Monday, March 15, 2010

تو عزیز دلمی


چند وقت پیش یک برنامه ی شاد با محوریت بخشهای طنز برای تلویزیون ساختم . یکی از طنزهای این برنامه به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت . شوخی با برنامه ی نود و اهالی فوتبال . به درخواست مردم این بخش از برنامه سه بار پخش شد . در این بخش خیلی از اهالی سرشناس فوتبال سوژه ی تقلید صدا شده بودند . از علی دایی تا غلامحسین پیروانی . فردای آن برنامه برخی از روزنامه ها از دلخوری شدید آقای پیروانی خبر دادند . و نوشتند که فلانی مردان بزرگ فوتبال ایران را مسخره کرده است . راستش را بخواهید شوکه شدم . شاید انتظار چنین برخوردی را از علی دایی داشتم ولی از غلامحسین پیروانی هرگز . بر عکس اطلاع پیدا کردم که دایی از این برنامه خوشش آمده و استقبال کرده . به آقای پیروانی زنگ زدم ولی پاسخ ندادند . کم کم باورم شد که ایشان عصبانی شده اند و کار بیخ پیدا کرده . چند روز پس از این اتفاق یکی از دوستان خوبم برنامه ی جالبی تدارک دیده بود . قراری برای گفتگو میان من و آن نازنین شیرازی . به هیچکدام از ما هم نگفته بود که چه خبر است ! .... بسیار متواضع و فروتن بود . همدیگر را در آغوش کشیدیم و روی هم را بوسیدیم . گفتم شرمنده که ناراحتتان کردم . تعجب کرد . خیلی زیاد . دلیل شرمندگی ام را پرسید . این بار من تعجب کردم ....... تازه فهمیدیم که یک دوست خبرنگار با ایشان تماس گرفته و گفته که فلانی در یک برنامه ی پربیننده به شما اهانت کرده است . این شیرازی نجیب هم در جواب گفته که عجب کار زشتی کرده . وگرنه اصلا برنامه را ندیده و روحش هم خبر ندارد . آن دوست ژورنالیست هم کمی غلظت ماجرا را بیشتر کرده و یک مطلب مفصل نوشته است .... آقای پیروانی می گفت خدا وکیل من تورو دوست دارم . اصلا تو عزیز دلمی ! و من با این حرف او که به لهجه شیرین شیرازی گفته شد خیلی ذوق کردم ! ... من هم ایشان را دوست دارم . آنهم در حد بوندس لیگا

در بسیاری از کشور های دنیا شوخی با چهره های سرشناس پدیده ای معمول و پذیرفته شده است . حتی عالی ترین مقامات سیاسی هم به طنز کشیده می شوند . اما در کشور ما موضوع وارونه شده . اصلا طنز را فراموش کنید . در همین سوژه های جدی هم پس از پایان پخش یک سریال هر بار یکی از اصناف روبروی دادسرا صف می کشند و بیانیه می دهند ! یک بار پزشکان .. یک بار پرستاران و .... سیاست را هم که کلا بی خیال شوید .

59 comments:

فريبرز said...

سلام
تو که فارسي مي نويسي چرا تاريخ وبلاگت به لاتينه و ميلادي اگه ميشه عوضش کن .حيفه

Anonymous said...

من شما را بسیار دوست دارم . به خاطر شجاعت و صراحتتان . اصلا نگران نباشید که در تلویزیون نیستید . شما در قلب مردم جا دارید .

کامران said...

من پشت سرت خیلی غیبت کرده ام . حالا ازت معذرت می خوام . قضاوتم در مورد تو عجولانه بود

eli said...

salam b lotfe saiti veblageto didam soali dashtam azat nazdike 2haftas zende rood pakhsh mishe vali khabari az reza rashidpor nis cheraaaaaa???dg dashtam divoone mishodam nemigam bade ama hoseleye bahman hashemi ro nadaram hamash b omid inke shayad biay.lotfan k na bayad dalilesho begi che haghi dari ma esfahania ro k behet adat kardim sare kar bezari khaheshan shafaf sazi kon k darim azat naomid mishim.

پریزاد said...

خب با این پستتان من یاد پرویز پرستویی در مارمولک افتادم که می گفت : " تو عزیز دلمی دل انگیز اگر ... اگر ... اگر چی ؟ آ بارک الله
"
...

دختری در مزرعه said...

اول این پست رو خوندم گفتم شوخی با علی دایی؟ خداییش دل شیر میخواد ! :دی

الف نادعلی said...

تو عزیز دلمی دل انگیز

فقط این پاراگراف آخرت خیلی چسبید

شاغلام آقاست :)

sasan said...

aghayeh mohandes kheili khoshtipiaaaaaaa....

arezu .h said...

khatere kheli ghashangi boodesh aghaye rashidpour,vali sad heif ke man in barnamaro nadidam,az ye taraf ba khoondane in khatere ghashang shad shodam az ye taraf az inke nadidamesh kheli narahat shodam, u ro khoda aghaye rashidpoure az in be bad har barname jadidi ke che dar radio va che tv dashtin etela bedin ta ma az dastesh nadim,kheli ghose khordam be khoda,........ye donya sepas az lotfetoon ,shad bashin hamishe,...arezu haghpanah

سوره عیوضی said...

سلام.دلم برای صدا وتصویر شما و خانمتون تنگ شده
یک عاشق رادیو جوان

احمد said...

احمد
کجا شو دیدی وقتی توی مناظره مدیریت شون را نقد می کنند و یارو کم میاره خودشون رو با امام سلام الله علیه می بنند که ای خلق خدا چه نشسته اید که این اقا امام رو داره نقد می کنه

adios said...

سلام اخوی خوبی باهات حال میکنم ببخشید اگه اینطوری حرف میزنم یه برنامه برای هما اجرا کردی بابای منم صدا کردی اومد بالا برنامت خیلی باحال بود کلا باهات حال میکنم.

زهرا said...

چه باحال!:D
میبینم که تند تند هی پست میذاری.ادامه بده .عالیه !

شکلک :مث اون موقع ها که تو زنده رود دست هاتو میبردی روی سرت و به هم میفشردیشون و میگفتی همه چی عالیه من (خیلی خوبم

hami said...

سلام آقای رشدی پور
مطلب جالبی بود. آقای غلامحسین پیروانی خیلی دوست داشتنی است.
ولی نمی دانم چرا مردم ما هر حرفی را به خودشان میگیرند.
متشرکم از مطلب زیبا و مفیدتان

sahar said...

akheeeeeeey, manam shiraziha ro khaili doost daram. adamhaye doost dashtaniyi hastan.
va ama dar morede harfe akharetoon, ma iraniha moteasefaneh kolan janbe nadarim aghaye rashidpour :)

بهروز said...

سلام آقا رضا...
زنده رود واقعا بدون شما حالی نداره...
بهمن هاشمی هم همش مثل مجسمه نشسته انگار شما رو براش درس عبرت قرار دادند!
----------------------------------------------
در رابطه با آقای پیروانی هم باید بگم ایشون مرد بسیار نازنینی اند و باید کاپ قهرمانی ادب و اخلاق ورزشی رو به ایشون بدند

Anonymous said...

میگم اینجا سردته ؟>!

سعید said...

آقا رضا چرا دیگه زنده رود نمیای؟ حالا درسته زاینده رودمون رو خشکوندن ولی ما که هنوز زنده ایم!!!

Anonymous said...

سلام آقای رشیدپور
واقعا دلم براتون تنگ شده بود که امروز خیلی اتفاقی وبلاگتون را دیدم و با خواندن مطالبتون ارادتم به شما خیلی بیشتر از قبل شد
امیدوارم که همیشه موفق باشید

Anonymous said...

سلام اقای رشید پور باید بگم که متاسفم چون خیلی چیزا تو جامعه ما برعکس شده و این تنها به دلیل تعریف اشتباه دین در جامعه ما ایرانی هاست که مثل کاریکاتور ازش استفاده میکنیم جایی که دوست داریم بزرگ و جایی که دوست نداریم کوچیک البته من معتقدم که با هم بخندیم به هم نخندیم تا رشد کنیم و جامعه به دور از کینه داشته باشیم ولی بزرگترین علتی که ایران رشد نمیکنه اینکه فضای نقد تو جامعه ما بسته است و تا نقدی به کسی یا حتی سوال به حقی میپرسند با دلایل دینی مثل حجت شرعی سرو تهشو هم میارن در صورتی که در امریکا که همش مرگشو میخوایم در یه هچین صورتی ان وزیر برکنار میشه و این به دلیل استفاده نادرست ما از دین واین دلیل عقب موندنگی ایران بزرگ ماست که ای کاش که زئد تر این دوران تموم بشه

someone somewhere said...

سلام،
نوشته هات مثله برنامه هات پر از حرفه و معنا، موفق باشی و بازم بنویس.
مظهر

Anonymous said...

سلام
خیلی دوست داریم
برای عید دیگه برنامه نداری؟؟؟ اگه داشتی فردوسی پور رو هم بیار خیلی جذاب میشه

masoud said...

مسل اینکه نویسندگی شما هم بد نیست .. سیاست را هم بیخیال

Anonymous said...

سلام.
آقای رشیدپور چرا جواب سوال هایی رو که ازتون میپرسن نمیدین؟ از شما بعیده!
شاید هم جواب بدین ولی من نمیدونم کجا باید پیداش کنم
لطفا جواب بدین اگه نه چرا و اگه آره کجا؟
حالا یه سوال:شما چرا دیگه برنامه اجرا نمی کنید.ممنوعیت کاری دارین یا به میل خودتونه؟

Anonymous said...

آقاي رشيد پور اين نشون ميده مردم ايران خيلي جنبه شوخي ندارند.....پونه مهنوش

بـــیـــمــار روانــی said...

اگه جرات داشتی با مایلی کهن شوخی میکردی تا ...

Anonymous said...

سلام جناب آقاي رشيد پور من يك اصفهاني هستم يك اصفهانيه سبز خيلي دلم هواي مجري گري شما در زندرود را كرده كجاي بي وفا(هرچند ميدونم بي وفايي از شما نيست ) خوش ميگذره ؟
فقط وقتي فهميدم به شما جسارتهايي شده گفتم هرطوري هست وبلاگتون راپيدا كنم وبهت بگم درود بر تو درود برتو كه مقاوم ايستاده اي و حرف حق را ميزني اين طور براتون بگم حالا كه شما در برنامه ي زنده رود نيستي مخاطبانش به جرئت ميتونم بگم 70 درصد كمتر شده خيلي ها مثله من فقط به خاطر اجراي زيباي شما اون برنامه را ميديدند

به سلامتي هرجا كه هستي موفق باشي وپيروز-- تركي بلد نيستم وگرنه با تركي بهت ميگفتم زنده باشي وسربلند

Anonymous said...

سلام آقای رشیدپور اینی که میگید مشکل این آدما نیست که ،آخه بعضی مردم انقدر بی جنبن یه شوخی که با دیگران می شه دیگه ول نمی کنند هی کشش می دن تا آبروی اون بنده خدا رو نبرن ول نمی کنن
بعدشم من یه سایت دارم توش بیوگرافی شمارو نوشتم بعد یه جا نوشته متولد اردیبهشتین یه جا نوشته مردادین بالاخره کدومین تکلیف من و روشن کنید اطلاعات غلط دست مردم ندم قبلا از همکاری شما کمال تشکر را دارم ;)

Anonymous said...

اقا جون مولی اگه راه داره بگو ببینیم ماجرای واقعی تموم کردن برنامه مثلث شیشه ای چی بود؟ البته دلیلش که معلومه اما جزییاتش باید جالب باشه.اگر هم الان وقتش نیست خوب انشالله به زودی در آینده ای نه چندان دور شاید خودت بیایی توی تلویزیون اون ماجرا و ماجراهای دیگه رو تعریف کنی بخندیم(شاید هم گریه کنیم )

Unknown said...

سلام
من یه دوستدار شما هستم می خواستم ببینم کار جدید درنظر ندارید بعد از اصفهان کجا ببینمتون؟
در حال حاضر چه میکنید لطفا اگه میشه جوابمو تو صفحه اصلی بدید

Anonymous said...

خیلی زیبا و لطیف می نویسید.
نوشته هاتون منو یاد نوشته های نادر ابراهیمی میاندازه
امیدوارم موفق باشید و نوشتن را ادامه بدهید.

ناشناس آشنا said...

از وقتی دانسته ام میان مردمی به هرکس میرسم سلام میکنم
سلام
چطوری آقا رضا؟
خوشحال شدم که مثل همیشه همچنان سرحال و شاداب و
البته پر انرژی هستی
یک نفرتو وبلاگ گفته امسال نوروز برنامه داری؟
بزار من جواب بدم
عمرا
تورو خدا جواب این همه کامنتو حداقل یکی دوتاشو بده
بافی بقایت
امروز با اسم آمدم

Anonymous said...

تو عزیز دلمی دل انگیز

اگر این اسلام دست و پایه مارو نبسته بود
قربانت
موفق باشی

مژده(جمع دخترونه) said...

آقای رشید پور انتظار داشتم وقتی وبتون میام هم ظاهر مرتب تری داشته باشه و هم اینکه لااقل یه ایمیل برای خواننده هاتون میزاشتید ! به این میگن احترامن به خواننده :-)

Unknown said...

سلام
به لطف سايت هاي جنجالي !!! سعادت آشنائي با وبلاگ شما را پيدا كردم البته نميدانم كاش شقاوت نباشه !! بيان شيواي شما در برنامه آخشاملارسال 1376 را فراموش نميكنم .يه بار نامه دادم به برنامه و پائينش نوشتم اگه قراره اين نامه در برنامه خونده بشه لطف كرده اسمم رو نگيد ؛ اما رضا رشيد پور گاف داد و خوند اسمم رو !!! .... براي شما آرزوي سلامت و شادكامي دارم .موفق باشي

کیمیا said...

سلام

طلوع دوباره آفتاب، شکفتن غنچه ها، رویش شکوفه ها بر تن یخ بسته درختان، همه نوید سخاوت دستان خداست، همه به انتظار یا مقلب القلوب و الابصار پای سفره هفت سین چشم به راه روزهای نو، دستان یکدیگر را می فشاریم تا در هفت سینهای بعد نیز با هم شاهد سخاوت دستان پر مهرش باشیم

بهار چند تخم مرغ رنگ کرده و سبزه ای در بشقابی ملامین است...........به روزم

امیدوارم سال 89 سالی سراسر نیکی و کامیابی، سرشار از برکت، عشق و شادی باشد

[گل]پیشاپیش عید بر شما مبارک[گل]

من امسال از شما عیدی میخوام. یه خط یادگاری

مهدی صفوت said...

یاشاسین منیم آذربایجان لی قارداشیم.یاشاسین .................

علی said...

تو قشنگی
مثل شکلایی که ابرا می کشن

م said...

سلام
گاهي خطي،كلامي...مرا ميهمان انديشه هايت ساز

دختر سبز said...

خیلی جالب بود
من عاشق شاه غلام هستم ، به قوله خودشون عزیزه دلم هستن
شما هم که جای خود دارید
سبز باشید

مریم said...

حرف حساب که جواب نداره!!

rahgozar said...

سلام
چرا یه خاطره یا مطلبی راجع به چهارشنبه سوری نگفتی ؟

homa said...

سلام آقای رشیدپور.خوشحالم که آدرس وبتونو پیدا کردم.چرا این دفعه مجری برنامه زنده رود نشدید؟
این برنامه بدون شما اصلا به درد نمیخوره.
من فقط به خاطر اجرای خوب شما این برنامه رو دوست داشتم.اما الان دیگه دوست ندارم ببینمش.آخه این بهمن هاشمی هم شد مجری؟اَه
کاشکی میشد بازم بیاین

samira said...

سلام
ميشه اين سايتتون رو يه ذره درست و درمون كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟

راستي زنده رود بدون رشيدپور اصلا نمي چسبه
من كه نگا نميكنم

مامان رهام said...

سلام. سال خوبی داشته باشید.

Anonymous said...

سلام آقای رشید پور عزیز
چراشما جواب کامنت هارو نمیدید
خوب دل آدم میشکنه
وچرا تاریخ رو به میلادی می نویسن
من خواهش میکنم که تاریخ رو به شمسی بنویسید
خیلی ممنون از قلم زیبای شما
یکی از هواداران شما

سمیرا حسینی نژاد said...

به نام خدا

سلام . وبلاگ جالبی دارید . به منم سر بزنید .
در ضمن مطلب عمو حسن خیلی بامزه بود .
منم از این گافها زیاد دادم . بدرود

خداوندا قلبهابمان را تاریک و تباه نکن بعد از آنکه هدایت فرمودی آمین

امین said...

سلام
راستش اولش که شما رو تو برنامه ها میدیم ازتون بدم میومد
ولی بعد از اینکه وبلاگتون رو خوندم فهمیدم یه چیزایی هست که جلو دوربین نمیشه گفت
و نشونشون داد
واقعا ازتون خوشم اومده

Anonymous said...

dorood

khaste nabashid jenabe rashid pour
emrouz barnameye khubi tuye hotel olympic dashti.
in noktaro mikhastam biam akhare barname hozouri arz konam hatta ta nazdike dare otagh amadam vali didam unja unghadr sholugh hast ke nemishe rahat sohbat kard.
hazrate aghaye rashid pour!
narenji range paeeze na range baharo inrooza!
midounam tu inrooza mikhan range barge derakhtaro ham ye range doge jelve bedan!
yek noktaro ke shayad ham shenide bashi mikham yad avari konam baraye kasi ke barnameye sarihi tuye television dasht va doost dare mardomi bashe va un ine ke badtarin noe faheshegi, faheshegye maghzie, kasi ke afkaro aghayedesho ba pool moamele kone mishe fahesheye maghzi.
pas age mikhay az in nokte mostasna bashi aval ino bedun ke bayad be shoure mokhatabat ehteraam bezari va beduni :
be koorie cheshme hameye uanee ke range sabz kaboose roozo shabashoon shode bahare 89 sabze sabze sabze va sale 89 sabztarin sale tarikh khahad bood va baraye shoma ke narenjio doost dari moteasefam ke begam paeeze 89 ham mesle baghie faslash sabz khahad bood.

be omide bahari sabzo shado azad

MA BISHOMARIM

bedrood.

زهرا said...

بابا پست جدید بذار دیگه ...حالا ما یه چیزی گفتیم .ضرقامی گفته شبکه ها برای سال تحویل میخوان غوغا کنن...ولی اگه شما برنامه نداشته باشی واقعا سال تحویل لطفی نداره !

nasrin said...

سلام آقای رشیدپور
اینجا رو تازه پیداکردم
تا وقتی شما نیستین زنده رود بی زنده رود

نسرین said...

سلام
تازگی وبلاگ شما را پيدا كردم
شما که نباشین
زنده رود بی زنده رود

شهریار said...

یک، برای پاراگراف ممنون :دی
دو، لطفا راست چین هم بکنید
سه، بهار سبز رو تبریک میگم

Anonymous said...

این فقط یه تسته

Anonymous said...

سلام آقا رضا
به عنوان یکی از مخالفانت اعتراف می کنم جات تو زنده رود خیلی خالیه...
آخه چی شد که رفتی تو که در برنامه آخر قول دادی اگه خسته نبودی برگردی حرفی هم از تموم شدن برنامه نبود ...اینجا شایعاتی مطرح شد در مورد صحبتهای خانم ملیکا شریفی نیا می گفتند به خاطر صحبت های ایشون در مورد ایران! برنامه را تعطیل و شما را ممنوع الفعالیت کردند..
خواهشا این موضوع را برامون روشن کن مردم حق دارند حقیقت را بدونند.
در ضمن در مورد قالب وبلاگت هم در سال جدید یه تجدید نظر بکن اما مطلب هات خیلی خوبه...

Hadise said...

salam
aqaye rashid poor nazar sanji goshe weblogeton ro harooz mishe sherkat kard
yani injoor nist ke az har sistem yebar beshe chon man tahala 3 bar sherkat kardam ...
to ye rooz chand bar nemishe sherkat kard,ama har rooz yekbar mishe!!



movafaq bashid

Hadise said...

chera UP nemikonin?! :( khaste shodam enqadr hey omadam raftam ke bebinam up shode ya na!

سجاد جعفري said...

سلام ، قبلا همه شما (منظورم مجري ها) خوب مي دونستم مگه اينكه خلافش ثابت شه.
اما چكار ميشه كرد انتخابات هم يه جور پاليشگاه هست ديگه از بعد قضاياي انتخابات خيلي ها رو شناختيم و مرزبندي ها آغاز شد كه ايكاش نميشد ولي شد.
از نوع نظرات دوستان راجع به فردوسي پور معلومه كه مخاطبان وب شما چه كساني هستند.
چون لااقل تو اين يه مورد حقيقتو ميگفتن.
خدا رو چه ديدي شايد ما هم به نتيجه راي اعتراض كرديم و وبلاگتو به آتيش كشيديم.:-D:-D:-D:-D

راستي وبلاگتو تازه پيدا كردم بعد از مراسمي كه...
بازم سر ميزنم
ياعلي

نقطه said...

به قول این نازنین شیرازی آقا رضا عزیز دل مایی شما
عیدتون هم پیشاپیش مبارک باشه