said...

یه چیزی رو می دونستین؟ اگه ما به عنوان یه ادم عادی نه "آقای رشیدپور" یه همچین مطلبی تو وبلاگمون میذاشتیم احتمالا سه سوته درشو تخته میکردن.

Anonymous said...

آقاي رشيد پور دوسستتون داريم.....دلم نميخواد بريد زندان ....پونه مهنوش

خودم said...

A politician will do anything (تاکید میکنم :do enything!!!) to keep his job - even become a "patriot"!!!

Anonymous said...

سلام آقای رشید پور
تو تابناکم این خاطرتونا زده
داره وبلاگتون مشهور میشه
زنده رودم اومد اما با بهمن هاشمی!!
بی مزه بود
آخه سندش به نام شماست
می خوان تغییرات بدن مجری عوض میکنن
واقعا که....

ممد said...

سلام

ممد said...

عذر میخوام
جسارته
شرمنده

زاپاس المشایی یحتمل جناب فخر الملوک احمدی نژاد باشن
نه بذرپاش خورده پاااااااااا

Anonymous said...

یادمه تو زنده رود می گفتید دیگه شهروند اصفـــهانی شدید، پس همشهری ســـــــــــــلام
سلام آقای رشیدپور عزیز
جمعه پیش وقتی از شبکه اصفهان تیتراژ زنده رود را گذاشت خیلی خوشحال شدم که بعد از این چند ماه زنده رود دوباره شروع میشه، اما چه عرض کنم دیگر اسم این برنامه را نمی توان گفت زنده رود،چون این برنامه را فقط شما می تونید اداره کنید و بس.
به قول دوستمون این برنامه بی شما صفا نداره.
خدا...(م-ش) که باعث و بانی تعطیلی برنامه زنده رود بود را ذلیل کنه.
در پایان از آقای کلباسی عزیز خواهشمندم دوباره شما را به برنامه خودتون برگردونند.
دوستدار شما
حامد ستاری از اصفهان

محمد مسعودنیا said...

سلام آقای رشید پور.کل آرشیو رو خوندم وبسیار مفیوض شدم.بر خلاف خیلی از دوستان هنرمند که برا خودشون اسمی دارن از خوندن وبلاگت لذتی بردیم بس.و مهمتراز اون از نوشتن عقاید صریح بدون نام بردن از اسم خاص و اشاره به شخص مشخصی.همینجوری ادامه بده که مشتری شدیم.در مورد واژه مفیوض یه ماجرا نوشتم که خوندنش خالی از لطف نیست.موفق باشید. محمد مسعودنیا(دامت حفاظاته (www.uturn.blogfa.com)

Anonymous said...

آقاي رشيد پور
من نگاهم به زندگي در اين مرز پرگهر به نظرم با نگاه مردم افتراق داره از جهاتي و اشتراك داره از جهات ديگه .
به نظرم در اين هويت چهل تكه اي كه ما داريم دو تا عنصر بايد جلوه گر بشه يكي مفهوم بي نظيره لذت است و ديگري اخلاق
من از شما به اين دليل خوشم مي آيد كه سعي داشتين تا حدودي اين دو مفهوم رو در فضايي دو نفره به نام مثلث شيشه اي بگنجانيد .
لذت وارد شدن به حريم آدم هاي ديگه به خصوص اونهايي كه دوستشون داريم و رعايت حد رفتارمون كه اخلاقه .
به هر نحو من رسانه مي خونم و دوست دارم داد بزنم كه هر چه قدر از دستت بر مي آد براي تغيير اين فضاي دل مرده اجتماع تلاش كنيد .
رضا علامه

Anonymous said...

جناب رشیدپور حمل بر بی ادبی جسارت نشه ولی 2 تا لینک از بلاگتون رفت توی بالاترین و بازدید دیروز و امروزتون 6000 و 2000 بوده، بازدید کل 19000!!! حال رسانه چیست؟؟؟

Anonymous said...

سلام

اتفاقا ما هم در این پست از وبلاگ:

http://oasis77.blogfa.com/post-457.aspx

پرسشهای مشابهی راجع به میراث فرهنگی داشتیم، بر اساس مدارک موجود،

که البته از پرسشهای بی پاسخ محسوب می شوند!

Anonymous said...

برادر رشیدپور زنده رود چی شد شما عادت داری بی خداحافظی بری انگار
یه توضیحی بده که چی شد
ما از تهرون خیر سرمون نشسته بودیم یک شبکه ی ماهواره ای !! غیر پارازیتی صبح جمعه می دیدیم که نفهمیدیم چی شد
من از بالاترین به اینجا رسیدم ولی حالا گاهی میام سر می زنم
لعن الله پارازیت روزی هزار مرتبه یادت نره دیگه کلا اوضاع بد جوری پارازیتیه
فوتبال و فیلم هم نمی تونیم ببینیم

Anonymous said...

Jenab;

I think no one can be as the back-up plan for Mr. Mashaee; He is a perfect component "Core" for the body of Iran government. He is the phenomena of this decide who has all the earmarks of current Iran government, specially having NO [patience, honesty]!!!!!!

Anonymous said...

فقط چند خط...
به نامت سلام می کنم و به نگاهت میبالم
سلام
امزوز برای بار اول به وبلاگت سر زدم شنیده بودم چندی
اما گذر ایام اجازه نمیداد
از وقتی به یاد دارم نامت با حاشیه هم نشین بوده چه آن زمان که در
تبریز بودی و برسر مراسم سوگواری پدر که آن ماجراها پیش آمد
و چه برنامه های شیشه ای و زنده رود.....
نمی خواهم یادآور لحظات پر حاشیه ات باشم اما در حاشیه وبلاگت نوشته ای
بخش نظرات آزاد و بدون سانسور است از خواندن دست نوشت شما خوشحال میشوم
حتی اگر مخالف سرسخت من هستید!!!!!!
تا آنجا که حافظه ام یاری میکند به یاد ندارم انتفاد پذیر باشی....
باقی بقایت.....

شهاب said...

الان جوابیه تند و بی ادبانه یاران مشایی رو تو سایت الف خوندم منتظر جوابتون هستم. البته جواب دادن واقعا سخته شاید اصلا بهتره جوابی ندید و قضاوت رو به عهده مردم بگذارید.
موفق باشید

Anonymous said...

اقای رشید پور جوابیه جناب مشایی رو خوندید ؟برام جالبه که خودش خودش رو نخبه می دونه

متاسفم برای اینکه حرفاشون جایی از ادب نداره

سارا

گلنسا said...

سلام آقای رشید پور ...انجمن دفاعیه ی هنرمندان با اولین موضوع بحث و نقد خودش به روز شده و منتظر حضور زیبا پر مهر و پر شور و حال شماست...منتظرتونیم حتما بیاید

Anonymous said...

نیامدن مشایی یعنی پاک کردن صورت مسئله. تا حالا ندیدم نخبه صورت مسئله رو پاک کنه. نخبه برای صورت مسئله رو جواب پیدا می کنه. البته فکر کنم اشتباه تایپی بوده. ایشان توهفه جناب ریس جمهور عزیز هستند و وجودش مقتنم هست. نخبه!!!!

باران said...

سلام.آقاي رشيدپور خيلي خوشحالم كه اين وبلاگ را تازه پيداكردم و مي توانم با خود شما مستقيم ارتباط برقرار كنم.من واقعا از اجراي بي نظير شما لذت مي برم هيچ كدام از مجريان صدا وسيما به زيبايي شما نمي توانند برنامه را اجرا كنند و جاي شما خيلي خاليست و حيف از شما.اگر براي نوروز شمارا مي توانيم در تلويزيون ببينم لطفا بگوييد چون مثل اينكه قراره آقاي حسني بجاي شما در شبكه5باشند.در ضمن از شما يك خواهش دارم اگر امكانش هست لطفا عكس دختر نازنيتان را در سايت بگذاريد.مرسي با اميد روزهاي خوب براي شما .باران

وحيد said...

خاطره ي بسيار جالبي بود.همه ي مديران ما همينجورين.

باران said...

سلام.پیشاپیش سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک می گوییم از خدای بزرگ سلامتی و سال خوبی را برای شما آروزمندم.امیدوارم در سال 13899 شما را بیشتر در تلویزیون ببینیم.باران